Οι τελευταίες εικόνες δείχνουν το KJ-3000 στο έδαφος σε ένα άγνωστο αεροδρόμιο στην Κίνα
Νέες εικόνες έχουν εμφανιστεί από τη νέα βαρέως τύπου πλατφόρμα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου (AEW&C) της Κίνας, την KJ-3000, της οποίας οι πρώτες φωτογραφίες χαμηλής ποιότητας άρχισαν να εμφανίζονται τον περασμένο Δεκέμβριο, όπως είχαμε αναφέρει τότε.
Βασισμένο στο τετρακίνητο μεταγωγικό αεροπλάνο Y-20, το KJ-3000 αποτελεί μέρος ενός ταχέως αναπτυσσόμενου και διαφοροποιημένου στόλου κινεζικών αεροσκαφών AEW&C, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης πολλαπλές εκδόσεις βασισμένες στη σειρά τετρακίνητων αεροσκαφών Y-9 με τους στροβιλοκινητήρες.
Εκτός από το ότι διαθέτει μια στρατιά από περιουσιακά στοιχεία AEW&C που είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτήν της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, η Κίνα στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία ως βασικό μέσο για την υπεράσπιση των συμφερόντων της, καθώς και για την επέκταση των συνδυασμένων αεροπορικών δυνατοτήτων της περαιτέρω στον Ινδο-Ειρηνικό.
Οι τελευταίες εικόνες δείχνουν το KJ-3000 στο έδαφος σε ένα άγνωστο αεροδρόμιο στην Κίνα.
Παρόλο που το αεροσκάφος είναι εν μέρει κρυμμένο, μπορούμε να δούμε το χαρακτηριστικό μεγάλο κυκλικό ραντάρ στην κορυφή της πίσω ατράκτου.
Το KJ-3000 είναι επίσης εξοπλισμένο με έναν εναέριο αισθητήρα ανεφοδιασμού τοποθετημένο πάνω από το πιλοτήριο, και υπάρχει μια προεξέχουσα σειρά κεραιών τοποθετημένες στην κορυφή της μπροστινής ατράκτου.
Σε σύγκριση με το Y-20, το αεροσκάφος διαθέτει επίσης μια πολύ προεξέχουσα εισαγωγή στη βάση του ουραίου πτερυγίου, πιθανώς μια είσοδο αέρα ram-air για την ψύξη των εκτεταμένων ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους.
Το KJ-3000 θεωρείται εδώ και καιρό ως η λύση για την κάλυψη των αναγκών της Κίνας για μια πλατφόρμα που θα συμπληρώνει το KJ-2000 Mainring, το οποίο είναι, μέχρι σήμερα, το μεγαλύτερο αεροσκάφος AEW&C της.
Το KJ-2000 βασίζεται στο Ilyushin Il-76MD Candid, ένα άλλο τετρακίνητο αεροσκάφος μεταφοράς.

Αρχικά είχε σχεδιαστεί να είναι εξοπλισμένο με ισραηλινά συστήματα αποστολών, αλλά αυτό το σχέδιο ακυρώθηκε υπό την πίεση της κυβέρνησης Κλίντον.
Αντ' αυτού, το KJ-2000 εξοπλίστηκε με συστήματα κινεζικής ανάπτυξης, τα οποία εγκαταστάθηκαν σε τέσσερα πρώην αεροσκάφη Il-76MD της China United Airlines.
Το ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) του KJ-2000 περιλαμβάνει τρεις κεραίες σε τριγωνική διαμόρφωση μέσα σε ένα σταθερό ραντάρ.
Τα τέσσερα KJ-2000 κηρύχθηκαν επιχειρησιακά το 2007 και έχουν την έδρα τους στην επαρχία Jiangsu, αντιμετωπίζοντας βασικούς αντιπάλους την Ιαπωνία και την Ταϊβάν.
www.bankingnews.gr
Βασισμένο στο τετρακίνητο μεταγωγικό αεροπλάνο Y-20, το KJ-3000 αποτελεί μέρος ενός ταχέως αναπτυσσόμενου και διαφοροποιημένου στόλου κινεζικών αεροσκαφών AEW&C, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης πολλαπλές εκδόσεις βασισμένες στη σειρά τετρακίνητων αεροσκαφών Y-9 με τους στροβιλοκινητήρες.
Εκτός από το ότι διαθέτει μια στρατιά από περιουσιακά στοιχεία AEW&C που είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτήν της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, η Κίνα στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία ως βασικό μέσο για την υπεράσπιση των συμφερόντων της, καθώς και για την επέκταση των συνδυασμένων αεροπορικών δυνατοτήτων της περαιτέρω στον Ινδο-Ειρηνικό.
Οι τελευταίες εικόνες δείχνουν το KJ-3000 στο έδαφος σε ένα άγνωστο αεροδρόμιο στην Κίνα.
Το αεροσκάφος εξακολουθεί να φέρει μια επίστρωση ασταριού και ο σειριακός αριθμός 7821 είναι ευδιάκριτος στην μπροστινή άτρακτο — από όσο είναι γνωστό, αυτό είναι το μόνο ολοκληρωμένο παράδειγμα μέχρι στιγμής.So far best image of the KJ-3000 prototype, unfortunately heavily pixelated. pic.twitter.com/9rgDXWQMYQ
— @Rupprecht_A (@RupprechtDeino) May 26, 2025
Παρόλο που το αεροσκάφος είναι εν μέρει κρυμμένο, μπορούμε να δούμε το χαρακτηριστικό μεγάλο κυκλικό ραντάρ στην κορυφή της πίσω ατράκτου.
Το KJ-3000 είναι επίσης εξοπλισμένο με έναν εναέριο αισθητήρα ανεφοδιασμού τοποθετημένο πάνω από το πιλοτήριο, και υπάρχει μια προεξέχουσα σειρά κεραιών τοποθετημένες στην κορυφή της μπροστινής ατράκτου.
Σε σύγκριση με το Y-20, το αεροσκάφος διαθέτει επίσης μια πολύ προεξέχουσα εισαγωγή στη βάση του ουραίου πτερυγίου, πιθανώς μια είσοδο αέρα ram-air για την ψύξη των εκτεταμένων ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους.
Το KJ-3000 θεωρείται εδώ και καιρό ως η λύση για την κάλυψη των αναγκών της Κίνας για μια πλατφόρμα που θα συμπληρώνει το KJ-2000 Mainring, το οποίο είναι, μέχρι σήμερα, το μεγαλύτερο αεροσκάφος AEW&C της.
Το KJ-2000 βασίζεται στο Ilyushin Il-76MD Candid, ένα άλλο τετρακίνητο αεροσκάφος μεταφοράς.

Αρχικά είχε σχεδιαστεί να είναι εξοπλισμένο με ισραηλινά συστήματα αποστολών, αλλά αυτό το σχέδιο ακυρώθηκε υπό την πίεση της κυβέρνησης Κλίντον.
Αντ' αυτού, το KJ-2000 εξοπλίστηκε με συστήματα κινεζικής ανάπτυξης, τα οποία εγκαταστάθηκαν σε τέσσερα πρώην αεροσκάφη Il-76MD της China United Airlines.
Το ραντάρ ενεργής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) του KJ-2000 περιλαμβάνει τρεις κεραίες σε τριγωνική διαμόρφωση μέσα σε ένα σταθερό ραντάρ.
Τα τέσσερα KJ-2000 κηρύχθηκαν επιχειρησιακά το 2007 και έχουν την έδρα τους στην επαρχία Jiangsu, αντιμετωπίζοντας βασικούς αντιπάλους την Ιαπωνία και την Ταϊβάν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών