Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ο Αρκτικός Δρόμος του Δράκου φέρνει γεωπολιτική επανάσταση - Putin και Xi χτίζουν νέο εμπορικό άξονα

Ο Αρκτικός Δρόμος του Δράκου φέρνει γεωπολιτική επανάσταση - Putin και Xi χτίζουν νέο εμπορικό άξονα
Η Κίνα βλέπει στη Βόρεια Οδό έναν ταχύτερο και φθηνότερο εμπορικό δρόμο σε σχέση με τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η Βόρεια Θαλάσσια Οδός αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία για τη μεταφορά ρωσικών πρώτων υλών από την Αρκτική προς την Κίνα.
Όπως δήλωσε στην Izvestia ο Ρώσος πρέσβης στο Πεκίνο, Igor Morgulov, η Κίνα ήδη συμμετέχει σε ρωσικά projects υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ εξετάζονται και νέα κοινά επενδυτικά σχέδια.
Αυτό ανοίγει την πρόσβαση σε πολλά υποσχόμενα έργα της Αρκτικής, μεταξύ άλλων στους τομείς της ενέργειας και των πόρων.
Οι υφιστάμενες κοινοπραξίες στην παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) βρίσκονται ήδη σε λειτουργία και εξετάζονται πρόσθετες πρωτοβουλίες, τόνισε ο πρέσβης. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, αυτό μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη διαπεριφερειακών ναυτιλιακών διαδρομών προς την Κίνα μέσω βόρειων λιμένων κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
"Η Κίνα συμμετέχει ήδη στα δικά μας συγκροτήματα παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου και στο μέλλον ενδέχεται να υλοποιηθούν και άλλες κοινές πρωτοβουλίες. Στο πλαίσιο αυτό, η Βόρεια Θαλάσσια Οδός δεν είναι απλώς ένας διάδρομος μεταφοράς, αλλά ένας κρίσιμος σύνδεσμος μεταξύ της κινεζικής αγοράς και της βάσης πόρων της ρωσικής αρκτικής ζώνης", δήλωσε ο πρέσβης.

Πολιτική συμφωνία κορυφής για την Αρκτική διαδρομή

Η απόφαση για την ενίσχυση της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού αποτέλεσε αντικείμενο απευθείας συμφωνίας μεταξύ του Vladimir Putin και του Xi Jinping, κατά την επίσημη επίσκεψη του Ρώσου προέδρου στο Πεκίνο τον Μάιο του 2024.
Η συνεργασία ενισχύεται στο φόντο των δυτικών κυρώσεων που αναδιαμορφώνουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Οικονομικά οφέλη και γεωπολιτική αυτονομία για το Πεκίνο

Η Κίνα βλέπει στη Βόρεια Οδό έναν ταχύτερο και φθηνότερο εμπορικό δρόμο σε σχέση με τη Διώρυγα του Σουέζ.
Σύμφωνα με τον Morgulov, η διαδρομή μέσω της Αρκτικής μειώνει τον χρόνο μεταφοράς κατά 15-20 ημέρες και περιορίζει σημαντικά τα κόστη καυσίμων, ιδιαίτερα σε φορτία υψηλής αξίας.
Παράλληλα, το Πεκίνο επιδιώκει μεγαλύτερη διαφοροποίηση των εμπορικών και μεταφορικών του διαδρομών.

Αύξηση της κινεζικής ναυτιλιακής παρουσίας στον Βορρά

Η στροφή της Κίνας στον Αρκτικό Διάδρομο αποτυπώνεται ήδη στα στοιχεία του 2024: κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες πραγματοποίησαν 14 δρομολόγια μεταφέροντας 176.000 
Η Βόρεια Θαλάσσια Οδός παύει να είναι απλώς μια εναλλακτική διαδρομή.
Μετατρέπεται σε γεωστρατηγικό εργαλείο για Ρωσία και Κίνα, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για επενδύσεις, ενεργειακή συνεργασία και εμπορική ανεξαρτησία από δυτικούς ελέγχους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης