Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τα οχήματα με εκπομπές CO2 από το 2035 δέχεται σφοδρή κριτική από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, ο οποίος εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για την εφαρμογή της συγκεκριμένης πολιτικής.
Έντονη κριτική στο σχέδιο της ΕΕ
Σε συνέντευξή του στη Handelsblatt τη Δευτέρα, ο Ola Kaellenius τόνισε ότι το σχέδιο της ΕΕ κινδυνεύει να οδηγήσει την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σε κατάρρευση, εάν εφαρμοστεί χωρίς αλλαγές.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι το μέτρο πρέπει να επανεξεταστεί με ρεαλισμό, προειδοποιώντας πως η αγορά θα αντιδράσει με προμήθειες οχημάτων βενζίνης και ντίζελ πριν από την απαγόρευση.
Προτεραιότητα στη βιωσιμότητα με οικονομική ισορροπία
Ως επικεφαλής της ACEA, της ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων, ο Kaellenius ζήτησε την υιοθέτηση μέτρων όπως φορολογικά κίνητρα και φθηνότερη ενέργεια στα σημεία φόρτισης, ώστε να επιταχυνθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Τόνισε ότι η απανθρακοποίηση πρέπει να γίνει με τεχνολογική ουδετερότητα, χωρίς να αγνοηθεί η οικονομική βιωσιμότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας και ευρύτερα της ευρωπαϊκής οικονομίας.
«Αν δεν γίνει ρεαλιστική επανεκτίμηση, τρέχουμε με φόρα προς τοίχο»
Με τη φράση αυτή, ο Ola Kaellenius περιέγραψε τον κίνδυνο που διατρέχει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, υπογραμμίζοντας ότι η απαγόρευση του 2035 μπορεί να έχει ανεπιθύμητες επιπτώσεις σε μια ήδη επιβαρυμένη αγορά, που παλεύει με χαμηλή ζήτηση, ανταγωνισμό από την Κίνα και απογοητευτικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.Η δήλωση του Kaellenius αναδεικνύει τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει γύρω από το φιλόδοξο σχέδιο της ΕΕ, ενόψει της επανεξέτασής του το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών