Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ζει το μέλλον η Κίνα - 500.000 Robotaxis στους δρόμους της ως το 2030

Ζει το μέλλον η Κίνα - 500.000 Robotaxis στους δρόμους της ως το 2030
Πρωτοπόρες εταιρείες όπως οι Pony.ai, WeRide και Baidu Apollo βρίσκονται σε ιδανική θέση για να επωφεληθούν από τη στροφή της Κίνας προς την αυτόνομη κινητικότητα.
Η ρομποτική επανάσταση στον τομέα των ταξί στην Κίνα προχωρά με ταχύτητα που ξεπερνά κάθε άλλη χώρα.
Σύμφωνα με αναλυτές της Goldman Sachs, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, μισό εκατομμύριο αυτόνομα οχήματα τύπου robotaxi θα κινούνται σε δέκα μεγάλες κινεζικές πόλεις.
«Θεωρούμε ότι τα robotaxis αποτελούν μία από τις πρώτες και πιο ορατές πύλες για την εμπορική αξιοποίηση της αυτόνομης τεχνολογίας», σημειώνουν οι αναλυτές Allen Chang, Verena Jeng και η ομάδα τους. «Η αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό μεγαλώνει σταδιακά στις μεγαλουπόλεις πρώτης κατηγορίας (Tier 1), ενώ η μείωση των διαθέσιμων οδηγών –καθώς οι στόλοι ωριμάζουν και οι οδηγοί αποχωρούν– ενισχύει την ανάγκη για εναλλακτικές λύσεις.
Παράλληλα, η στήριξη από το κράτος και τον ασφαλιστικό τομέα επιταχύνει την ανάπτυξη».
Ο Chang εκτιμά ότι η συνολική αγορά (Total Addressable Market – TAM) μπορεί να φτάσει τα 47 δισ. δολάρια έως το 2035.
Πρωτοπόρες εταιρείες όπως οι Pony.ai, WeRide και Baidu Apollo βρίσκονται σε ιδανική θέση για να επωφεληθούν από τη στροφή της Κίνας προς την αυτόνομη κινητικότητα. 001_19.JPG
Η Goldman παρουσίασε λεπτομερή ανάλυση της εφοδιαστικής αλυσίδας του κλάδου στους πελάτες της, επισημαίνοντας τις επενδυτικές ευκαιρίες στον τομέα.

Η εκτίμηση των αναλυτών είναι ότι η αγορά των robotaxi στην Κίνα θα αυξηθεί κατά 700 φορές την επόμενη δεκαετία, από 54 εκατ. δολάρια το 2025, στα 12 δισ. δολάρια το 2030 και στα 47 δισ. το 2035.
002_12.JPG
Οι βασικές πηγές εσόδων θα προέρχονται από τις χρεώσεις διαδρομών.
Η Goldman εκτιμά ότι κάθε robotaxi θα αποφέρει περίπου 69 δολάρια ημερησίως έως το 2035, έναντι 36 δολαρίων το 2025, ποσό υψηλότερο από τα σημερινά εισοδήματα των παραδοσιακών οδηγών ride-hailing (28–56 δολ./ημέρα), κυρίως λόγω μεγαλύτερων ωρών λειτουργίας.
Waymo_Robotaxi.jpg
Ήδη, επιχειρήσεις robotaxi λειτουργούν σε περισσότερες από δέκα κινεζικές πόλεις, μεταξύ των οποίων το Πεκίνο, η Σαγκάη, η Γκουανγκζού, η Σεντζέν, η Ουχάν και η Τσονγκτσίνγκ.
Οι αναλυτές της Goldman παρείχαν στους επενδυτές λίστα με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά, στους τομείς των robotaxi, ημιαγωγών για την αυτοκινητοβιομηχανία, και ανταλλακτικών, υπογραμμίζοντας τις ευκαιρίες σε όλες τις κρίσιμες φάσεις της αλυσίδας αξίας.
003_4.JPG
Στις ΗΠΑ, αντίθετα, οι εξελίξεις καθυστερούν λόγω ρυθμιστικής πολυδιάσπασης, αργών προσαρμογών στις υποδομές και διστακτικής κοινής γνώμης.
Οι Waymo (πρώην τμήμα της Google), Zoox, Cruise και Tesla είτε βρίσκονται σε φάση δοκιμών είτε έχουν ξεκινήσει περιορισμένης κλίμακας λειτουργία.

Η επόμενη μεγάλη κυκλοφορία αναμένεται τον Ιούνιο από την Tesla.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η αυτοματοποίηση στις μεταφορές θα αντικαταστήσει εκατοντάδες χιλιάδες –αν όχι εκατομμύρια– επαγγελματίες οδηγούς παγκοσμίως έως το 2035.
Baidu_Apollo_Robotaxi_Large.jpg
Από τα robotaxis έως τα αυτόνομα φορτηγά και τα drones, η εποχή της αυτοματοποιημένης κινητικότητας ανεβάζει στροφές.
Η Κίνα κινείται με πλήρη ταχύτητα, ενώ η Αμερική καλείται να ανασχηματίσει τις κρίσιμες αλυσίδες εφοδιασμού –ιδίως στους ημιαγωγούς και τα σπάνια μέταλλα– προκειμένου να μην εξαρτάται από το Πεκίνο.
004_3.JPG

006_1.JPG
Όσο για τους οδηγούς που θα χάσουν τη δουλειά τους;
Η Goldman Sachs είχε προειδοποιήσει ήδη από το 2023 σε σχετική έκθεσή της:
«Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα οδηγήσει σε 300 εκατομμύρια απολύσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης