«Τα T-80 προελαύνουν στα σημεία που τα Leopard πνίγονται στη λάσπη»...
Ο ρωσικός στρατός έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των κύριων αρμάτων μάχης T-80 σε ενεργή υπηρεσία, καθώς οι μοναδικές ικανότητες του οχήματος, ιδιαίτερα η εξαιρετικά υψηλή του ευελιξία, εκτιμώνται ολοένα και περισσότερο εν μέσω της σύρραξης στην Ουκρανια.
Ενώ κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010, ο αριθμός των επιχειρησιακών T-80 μειώθηκε σημαντικά, κυρίως λόγω των υψηλότερων λειτουργικών εξόδων σε σχέση με τα «αντίπαλα» T-72, τα οποίο είδαν αύξηση στους αριθμούς σε υπηρεσία, η απόδειξη της αξίας της μεγαλύτερης κινητικότητας του T-80 σε έντονες μάχες φαίνεται να υπήρξε ο βασικός παράγοντας που ώθησε τον στρατό να επιδιώξει τη χρησιμοποίηση περισσότερων οχημάτων αυτού του τύπου.
Ως αποτέλεσμα, οι Ρώσοι διαθέτουν πια 23 T-80BVM -της τελευταίας και πιο ευρέως χρησιμοποιούμενης έκδοσης- ενώ πριν το 2022 διέθεταν μόλις 4.
Πιο γρήγορο, πιο ακριβές, πιο αθόρυβο
Το T-80 έχει όχι μόνο πολύ υψηλότερη ταχύτητα κίνησης, αλλά και σημαντικά υψηλότερη ταχύτητα ανάσυρσης, μικρότερo ηχητικό αποτύπωμα του κινητήρα και καλύτερη ικανότητα εκκίνησης σε κρύο από άλλα ρωσικά άρματα όπως τα T-72 και T-90.
Το άρμα κατασκευαζόταν σε δύο από τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια αρμάτων της Σοβιετικής Ένωσης τη δεκαετία του 1980, αλλά υπέπεσε σε αχρηστία μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ, καθώς προτεραιότητα δόθηκε στη μείωση του κόστους έναντι της απόδοσης.

Η παραγωγή του άρματος ήταν πολύ περιορισμένη καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, κυρίως για να αποφευχθεί η μαζική ανεργία στις περιοχές που σχετίζονταν με την κατασκευή του, ενώ η παραγωγή του σταμάτησε το 2001.
Η υψηλή απόδοση του άρματος στη σύγκρουση στην Ουκρανία φαίνεται να υπήρξε ο βασικός παράγοντας που επηρέασε την απόφαση για επανεκκίνηση της παραγωγής του T-80, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει προς το τέλος της δεκαετίας.
Αναβαθμίζουν τα T-80B και T-80BV οι Ρώσοι - Γιατί θεωρούνται πιο ανθεκτικά από τα Abrams
Παρά την έλλειψη παραγωγής για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, ο ρωσικός αμυντικός τομέας έχει καταφέρει να συνεχίσει να παραδίδει T-80BVM σε μονάδες πρώτης γραμμής, αναβαθμίζοντας τα άρματα T-80B και T-80BV που βρίσκονται σε... στοκ.
Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση του κύριου όπλου 2A46M-4, νέου κινητήρα 1.250hp που προσφέρει 25% περισσότερη ισχύ, πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα νέων πυρομαχικών και την ενσωμάτωση θωράκισης τύπου Relikt και θερμικών σκοπευτικών, μεταξύ άλλων βελτιώσεων.

Το T-80 είναι ένα από τα δύο τύπους αρμάτων που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης turbo, μαζί με το αμερικανικό M1 Abrams, αν και με βάρος κοντά στους 80 τόνους, σε αντίθεση με περίπου 45 τόνους για το T-80, ο λόγος ισχύος προς βάρος του Abrams είναι πολύ χειρότερος.
Το χαμηλότερο βάρος του T-80 επιτυγχάνεται παρά το γεγονός ότι πολλές εκδόσεις του έχουν υψηλότερα επίπεδα θωράκισης από το Abrams, ενώ το άρμα φέρει και μεγαλύτερο κύριο όπλο από το αμερικανικό του αντίπαλο, με το σχέδιο του να θεωρείται το πιο αποδοτικό της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.
«Τα T-80 προελαύνουν στα σημεία που τα Leopard πνίγονται στη λάσπη»...
Εντωμεταξύ, το προσωπικό του ρωσικού στρατού μιλάει... αποθεωτικά για την υψηλή απόδοση του άρματος, με έναν διοικητή του ρωσικού στρατού που συμμετείχε σε μάχες με ουκρανικές δυνάμεις, περιλαμβανομένων των γερμανικών Leopard, να τονίζει ιδιαίτερα στα τέλη του 2023 την εξαιρετική κινητικότητα του T-80 σε σχέση με τα Leopard.
"Τα ίδια τα Leopard πνίγονται στη λάσπη, είναι συνεχώς, συνεχώς πνιγμένα.
Βλέπουμε από τα drones πώς δεν τα βγάζουν πέρα στη λάσπη.

Το όχημά μας έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν φοβάται τη λάσπη ή το χιόνει, πετάει πάνω από όλες τις λακκούβες.
Αυτή είναι η διαφορά που επιτρέπει στις μονάδες αρμάτων μας να λειτουργούν σε οποιοδήποτε καιρό, να υποστηρίζουν το πεζικό και να ξεπερνούν τα χαρακώματα και τα καταφύγια του εχθρού χωρίς να επιβραδύνουν", δήλωσε.
Παρά το γεγονός ότι το T-80 έχει υψηλό κόστος παραγωγής και συντήρησης, το οποίο σημαίνει ότι δεν αναμένεται να κατασκευαστεί σε συγκρίσιμους αριθμούς με το πολύ φθηνότερο T-90M, η επανεκκίνηση της παραγωγής αναμένεται να εξασφαλίσει ότι το ποσοστό του στόλου εξοπλισμένου με τα οχήματα αυτά θα συνεχίσει να αυξάνεται.
Η Ρωσία «σπάει» το δίχτυ των ουκρανικών drones, βγάζει μαζικά τεθωρακισμένα στα μέτωπα - Η ευφυής τακτική «70-30»
Εντωμεταξύ, η ρωσική στρατιά άρχισε και πάλι να χρησιμοποιεί τεθωρακισμένα οχήματα στο μέτωπο, όπως δήλωσε ο Ουκρανός στρατιωτικός αναλυτής Dmitry Snegirev.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η χρήση τους γίνεται μαζικά για να πραγματοποιηθεί το πέρασμα από τη λεγόμενη «ζώνη θανάτου», η οποία ελέγχεται από τα FPV drones των Ουκρανών.
Οι Ρώσοι εξασκούν τη νέα τους τακτική για την καταπάτηση αυτής της "ζώνης θανάτου" μέσω της χρήσης μεγάλου αριθμού τεθωρακισμένων οχημάτων.
Και αυτό διότι, η αριθμητική υπεροχή των οχημάτων καθιστά σχεδόν αδύνατο για τον χειριστή του FPV drone να αναχαιτίσει τόσα πολλά οχήματα ταυτόχρονα.
«Με ένα FPV drone δεν μπορείς να εξουδετερώσεις τεθωρακισμένα», είπε χαρακτηριστικά ο Snegirev.

Πρόσθεσε ότι αυτή η τακτική είναι ακριβώς το σχέδιο του ρωσικού επιτελείου: «Είναι έτσι ώστε μια μεγάλη φάλαγγα να προχωράει μπροστά, έτοιμοι να θυσιάσουν έως και το 70% των τεθωρακισμένων, αλλά να αφήσουν το 30% να εδραιωθεί. Αυτός είναι ο σκοπός, αυτή είναι η αλλαγή τακτικής – εφαρμόζουν τη νέα τακτική και μεθοδολογία των επιθετικών ενεργειών τη στιγμή του περάσματος».
Να θυμίσουμε ότι πριν μερικές εβδομάδες είχε γίνει γνωστό πως τόσο οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις όσο και οι μαχητές του καθεστώτος του Κιέβου είχαν σχεδόν σταματήσει τη χρήση τεθωρακισμένων στην περιοχή της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης.
Αυτό εξηγούνταν από την αυξημένη δραστηριότητα των χειριστών FPV drones.
Ταυτόχρονα, αναφέρονταν υψηλές απώλειες στους Ουκρανούς χειριστές drones, ενώ Ουκρανοί ειδικοί παραπονιούνταν για το γεγονός ότι ο ρωσικός στρατός είχε ξεκινήσει μία πραγματική κυνηγητική επιχείρηση εναντίον των "πουλιών" των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας.
Πολύ πιθανό, αυτά τα δύο περιστατικά είναι άμεσα συνδεδεμένα: μειώνοντας τον αριθμό των χειριστών UAV στην ουκρανική πλευρά, οι ρωσικές δυνάμεις απέκτησαν και πάλι τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν βαριά τεθωρακισμένα οχήματα σε επιθετικές επιχειρήσεις.
www.bankingnews.gr
Ενώ κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010, ο αριθμός των επιχειρησιακών T-80 μειώθηκε σημαντικά, κυρίως λόγω των υψηλότερων λειτουργικών εξόδων σε σχέση με τα «αντίπαλα» T-72, τα οποίο είδαν αύξηση στους αριθμούς σε υπηρεσία, η απόδειξη της αξίας της μεγαλύτερης κινητικότητας του T-80 σε έντονες μάχες φαίνεται να υπήρξε ο βασικός παράγοντας που ώθησε τον στρατό να επιδιώξει τη χρησιμοποίηση περισσότερων οχημάτων αυτού του τύπου.
Ως αποτέλεσμα, οι Ρώσοι διαθέτουν πια 23 T-80BVM -της τελευταίας και πιο ευρέως χρησιμοποιούμενης έκδοσης- ενώ πριν το 2022 διέθεταν μόλις 4.
Πιο γρήγορο, πιο ακριβές, πιο αθόρυβο
Το T-80 έχει όχι μόνο πολύ υψηλότερη ταχύτητα κίνησης, αλλά και σημαντικά υψηλότερη ταχύτητα ανάσυρσης, μικρότερo ηχητικό αποτύπωμα του κινητήρα και καλύτερη ικανότητα εκκίνησης σε κρύο από άλλα ρωσικά άρματα όπως τα T-72 και T-90.
Το άρμα κατασκευαζόταν σε δύο από τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια αρμάτων της Σοβιετικής Ένωσης τη δεκαετία του 1980, αλλά υπέπεσε σε αχρηστία μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ, καθώς προτεραιότητα δόθηκε στη μείωση του κόστους έναντι της απόδοσης.

Η παραγωγή του άρματος ήταν πολύ περιορισμένη καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, κυρίως για να αποφευχθεί η μαζική ανεργία στις περιοχές που σχετίζονταν με την κατασκευή του, ενώ η παραγωγή του σταμάτησε το 2001.
Η υψηλή απόδοση του άρματος στη σύγκρουση στην Ουκρανία φαίνεται να υπήρξε ο βασικός παράγοντας που επηρέασε την απόφαση για επανεκκίνηση της παραγωγής του T-80, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει προς το τέλος της δεκαετίας.
Αναβαθμίζουν τα T-80B και T-80BV οι Ρώσοι - Γιατί θεωρούνται πιο ανθεκτικά από τα Abrams
Παρά την έλλειψη παραγωγής για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, ο ρωσικός αμυντικός τομέας έχει καταφέρει να συνεχίσει να παραδίδει T-80BVM σε μονάδες πρώτης γραμμής, αναβαθμίζοντας τα άρματα T-80B και T-80BV που βρίσκονται σε... στοκ.
Οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση του κύριου όπλου 2A46M-4, νέου κινητήρα 1.250hp που προσφέρει 25% περισσότερη ισχύ, πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα νέων πυρομαχικών και την ενσωμάτωση θωράκισης τύπου Relikt και θερμικών σκοπευτικών, μεταξύ άλλων βελτιώσεων.

Το T-80 είναι ένα από τα δύο τύπους αρμάτων που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης turbo, μαζί με το αμερικανικό M1 Abrams, αν και με βάρος κοντά στους 80 τόνους, σε αντίθεση με περίπου 45 τόνους για το T-80, ο λόγος ισχύος προς βάρος του Abrams είναι πολύ χειρότερος.
Το χαμηλότερο βάρος του T-80 επιτυγχάνεται παρά το γεγονός ότι πολλές εκδόσεις του έχουν υψηλότερα επίπεδα θωράκισης από το Abrams, ενώ το άρμα φέρει και μεγαλύτερο κύριο όπλο από το αμερικανικό του αντίπαλο, με το σχέδιο του να θεωρείται το πιο αποδοτικό της εποχής του Ψυχρού Πολέμου.
«Τα T-80 προελαύνουν στα σημεία που τα Leopard πνίγονται στη λάσπη»...
Εντωμεταξύ, το προσωπικό του ρωσικού στρατού μιλάει... αποθεωτικά για την υψηλή απόδοση του άρματος, με έναν διοικητή του ρωσικού στρατού που συμμετείχε σε μάχες με ουκρανικές δυνάμεις, περιλαμβανομένων των γερμανικών Leopard, να τονίζει ιδιαίτερα στα τέλη του 2023 την εξαιρετική κινητικότητα του T-80 σε σχέση με τα Leopard.
"Τα ίδια τα Leopard πνίγονται στη λάσπη, είναι συνεχώς, συνεχώς πνιγμένα.
Βλέπουμε από τα drones πώς δεν τα βγάζουν πέρα στη λάσπη.

Το όχημά μας έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν φοβάται τη λάσπη ή το χιόνει, πετάει πάνω από όλες τις λακκούβες.
Αυτή είναι η διαφορά που επιτρέπει στις μονάδες αρμάτων μας να λειτουργούν σε οποιοδήποτε καιρό, να υποστηρίζουν το πεζικό και να ξεπερνούν τα χαρακώματα και τα καταφύγια του εχθρού χωρίς να επιβραδύνουν", δήλωσε.
Παρά το γεγονός ότι το T-80 έχει υψηλό κόστος παραγωγής και συντήρησης, το οποίο σημαίνει ότι δεν αναμένεται να κατασκευαστεί σε συγκρίσιμους αριθμούς με το πολύ φθηνότερο T-90M, η επανεκκίνηση της παραγωγής αναμένεται να εξασφαλίσει ότι το ποσοστό του στόλου εξοπλισμένου με τα οχήματα αυτά θα συνεχίσει να αυξάνεται.
Η Ρωσία «σπάει» το δίχτυ των ουκρανικών drones, βγάζει μαζικά τεθωρακισμένα στα μέτωπα - Η ευφυής τακτική «70-30»
Εντωμεταξύ, η ρωσική στρατιά άρχισε και πάλι να χρησιμοποιεί τεθωρακισμένα οχήματα στο μέτωπο, όπως δήλωσε ο Ουκρανός στρατιωτικός αναλυτής Dmitry Snegirev.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η χρήση τους γίνεται μαζικά για να πραγματοποιηθεί το πέρασμα από τη λεγόμενη «ζώνη θανάτου», η οποία ελέγχεται από τα FPV drones των Ουκρανών.
Οι Ρώσοι εξασκούν τη νέα τους τακτική για την καταπάτηση αυτής της "ζώνης θανάτου" μέσω της χρήσης μεγάλου αριθμού τεθωρακισμένων οχημάτων.
Και αυτό διότι, η αριθμητική υπεροχή των οχημάτων καθιστά σχεδόν αδύνατο για τον χειριστή του FPV drone να αναχαιτίσει τόσα πολλά οχήματα ταυτόχρονα.
«Με ένα FPV drone δεν μπορείς να εξουδετερώσεις τεθωρακισμένα», είπε χαρακτηριστικά ο Snegirev.

Πρόσθεσε ότι αυτή η τακτική είναι ακριβώς το σχέδιο του ρωσικού επιτελείου: «Είναι έτσι ώστε μια μεγάλη φάλαγγα να προχωράει μπροστά, έτοιμοι να θυσιάσουν έως και το 70% των τεθωρακισμένων, αλλά να αφήσουν το 30% να εδραιωθεί. Αυτός είναι ο σκοπός, αυτή είναι η αλλαγή τακτικής – εφαρμόζουν τη νέα τακτική και μεθοδολογία των επιθετικών ενεργειών τη στιγμή του περάσματος».
Να θυμίσουμε ότι πριν μερικές εβδομάδες είχε γίνει γνωστό πως τόσο οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις όσο και οι μαχητές του καθεστώτος του Κιέβου είχαν σχεδόν σταματήσει τη χρήση τεθωρακισμένων στην περιοχή της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης.
Αυτό εξηγούνταν από την αυξημένη δραστηριότητα των χειριστών FPV drones.
Ταυτόχρονα, αναφέρονταν υψηλές απώλειες στους Ουκρανούς χειριστές drones, ενώ Ουκρανοί ειδικοί παραπονιούνταν για το γεγονός ότι ο ρωσικός στρατός είχε ξεκινήσει μία πραγματική κυνηγητική επιχείρηση εναντίον των "πουλιών" των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας.
Πολύ πιθανό, αυτά τα δύο περιστατικά είναι άμεσα συνδεδεμένα: μειώνοντας τον αριθμό των χειριστών UAV στην ουκρανική πλευρά, οι ρωσικές δυνάμεις απέκτησαν και πάλι τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν βαριά τεθωρακισμένα οχήματα σε επιθετικές επιχειρήσεις.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών