Με δεδομένο πως η εξεύρεση κοινού τόπου δεν επετεύχθη μέχρι την κρίσιμη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής για το νέο κατάλογο των Εργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά στενά τα περιθώρια αυτό να συμβεί τώρα
Παρά την απόφαση που έλαβε την Παρασκευή (4/06) η ελληνική κυβέρνηση, για κατασκευή του Κρήτη-Αττική ως εθνικό έργο, σύμφωνα με πληροφορίες στο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει συνεχίζονται οι ζυμώσεις μεταξύ της ελληνικής πλευράς και του EuroAsia, για την εξεύρεση της «χρυσής τομής» που θα επέτρεπε τη διατήρηση της υποδομής στο Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ.
Το γεγονός ότι ανάμεσα στο ΥΠΕΝ και την κυπριακών συμφερόντων εταιρεία συνεχίζει να υπάρχει ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας σημαίνει πως δεν έχει εξανεμιστεί και η τελευταία ελπίδα να βρεθεί τελικά μία φόρμουλα που να ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.
Ωστόσο, αν και δεν μπορεί να αποκλειστεί μία ανατροπή έστω και αυτή τη στιγμή, φαίνεται πως είναι πολύ μικρές οι πιθανότητες να ανατραπούν τα δεδομένα που οδήγησαν το ΥΠΕΝ στην απόφαση για απένταξη του έργου από το PCI.
Κομβικές παράμετροι η χρηματοδότηση και ο ρόλος στη διαχείριση του έργου
Αν και δεν έχει γίνει γνωστό το πλαίσιο εντός του οποίου πραγματοποιούνται οι ζυμώσεις, θα πρέπει να θεωρείται ασφαλής η εκτίμηση για αλλαγή της στάσης της κυπριακής πλευράς, ως προς τη χρηματοδότηση του έργου και τον ρόλο της στη διαχείρισή του.
Άλλωστε, όπως έγραψε χθες το WorldEnergyNews, τα δύο αυτά ζητήματα αποτέλεσαν βασικούς λόγους που οι συνομιλίες οδηγήθηκαν τελικά σε ναυάγιο, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι την Παρασκευή κατ’ αρχάς ο EuroAsia δεν δεχόταν να να εισφέρει οικονομικά σε αυτή τη φάση στο έργο.
Έτσι, δεν συναινούσε στο να καταβάλει το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της «Αριάδνης Interconnection» το οποίο θα αναλογούσε στις μετοχές της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ που θα αποκτούσε.
Αντίθετα, επέμενε η οικονομική του συμμετοχή να ξεκινήσει από το επόμενο καλοκαίρι, όταν μάλιστα θα παρουσίαζε ένα πλάνο χρηματοδότησης του έργου, και όχι να καταβάλει συγκεκριμένα κεφάλαια.
Παράλληλα, διεκδικούσε ρόλο στη διαχείριση της διασύνδεσης, μέσω της μεταφοράς στην «Αριάδνη» υποδομών της. Κάτι που, πλέον των υπόλοιπων προσκομμάτων που θα δημιουργούσε, θα εκτροχίαζε το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσής της.
Τυχόν άρδην αναθεώρηση των διεκδικήσεων της κυπριακής πλευράς στα δύο αυτά κομβικά ζητήματα θα μπορούσε όντως να εξασφαλίσει πως οι εν εξελίξει διαγωνισμοί για τη διασύνδεση θα συνεχίζονταν απρόσκοπτα, με σκοπό την άμεση υλοποίησή της που αποτελεί το ζητούμενο για την ελληνική κυβέρνηση.
Πάντως, με δεδομένο πως η εξεύρεση κοινού τόπου δεν επετεύχθη μέχρι την κρίσιμη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής για το νέο κατάλογο των Εργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) στις Βρυξέλλες, την περασμένη Παρασκευή, θεωρείται εξαιρετικά απίθανο να συμβεί τώρα.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Το γεγονός ότι ανάμεσα στο ΥΠΕΝ και την κυπριακών συμφερόντων εταιρεία συνεχίζει να υπάρχει ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας σημαίνει πως δεν έχει εξανεμιστεί και η τελευταία ελπίδα να βρεθεί τελικά μία φόρμουλα που να ικανοποιεί και τις δύο πλευρές.
Ωστόσο, αν και δεν μπορεί να αποκλειστεί μία ανατροπή έστω και αυτή τη στιγμή, φαίνεται πως είναι πολύ μικρές οι πιθανότητες να ανατραπούν τα δεδομένα που οδήγησαν το ΥΠΕΝ στην απόφαση για απένταξη του έργου από το PCI.
Κομβικές παράμετροι η χρηματοδότηση και ο ρόλος στη διαχείριση του έργου
Αν και δεν έχει γίνει γνωστό το πλαίσιο εντός του οποίου πραγματοποιούνται οι ζυμώσεις, θα πρέπει να θεωρείται ασφαλής η εκτίμηση για αλλαγή της στάσης της κυπριακής πλευράς, ως προς τη χρηματοδότηση του έργου και τον ρόλο της στη διαχείρισή του.
Άλλωστε, όπως έγραψε χθες το WorldEnergyNews, τα δύο αυτά ζητήματα αποτέλεσαν βασικούς λόγους που οι συνομιλίες οδηγήθηκαν τελικά σε ναυάγιο, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι την Παρασκευή κατ’ αρχάς ο EuroAsia δεν δεχόταν να να εισφέρει οικονομικά σε αυτή τη φάση στο έργο.
Έτσι, δεν συναινούσε στο να καταβάλει το ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της «Αριάδνης Interconnection» το οποίο θα αναλογούσε στις μετοχές της θυγατρικής του ΑΔΜΗΕ που θα αποκτούσε.
Αντίθετα, επέμενε η οικονομική του συμμετοχή να ξεκινήσει από το επόμενο καλοκαίρι, όταν μάλιστα θα παρουσίαζε ένα πλάνο χρηματοδότησης του έργου, και όχι να καταβάλει συγκεκριμένα κεφάλαια.
Παράλληλα, διεκδικούσε ρόλο στη διαχείριση της διασύνδεσης, μέσω της μεταφοράς στην «Αριάδνη» υποδομών της. Κάτι που, πλέον των υπόλοιπων προσκομμάτων που θα δημιουργούσε, θα εκτροχίαζε το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσής της.
Τυχόν άρδην αναθεώρηση των διεκδικήσεων της κυπριακής πλευράς στα δύο αυτά κομβικά ζητήματα θα μπορούσε όντως να εξασφαλίσει πως οι εν εξελίξει διαγωνισμοί για τη διασύνδεση θα συνεχίζονταν απρόσκοπτα, με σκοπό την άμεση υλοποίησή της που αποτελεί το ζητούμενο για την ελληνική κυβέρνηση.
Πάντως, με δεδομένο πως η εξεύρεση κοινού τόπου δεν επετεύχθη μέχρι την κρίσιμη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής για το νέο κατάλογο των Εργων Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) στις Βρυξέλλες, την περασμένη Παρασκευή, θεωρείται εξαιρετικά απίθανο να συμβεί τώρα.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών