Το μικρότερο μέλος, το Nomad 50, έχει ήδη απογειωθεί
Η θυγατρική της Lockheed Martin, Sikorsky, διευρύνει τα όρια του σχεδιασμού αεροσκαφών με την πρόσφατα αποκαλυφθείσα οικογένεια μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων (UAS) Nomad – μια σειρά drones που συνδυάζει την ευελιξία των ελικοπτέρων με την εμβέλεια και την αποτελεσματικότητα των αεροσκαφών σταθερών πτερύγων.
Αυτή η καινοτομία βασίζεται σε μια ιδέα γνωστή ως πτέρυγα με έλικα από ρότορα.
Αν ο όρος «πτέρυγα με έλικα από ρότορα» ακούγεται σαν κάτι βγαλμένο από το όνειρο ενός αεροδιαστημικού μηχανικού, αυτό συμβαίνει επειδή στην πράξη ισχύει, αλλά η Sikorsky το έκανε πραγματικότητα.
Η ιδέα περιλαμβάνει την τοποθέτηση διπλών ρότορων σε μια εκτεταμένη πτέρυγα, έτσι ώστε η ροή αέρα τους να διέρχεται απευθείας πάνω από την επιφάνεια της πτέρυγας. Αυτό δημιουργεί επιπλέον άνωση κατά την κάθετη απογείωση και την αιώρηση, ενώ παράλληλα εξομαλύνει τη μετάβαση σε εμπρόσθια πτήση.
Στην πραγματικότητα, η πτέρυγα με έλικα επιτρέπει σε ένα αεροσκάφος να απογειώνεται και να προσγειώνεται σαν ελικόπτερο, αλλά να πετάει σαν αεροπλάνο, παρέχοντας τόσο κατακόρυφη άνωση όσο και υψηλή ταχύτητα.
Αυτό που κάνει αυτό το σχέδιο ακόμα πιο συναρπαστικό είναι η επεκτασιμότητά του, που σημαίνει ότι μπορεί να προσαρμοστεί για αεροσκάφη εντελώς διαφορετικών μεγεθών και αποστολών.
Η σειρά Nomad της Sikorsky βασίζεται σε αυτήν την υβριδική αρχή.
Η εταιρεία την περιγράφει ως μια ολόκληρη «οικογένεια» αεροσκαφών με πτέρυγες έλικας, σχεδιασμένα να εξυπηρετούν πολλαπλούς σκοπούς, από στρατιωτικές πληροφορίες και επιτήρηση (ISR-T) έως αμφισβητούμενο εφοδιασμό logistics, αποστολές ελαφριάς επίθεσης, ναυτική περιπολία και συνεχείς επικοινωνίες.
Πέρα από την άμυνα, τα ίδια αεροσκάφη μπορούν να εκτελούν πολιτικές και ανθρωπιστικές επιχειρήσεις, όπως έρευνα και διάσωση (SAR), παρακολούθηση δασικών πυρκαγιών, επιτήρηση αγωγών και επείγουσα ιατρική περίθαλψη.
Χάρη στην ικανότητα VTOL (Κάθετη Απογείωση και Προσγείωση), αυτά τα drones μπορούν να επιχειρούν από απομακρυσμένες ή αυτοσχέδιες τοποθεσίες, χωρίς να απαιτείται διάδρομος.
Σύμφωνα με την Sikorsky, η οικογένεια Nomad θα περιλαμβάνει τόσο μικρά όσο και μεγάλα μοντέλα.

Οι εκδόσεις Group 3, μικρά έως μεσαία drones έως 1.320 λίβρες (599 κιλά), θα ακολουθηθούν από αεροσκάφη Group 4 και 5 περίπου συγκρίσιμα σε μέγεθος με το ελικόπτερο UH-60 Black Hawk.
Το μικρότερο μέλος, το Nomad 50, έχει ήδη απογειωθεί.
Με άνοιγμα φτερών 3,14 μέτρων και πλαίσιο 52 κιλών, αυτό το πρωτότυπο χρησιμεύει ως απόδειξη της ιδέας για το σχεδιασμό. Σύντομα θα πλαισιωθεί από το Nomad 100, το οποίο διαθέτει άνοιγμα φτερών 5,5 μέτρων, ενώ μεγαλύτερα μοντέλα βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.
Τα μικρότερα Nomads θα λειτουργούν με υβριδικά-ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ενώ οι μεγαλύτερες παραλλαγές θα χρησιμοποιούν συμβατικούς κινητήρες.
Κάθε drone θα ενσωματώνει τον ψηφιακό συγκυβερνήτη Matrix της Lockheed Martin, ένα αυτόνομο σύστημα ικανό να χειρίζεται κάθε στάδιο της πτήσης, από την απογείωση και την πλοήγηση έως την προσγείωση, αποφεύγοντας παράλληλα εμπόδια και απειλές σε πραγματικό χρόνο.
Η Sikorsky τονίζει ότι η σειρά Nomad δεν είναι απλώς μια ενιαία πλατφόρμα, αλλά μια αρθρωτή ιδέα που προσαρμόζεται σε ποικίλα σύνολα αποστολών και περιβάλλοντα.
Όπως εξήγησε ο Rich Benton, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Sikorsky:
«Χρησιμοποιούμε τον όρο «οικογένεια» για να επισημάνουμε ένα βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού: την ικανότητά του να κλιμακώνεται σε μέγεθος από ένα μικρό UAS Ομάδας 3 στο αντίστοιχο αποτύπωμα ενός ελικοπτέρου Black Hawk».
Πρόσθεσε ότι τα αεροσκάφη Nomad θα είναι «προσαρμοστικές, παντού, ανεξάρτητες από διαδρόμους πλατφόρμες» ικανές να επιχειρούν σε όλους τους τομείς της άμυνας, της ασφάλειας, της δασοκομίας και της πολιτικής αεροπορίας.
www.bankingnews.gr
Αυτή η καινοτομία βασίζεται σε μια ιδέα γνωστή ως πτέρυγα με έλικα από ρότορα.
Αν ο όρος «πτέρυγα με έλικα από ρότορα» ακούγεται σαν κάτι βγαλμένο από το όνειρο ενός αεροδιαστημικού μηχανικού, αυτό συμβαίνει επειδή στην πράξη ισχύει, αλλά η Sikorsky το έκανε πραγματικότητα.
Η ιδέα περιλαμβάνει την τοποθέτηση διπλών ρότορων σε μια εκτεταμένη πτέρυγα, έτσι ώστε η ροή αέρα τους να διέρχεται απευθείας πάνω από την επιφάνεια της πτέρυγας. Αυτό δημιουργεί επιπλέον άνωση κατά την κάθετη απογείωση και την αιώρηση, ενώ παράλληλα εξομαλύνει τη μετάβαση σε εμπρόσθια πτήση.
Στην πραγματικότητα, η πτέρυγα με έλικα επιτρέπει σε ένα αεροσκάφος να απογειώνεται και να προσγειώνεται σαν ελικόπτερο, αλλά να πετάει σαν αεροπλάνο, παρέχοντας τόσο κατακόρυφη άνωση όσο και υψηλή ταχύτητα.
Αυτό που κάνει αυτό το σχέδιο ακόμα πιο συναρπαστικό είναι η επεκτασιμότητά του, που σημαίνει ότι μπορεί να προσαρμοστεί για αεροσκάφη εντελώς διαφορετικών μεγεθών και αποστολών.
Η σειρά Nomad της Sikorsky βασίζεται σε αυτήν την υβριδική αρχή.
Η εταιρεία την περιγράφει ως μια ολόκληρη «οικογένεια» αεροσκαφών με πτέρυγες έλικας, σχεδιασμένα να εξυπηρετούν πολλαπλούς σκοπούς, από στρατιωτικές πληροφορίες και επιτήρηση (ISR-T) έως αμφισβητούμενο εφοδιασμό logistics, αποστολές ελαφριάς επίθεσης, ναυτική περιπολία και συνεχείς επικοινωνίες.
Πέρα από την άμυνα, τα ίδια αεροσκάφη μπορούν να εκτελούν πολιτικές και ανθρωπιστικές επιχειρήσεις, όπως έρευνα και διάσωση (SAR), παρακολούθηση δασικών πυρκαγιών, επιτήρηση αγωγών και επείγουσα ιατρική περίθαλψη.
Χάρη στην ικανότητα VTOL (Κάθετη Απογείωση και Προσγείωση), αυτά τα drones μπορούν να επιχειρούν από απομακρυσμένες ή αυτοσχέδιες τοποθεσίες, χωρίς να απαιτείται διάδρομος.
Σύμφωνα με την Sikorsky, η οικογένεια Nomad θα περιλαμβάνει τόσο μικρά όσο και μεγάλα μοντέλα.

Οι εκδόσεις Group 3, μικρά έως μεσαία drones έως 1.320 λίβρες (599 κιλά), θα ακολουθηθούν από αεροσκάφη Group 4 και 5 περίπου συγκρίσιμα σε μέγεθος με το ελικόπτερο UH-60 Black Hawk.
Το μικρότερο μέλος, το Nomad 50, έχει ήδη απογειωθεί.
Με άνοιγμα φτερών 3,14 μέτρων και πλαίσιο 52 κιλών, αυτό το πρωτότυπο χρησιμεύει ως απόδειξη της ιδέας για το σχεδιασμό. Σύντομα θα πλαισιωθεί από το Nomad 100, το οποίο διαθέτει άνοιγμα φτερών 5,5 μέτρων, ενώ μεγαλύτερα μοντέλα βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.
Τα μικρότερα Nomads θα λειτουργούν με υβριδικά-ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ενώ οι μεγαλύτερες παραλλαγές θα χρησιμοποιούν συμβατικούς κινητήρες.
Κάθε drone θα ενσωματώνει τον ψηφιακό συγκυβερνήτη Matrix της Lockheed Martin, ένα αυτόνομο σύστημα ικανό να χειρίζεται κάθε στάδιο της πτήσης, από την απογείωση και την πλοήγηση έως την προσγείωση, αποφεύγοντας παράλληλα εμπόδια και απειλές σε πραγματικό χρόνο.
Η Sikorsky τονίζει ότι η σειρά Nomad δεν είναι απλώς μια ενιαία πλατφόρμα, αλλά μια αρθρωτή ιδέα που προσαρμόζεται σε ποικίλα σύνολα αποστολών και περιβάλλοντα.
Όπως εξήγησε ο Rich Benton, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Sikorsky:
«Χρησιμοποιούμε τον όρο «οικογένεια» για να επισημάνουμε ένα βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού: την ικανότητά του να κλιμακώνεται σε μέγεθος από ένα μικρό UAS Ομάδας 3 στο αντίστοιχο αποτύπωμα ενός ελικοπτέρου Black Hawk».
Πρόσθεσε ότι τα αεροσκάφη Nomad θα είναι «προσαρμοστικές, παντού, ανεξάρτητες από διαδρόμους πλατφόρμες» ικανές να επιχειρούν σε όλους τους τομείς της άμυνας, της ασφάλειας, της δασοκομίας και της πολιτικής αεροπορίας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών