
Η παράδοση των αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσει από το 2028 και να ολοκληρωθεί έως το 2033
Σε παραγγελία 53 νέων αεροσκαφών από την Airbus και την Boeing, θα προχωρήσει η International Airlines Group (IAG), ιδιοκτήτρια της British Airways και της Aer Lingus.
Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει 32 αεροσκάφη Boeing 787-10 για τη British Airways και 21 Airbus A330neo, τα οποία ενδέχεται να διατεθούν σε άλλες αεροπορικές εταιρείες του ομίλου, όπως η Aer Lingus, η Iberia και η Level.
Η παράδοση των αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσει από το 2028 και να ολοκληρωθεί έως το 2033, και προστίθενται στα 18 αεροσκάφη που παραγγέλθηκαν τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με την IAG, τα περισσότερα αεροσκάφη προορίζονται για αντικατάσταση στόλου, ενώ περίπου το ένα τρίτο θα χρησιμοποιηθεί για ανάπτυξη σε βασικές αγορές της εταιρείας.
Η ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε ενώ η IAG ανέφερε αύξηση εσόδων κατά 9,6% το πρώτο τρίμηνο του 2025, στα 7,04 δισ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 130 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 198 εκατ. ευρώ, καθώς η ισχυρή αύξηση των εσόδων και η μείωση στις τιμές καυσίμων αντιστάθμισαν τις αναμενόμενες αυξήσεις κόστους. Το λειτουργικό περιθώριο επίσης αυξήθηκε στο 2,8%.
Όπως αναφέρει η Katabella Roberts για την εφημερίδα The Epoch Times, η IAG απέδωσε τα θετικά αποτελέσματα στην «καλή επιχειρησιακή απόδοση», ιδίως της British Airways, ενώ σημείωσε πως η Iberia και η Vueling παραμένουν «μεταξύ των πιο συνεπών αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως» όσον αφορά την ακρίβεια στα δρομολόγια.
Η βρετανο-ισπανική εταιρεία αποδίδει επίσης την καλή πορεία στην «ανθεκτική» ζήτηση στις διηπειρωτικές πτήσεις της προς Βόρειο Ατλαντικό, οι οποίες αντιστοιχούσαν στο 27,8% των συνολικών διαθέσιμων χιλιομέτρων ανά θέση (ASK) το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Ισχυρή παρέμεινε και η ζήτηση στην Ευρώπη (23,3% των συνολικών ASK), καθώς και στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (22,5%). Αντίθετα, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο απογοήτευσαν ελαφρώς, με μόλις 8,4% των συνολικών ASK.
Τα αποτελέσματα έρχονται σε μια περίοδο όπου οι κατασκευαστές αεροσκαφών αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και άλλες προκλήσεις που καθυστερούν τις παραδόσεις.
Ωστόσο, η IAG διατηρεί αμετάβλητες τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος, παρότι αναγνωρίζει την ύπαρξη «γεωπολιτικής και μακροοικονομικής αβεβαιότητας».
Μέχρι τις 6 Μαΐου, η εταιρεία έχει «κλείσει» περίπου το 80% των θέσεών της για το δεύτερο τρίμηνο, με τα έσοδα να ξεπερνούν τα αντίστοιχα περσινά, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο του έτους έχει ήδη δεσμεύσει το 29% των θέσεων, ποσοστό που ευθυγραμμίζεται με το περσινό.
Ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Luis Gallego, δήλωσε ότι τα ισχυρά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου «αντανακλούν την απόδοση των επιμέρους επιχειρήσεων και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής και του μετασχηματισμού μας».
Η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην ενίσχυση των εμπορικών της σημάτων στις βασικές της αγορές — Βόρειος Ατλαντικός, Λατινική Αμερική και ενδοευρωπαϊκές πτήσεις.
«Συνεχίζουμε να βλέπουμε σταθερή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια σε όλες μας τις αγορές, ιδιαίτερα στις θέσεις premium, παρά την μακροοικονομική αβεβαιότητα.
Η δέσμευσή μας στη χρηματοοικονομική ισχύ και στην αξία για τους μετόχους αντικατοπτρίζεται στην επαναγορά μετοχών ύψους 530 εκατ. ευρώ που έχει ολοκληρωθεί το 2025, καθώς και στη προτεινόμενη τελική μερισματική διανομή ύψους 288 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό μέρισμα για το 2024 στα 435 εκατ. ευρώ», ανέφερε ο Gallego.
Η ανακοίνωση έρχεται ενώ η Boeing προσπαθεί να αυξήσει την παραγωγή του δημοφιλούς μοντέλου 737 MAX σε ρυθμό 38 αεροσκαφών τον μήνα εντός του έτους, μετά από ένα ταραχώδες 2024 που σημαδεύτηκε από σοβαρά προβλήματα ασφαλείας.
Ξεχωριστά, την Πέμπτη, ο Υπουργός Εμπορίου Howard Lutnick δήλωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα αγοράσει αεροσκάφη Boeing αξίας 10 δισ. δολαρίων, αν και οι λεπτομέρειες της συμφωνίας παραμένουν ασαφείς.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει 32 αεροσκάφη Boeing 787-10 για τη British Airways και 21 Airbus A330neo, τα οποία ενδέχεται να διατεθούν σε άλλες αεροπορικές εταιρείες του ομίλου, όπως η Aer Lingus, η Iberia και η Level.
Η παράδοση των αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσει από το 2028 και να ολοκληρωθεί έως το 2033, και προστίθενται στα 18 αεροσκάφη που παραγγέλθηκαν τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με την IAG, τα περισσότερα αεροσκάφη προορίζονται για αντικατάσταση στόλου, ενώ περίπου το ένα τρίτο θα χρησιμοποιηθεί για ανάπτυξη σε βασικές αγορές της εταιρείας.
Η ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε ενώ η IAG ανέφερε αύξηση εσόδων κατά 9,6% το πρώτο τρίμηνο του 2025, στα 7,04 δισ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 130 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 198 εκατ. ευρώ, καθώς η ισχυρή αύξηση των εσόδων και η μείωση στις τιμές καυσίμων αντιστάθμισαν τις αναμενόμενες αυξήσεις κόστους. Το λειτουργικό περιθώριο επίσης αυξήθηκε στο 2,8%.
Όπως αναφέρει η Katabella Roberts για την εφημερίδα The Epoch Times, η IAG απέδωσε τα θετικά αποτελέσματα στην «καλή επιχειρησιακή απόδοση», ιδίως της British Airways, ενώ σημείωσε πως η Iberia και η Vueling παραμένουν «μεταξύ των πιο συνεπών αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως» όσον αφορά την ακρίβεια στα δρομολόγια.
Η βρετανο-ισπανική εταιρεία αποδίδει επίσης την καλή πορεία στην «ανθεκτική» ζήτηση στις διηπειρωτικές πτήσεις της προς Βόρειο Ατλαντικό, οι οποίες αντιστοιχούσαν στο 27,8% των συνολικών διαθέσιμων χιλιομέτρων ανά θέση (ASK) το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Ισχυρή παρέμεινε και η ζήτηση στην Ευρώπη (23,3% των συνολικών ASK), καθώς και στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (22,5%). Αντίθετα, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο απογοήτευσαν ελαφρώς, με μόλις 8,4% των συνολικών ASK.
Τα αποτελέσματα έρχονται σε μια περίοδο όπου οι κατασκευαστές αεροσκαφών αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και άλλες προκλήσεις που καθυστερούν τις παραδόσεις.
Ωστόσο, η IAG διατηρεί αμετάβλητες τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος, παρότι αναγνωρίζει την ύπαρξη «γεωπολιτικής και μακροοικονομικής αβεβαιότητας».
Μέχρι τις 6 Μαΐου, η εταιρεία έχει «κλείσει» περίπου το 80% των θέσεών της για το δεύτερο τρίμηνο, με τα έσοδα να ξεπερνούν τα αντίστοιχα περσινά, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο του έτους έχει ήδη δεσμεύσει το 29% των θέσεων, ποσοστό που ευθυγραμμίζεται με το περσινό.
Ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Luis Gallego, δήλωσε ότι τα ισχυρά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου «αντανακλούν την απόδοση των επιμέρους επιχειρήσεων και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής και του μετασχηματισμού μας».
Η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην ενίσχυση των εμπορικών της σημάτων στις βασικές της αγορές — Βόρειος Ατλαντικός, Λατινική Αμερική και ενδοευρωπαϊκές πτήσεις.
«Συνεχίζουμε να βλέπουμε σταθερή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια σε όλες μας τις αγορές, ιδιαίτερα στις θέσεις premium, παρά την μακροοικονομική αβεβαιότητα.
Η δέσμευσή μας στη χρηματοοικονομική ισχύ και στην αξία για τους μετόχους αντικατοπτρίζεται στην επαναγορά μετοχών ύψους 530 εκατ. ευρώ που έχει ολοκληρωθεί το 2025, καθώς και στη προτεινόμενη τελική μερισματική διανομή ύψους 288 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό μέρισμα για το 2024 στα 435 εκατ. ευρώ», ανέφερε ο Gallego.
Η ανακοίνωση έρχεται ενώ η Boeing προσπαθεί να αυξήσει την παραγωγή του δημοφιλούς μοντέλου 737 MAX σε ρυθμό 38 αεροσκαφών τον μήνα εντός του έτους, μετά από ένα ταραχώδες 2024 που σημαδεύτηκε από σοβαρά προβλήματα ασφαλείας.
Ξεχωριστά, την Πέμπτη, ο Υπουργός Εμπορίου Howard Lutnick δήλωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο θα αγοράσει αεροσκάφη Boeing αξίας 10 δισ. δολαρίων, αν και οι λεπτομέρειες της συμφωνίας παραμένουν ασαφείς.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών