Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ δηλώνει ότι δεν διαθέτει επαρκή αριθμό μαχητικών αεροσκαφών για να αντιμετωπίσει μελλοντικές συγκρούσεις, ακόμη και σε περιοχές χαμηλού κινδύνου
Η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών σχεδιάζει να αυξήσει δραστικά τον αριθμό των μαχητικών της, ζητώντας 1.558 αεροσκάφη για μελλοντικές επιχειρήσεις εναντίον αντιπάλων «χαμηλού κινδύνου».
Σύμφωνα με έκθεση που υπέγραψε τον Αύγουστο ο Υπουργός Πολεμικής Αεροπορίας Troy Meink, η υπηρεσία επισημαίνει ότι χρειάζεται περίπου 300 νέα μαχητικά για να καλύψει τις ανάγκες που προβλέπει η μελέτη «Long-Term USAF Fighter Force Structure», η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Νόμου Εξουσιοδότησης Εθνικής Άμυνας 2025.
Ένας αξιωματούχος της Αεροπορίας, μιλώντας στο Defense News, παραδέχτηκε ότι:
«Δεν υπάρχει αρκετός προϋπολογισμός για όλα όσα θέλουμε να κάνουμε».
Και πρόσθεσε πως η επέκταση της Αεροπορίας είναι δυνατή μόνο εφόσον τεθεί σε υψηλή προτεραιότητα έναντι άλλων αναγκών του υπουργείου.
Σήμερα, η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει περίπου 1.271 επιχειρησιακά μαχητικά, στα οποία περιλαμβάνονται 103 A-10 Thunderbolt II, που πρόκειται να αποσυρθούν μέσα στο επόμενο έτος.
Για να καλυφθούν οι ανάγκες της έκθεσης, θα απαιτηθούν τουλάχιστον 287 νέα αεροσκάφη, ενώ για συγκρούσεις μεσαίου κινδύνου ο στόχος μειώνεται στα 1.367 μαχητικά.
Τι σημαίνει «χαμηλός», «μεσαίος» και «υψηλός» κίνδυνος;
Η Αεροπορία ορίζει τις συγκρούσεις χαμηλού κινδύνου ως επιχειρήσεις εναντίον αντιπάλων χωρίς ουσιαστική αεροπορική ισχύ ή αντιαεροπορική άμυνα - όπως οι πόλεμοι σε Αφγανιστάν και Ιράκ. Εκεί, οι ΗΠΑ επιχειρούσαν χωρίς απώλειες από εχθρικά μαχητικά ή πυραύλους, πραγματοποιώντας πλήγματα με σχεδόν απόλυτη ελευθερία.
Οι μεσαίου κινδύνου συγκρούσεις περιλαμβάνουν αντιπάλους με ορισμένες δυνατότητες αεράμυνας, όπως το Ιράν, του οποίου η αμυντική ισχύς έχει μειωθεί σημαντικά μετά τις ισραηλινοαμερικανικές επιθέσεις του καλοκαιριού.
Οι υψηλού κινδύνου συγκρούσεις αφορούν ομότιμους αντιπάλους όπως η Κίνα και η Ρωσία — χώρες με εξελιγμένες αεροπορίες, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και πυραυλικές άμυνες. Σε ένα τέτοιο σενάριο, αεροσκάφη όπως το A-10 θα ήταν «εύκολα θύματα», ενώ απαιτούνται υπερσύγχρονες πλατφόρμες όπως το F-47 NGAD και το B-21 Raider.
Η ειρωνεία, σημειώνει η έκθεση, είναι ότι οι πανάκριβες τεχνολογίες αυτών των αεροσκαφών θα ήταν άχρηστες σε επιχειρήσεις χαμηλού κινδύνου - εκεί όπου η Αεροπορία εξακολουθεί να βλέπει το μεγαλύτερο μέρος των μελλοντικών της αποστολών.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με έκθεση που υπέγραψε τον Αύγουστο ο Υπουργός Πολεμικής Αεροπορίας Troy Meink, η υπηρεσία επισημαίνει ότι χρειάζεται περίπου 300 νέα μαχητικά για να καλύψει τις ανάγκες που προβλέπει η μελέτη «Long-Term USAF Fighter Force Structure», η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Νόμου Εξουσιοδότησης Εθνικής Άμυνας 2025.
Ένας αξιωματούχος της Αεροπορίας, μιλώντας στο Defense News, παραδέχτηκε ότι:
«Δεν υπάρχει αρκετός προϋπολογισμός για όλα όσα θέλουμε να κάνουμε».
Και πρόσθεσε πως η επέκταση της Αεροπορίας είναι δυνατή μόνο εφόσον τεθεί σε υψηλή προτεραιότητα έναντι άλλων αναγκών του υπουργείου.
Σήμερα, η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει περίπου 1.271 επιχειρησιακά μαχητικά, στα οποία περιλαμβάνονται 103 A-10 Thunderbolt II, που πρόκειται να αποσυρθούν μέσα στο επόμενο έτος.
Για να καλυφθούν οι ανάγκες της έκθεσης, θα απαιτηθούν τουλάχιστον 287 νέα αεροσκάφη, ενώ για συγκρούσεις μεσαίου κινδύνου ο στόχος μειώνεται στα 1.367 μαχητικά.
Τι σημαίνει «χαμηλός», «μεσαίος» και «υψηλός» κίνδυνος;
Η Αεροπορία ορίζει τις συγκρούσεις χαμηλού κινδύνου ως επιχειρήσεις εναντίον αντιπάλων χωρίς ουσιαστική αεροπορική ισχύ ή αντιαεροπορική άμυνα - όπως οι πόλεμοι σε Αφγανιστάν και Ιράκ. Εκεί, οι ΗΠΑ επιχειρούσαν χωρίς απώλειες από εχθρικά μαχητικά ή πυραύλους, πραγματοποιώντας πλήγματα με σχεδόν απόλυτη ελευθερία.
Οι μεσαίου κινδύνου συγκρούσεις περιλαμβάνουν αντιπάλους με ορισμένες δυνατότητες αεράμυνας, όπως το Ιράν, του οποίου η αμυντική ισχύς έχει μειωθεί σημαντικά μετά τις ισραηλινοαμερικανικές επιθέσεις του καλοκαιριού.
Οι υψηλού κινδύνου συγκρούσεις αφορούν ομότιμους αντιπάλους όπως η Κίνα και η Ρωσία — χώρες με εξελιγμένες αεροπορίες, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και πυραυλικές άμυνες. Σε ένα τέτοιο σενάριο, αεροσκάφη όπως το A-10 θα ήταν «εύκολα θύματα», ενώ απαιτούνται υπερσύγχρονες πλατφόρμες όπως το F-47 NGAD και το B-21 Raider.
Η ειρωνεία, σημειώνει η έκθεση, είναι ότι οι πανάκριβες τεχνολογίες αυτών των αεροσκαφών θα ήταν άχρηστες σε επιχειρήσεις χαμηλού κινδύνου - εκεί όπου η Αεροπορία εξακολουθεί να βλέπει το μεγαλύτερο μέρος των μελλοντικών της αποστολών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών