Νέο κινεζικό μη επανδρωμένο πυραυλόπλοιο ενισχύει το ναυτικό δυναμικό του Πεκίνου
Ένα νέο μη επανδρωμένο πυραυλόπλοιο που βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Huangpu στη Γκουανγκτζόου, υπόσχεται να ενισχύσει το δυναμικό κρούσης του Κινεζικού Ναυτικού, σύμφωνα με δημοσιογράφους της αμερικανικής στρατιωτικής έκδοσης Military Watch Magazine (MWM).
Το πρώτο στο είδος του μη επανδρωμένο πυραυλοφόρο κατασκευάζεται για το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες των μοιρών αντιτορπιλικών και των ομάδων κρούσης αεροπλανοφόρων, σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων. Το σκάφος, που ναυπηγείται στο ναυπηγείο Huangpu της Γκουανγκτζόου, είναι ημι-υποβρύχιο πυραυλοφόρο. Ο μη επανδρωμένος σχεδιασμός του αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την αποδοτικότητα, εξαλείφοντας την ανάγκη ύπαρξης πληρώματος και επιτρέποντας τη μεταφορά μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου πυραύλων ανά τόνο εκτοπίσματος.
Δορυφορικές εικόνες δείχνουν ότι το πλοίο διαθέτει μακρύ, στενό κύτος μήκους περίπου 65 μέτρων, με τριπλούς πλωτήρες που εκτείνονται από την πρύμνη. Αναφέρεται επίσης ότι διαθέτει λεπτό κύτος με περιγράμματα που θυμίζουν υποβρύχιο.
Επανάσταση...
Το νέο πρόγραμμα ναυπήγησης εκτελείται με ασυνήθιστο βαθμό μυστικότητας· το κύτος και μεγάλο μέρος της κατασκευής παραμένουν καλυμμένα κάτω από μουσαμάδες καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών. Κρίνοντας από τον σχεδιασμό του, το σκάφος φαίνεται ικανό να επιτυγχάνει υψηλές ταχύτητες, ενώ η υποβρύχια ικανότητά του θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά την επιβιωσιμότητά του, επιτρέποντάς του να αποφεύγει πυραυλικές επιθέσεις ή ακόμη και τον εντοπισμό του σε μεγάλες αποστάσεις.
Η χρησιμότητα των μη επανδρωμένων πυραυλικών αεροπλανοφόρων τονίστηκε τον Φεβρουάριο, όταν μια προσομοιωμένη ναυμαχία που διοργανώθηκε από το Κέντρο Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Πλοίων της Κίνας (CSDDC) και το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας Huazhong, έδειξε πως, με την υποστήριξη μόλις δύο τέτοιων σκαφών, ένα κινεζικό αντιτορπιλικό κλάσης 055 θα μπορούσε να υπερισχύσει οκτώ αμερικανικών αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke.
Η προσομοίωση αποκάλυψε επίσης ότι τα μη επανδρωμένα σκάφη υποστήριξης λειτουργούσαν ως φορείς drones και μικρότερων μη επανδρωμένων σκαφών, τα οποία ελέγχονταν από τη διοίκηση των αντιτορπιλικών Type 055. Η μελέτη ανέδειξε τον ρόλο των μη επανδρωμένων μέσων στη δημιουργία ενός χαμηλού κόστους «δικτύου θανάτου», σε συνεργασία με τα αντιτορπιλικά. Τα αποτελέσματα δημοσιοποιήθηκαν λίγο μετά τη δημοσίευση, στις 13 Ιανουαρίου, επιστημονικής εργασίας για τη χρησιμότητα αυτών των σκαφών από τον καθηγητή τεχνητής νοημοσύνης Yu Minghui, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που ανέπτυξε την προσομοίωση, στο Chinese Journal of Ship Research.
Αν και ο κινεζικός σχεδιασμός αναμένεται να παρουσιάσει μοναδικά χαρακτηριστικά, η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που επενδύει σε τέτοια προγράμματα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες σχεδιάζουν επίσης την ανάπτυξη αντίστοιχων μη επανδρωμένων αεροπλανοφόρων για την υποστήριξη των αντιτορπιλικών τους. Με δεδομένο ότι το μέγεθος του κινεζικού στόλου αντιτορπιλικών αναμένεται να ξεπεράσει εκείνο των ΗΠΑ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030 —ενώ αποτελείται από σημαντικά νεότερα και τεχνολογικά πιο προηγμένα πλοία—, η ανάγκη για εκατοντάδες μη επανδρωμένα αεροπλανοφόρα υποστήριξης φαίνεται ολοένα και πιο πιθανή.
www.bankingnews.gr
Το πρώτο στο είδος του μη επανδρωμένο πυραυλοφόρο κατασκευάζεται για το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες των μοιρών αντιτορπιλικών και των ομάδων κρούσης αεροπλανοφόρων, σε ένα ευρύ φάσμα ρόλων. Το σκάφος, που ναυπηγείται στο ναυπηγείο Huangpu της Γκουανγκτζόου, είναι ημι-υποβρύχιο πυραυλοφόρο. Ο μη επανδρωμένος σχεδιασμός του αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την αποδοτικότητα, εξαλείφοντας την ανάγκη ύπαρξης πληρώματος και επιτρέποντας τη μεταφορά μεγαλύτερου ωφέλιμου φορτίου πυραύλων ανά τόνο εκτοπίσματος.
Δορυφορικές εικόνες δείχνουν ότι το πλοίο διαθέτει μακρύ, στενό κύτος μήκους περίπου 65 μέτρων, με τριπλούς πλωτήρες που εκτείνονται από την πρύμνη. Αναφέρεται επίσης ότι διαθέτει λεπτό κύτος με περιγράμματα που θυμίζουν υποβρύχιο.
Επανάσταση...
Το νέο πρόγραμμα ναυπήγησης εκτελείται με ασυνήθιστο βαθμό μυστικότητας· το κύτος και μεγάλο μέρος της κατασκευής παραμένουν καλυμμένα κάτω από μουσαμάδες καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών. Κρίνοντας από τον σχεδιασμό του, το σκάφος φαίνεται ικανό να επιτυγχάνει υψηλές ταχύτητες, ενώ η υποβρύχια ικανότητά του θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά την επιβιωσιμότητά του, επιτρέποντάς του να αποφεύγει πυραυλικές επιθέσεις ή ακόμη και τον εντοπισμό του σε μεγάλες αποστάσεις.
Η χρησιμότητα των μη επανδρωμένων πυραυλικών αεροπλανοφόρων τονίστηκε τον Φεβρουάριο, όταν μια προσομοιωμένη ναυμαχία που διοργανώθηκε από το Κέντρο Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Πλοίων της Κίνας (CSDDC) και το Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας Huazhong, έδειξε πως, με την υποστήριξη μόλις δύο τέτοιων σκαφών, ένα κινεζικό αντιτορπιλικό κλάσης 055 θα μπορούσε να υπερισχύσει οκτώ αμερικανικών αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke.
Η προσομοίωση αποκάλυψε επίσης ότι τα μη επανδρωμένα σκάφη υποστήριξης λειτουργούσαν ως φορείς drones και μικρότερων μη επανδρωμένων σκαφών, τα οποία ελέγχονταν από τη διοίκηση των αντιτορπιλικών Type 055. Η μελέτη ανέδειξε τον ρόλο των μη επανδρωμένων μέσων στη δημιουργία ενός χαμηλού κόστους «δικτύου θανάτου», σε συνεργασία με τα αντιτορπιλικά. Τα αποτελέσματα δημοσιοποιήθηκαν λίγο μετά τη δημοσίευση, στις 13 Ιανουαρίου, επιστημονικής εργασίας για τη χρησιμότητα αυτών των σκαφών από τον καθηγητή τεχνητής νοημοσύνης Yu Minghui, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που ανέπτυξε την προσομοίωση, στο Chinese Journal of Ship Research.
Αν και ο κινεζικός σχεδιασμός αναμένεται να παρουσιάσει μοναδικά χαρακτηριστικά, η Κίνα δεν είναι η μόνη χώρα που επενδύει σε τέτοια προγράμματα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες σχεδιάζουν επίσης την ανάπτυξη αντίστοιχων μη επανδρωμένων αεροπλανοφόρων για την υποστήριξη των αντιτορπιλικών τους. Με δεδομένο ότι το μέγεθος του κινεζικού στόλου αντιτορπιλικών αναμένεται να ξεπεράσει εκείνο των ΗΠΑ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030 —ενώ αποτελείται από σημαντικά νεότερα και τεχνολογικά πιο προηγμένα πλοία—, η ανάγκη για εκατοντάδες μη επανδρωμένα αεροπλανοφόρα υποστήριξης φαίνεται ολοένα και πιο πιθανή.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών