Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Καταχρηστικές πρακτικές από τον ΔΕΔΔΗΕ για δήθεν ρευματοκλοπές - Πρόστιμο 120.000 ευρώ και η απάντηση που ποτέ δεν ήρθε

Καταχρηστικές πρακτικές από τον ΔΕΔΔΗΕ για δήθεν ρευματοκλοπές - Πρόστιμο 120.000 ευρώ και η απάντηση που ποτέ δεν ήρθε
Το πρόστιμο είναι «χάδι» για τον ΔΕΔΔΗΕ, διότι η ΡΑΑΕΥ θα μπορούσε να επιβάλει πρόστιμο το 10% επί του συνολικού τζίρου, άνω του 1 εκατ. ευρώ
Σχετικά Άρθρα
Δυσπρόσιτος, απλησίαστος, αδιάφορος είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της διοίκησης του ΔΕΔΔΗΕ έναντι των καταναλωτών που τους κατηγορεί για ρευματοκλοπή.
Την ίδια πολιτική εφάρμοσε και στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), αφού την αγνόησε επιδεικτικά, καθώς δεν έδωσε καμία απάντηση στην Ανεξάρτητη Αρχή που εποπτεύει τον ΔΕΔΔΗΕ για σχετική υπόθεση ρευματοκλοπής.
Ο αντιπρόεδρος του κλάδου Ενέργειας της ΡΑΑΕΥ κ. Δημήτρης Φούρλαρης επέβαλε πρόστιμο 80.000 ευρώ στον ΔΕΔΔΗΕ, διότι ξεπέρασε τον προβλεπόμενο χρόνο να δώσει εξηγήσεις. Το πρόστιμο αρχικά επιβεβαιώνει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ…γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του, μετά τους καταναλωτές και την Αρχή που τον ελέγχει για τη συμπεριφορά του. Στην 24σέλιδη έκθεση που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ σημειώνει:
«Επειδή χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς και ως επιβαρυντική περίπτωση, η σκόπιμη και συστηματική αγνόηση της Αρχής από τον Διαχειριστή, με την επανειλημμένη μη ανταπόκρισή του στα αιτήματα παροχής πληροφοριών επί της υπό κρίση υπόθεσης, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται και να παρακωλύεται το έργο της Αρχής».

ΔΕΔΔΗΕ: Άφησε να περάσουν 77 ημέρες χωρίς να δώσει απάντηση

Το κουβάρι της υπόθεσης ξετυλίγεται στις 17.09.2025. Η Αρχή ενημέρωσε τον ΔΕΔΔΗΕ μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής MyRAAEY ότι η τρίτη απάντηση προς το αίτημα της καταναλώτριας μέσω της εφαρμογής είναι εκπρόθεσμη κατά 77 εργάσιμες ημέρες και ότι ο Διαχειριστής οφείλει να προβεί σε τεκμηριωμένη απάντηση στα υποβληθέντα ερωτήματα, ώστε ο καταναλωτής να έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή, εάν το επιθυμεί.
Ο Διαχειριστής απάντησε στη διαδικτυακή εφαρμογή στις 24.09.2025 χωρίς καμία αναφορά στην ενδιάμεση εξέλιξη της υπόθεσης ως περίπτωση ρευματοκλοπής.

Οι ευθύνες του ΔΕΔΔΗΕ

Η ΡΑΑΕΥ στην απόφασή της καθιστά σαφές προς τη διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ ότι ο Διαχειριστής του Δικτύου φέρει το βάρος της απόδειξης της ρευματοκλοπής. Με βάση τα ευρήματα των αυτοψιών και των τεχνικών ελέγχων, σε συνδυασμό, κατά περίπτωση, με τα ευρήματα από τον έλεγχο του ιστορικού κατανάλωσης του Χρήστη, διακρίνονται οι εξής περιπτώσεις:
(α) Διαπιστωμένης ρευματοκλοπής, όταν υπάρχουν εμφανή, απτά και αδιάσειστα ευρήματα που αποδεικνύουν κατά τρόπο αναμφισβήτητο την τέλεση ρευματοκλοπής. Αντίθετα, ο ΔΕΔΔΗΕ εφαρμόζει τακτικές που …υποχρεώνουν τους καταναλωτές να αποδείξουν ότι δεν έκαναν ρευματοκλοπή.
Πάντως, το πρόστιμο των 80.000 ευρώ είναι «χάδι» για τον ΔΕΔΔΗΕ, για την αδιαφορία που επέδειξε, διότι η ΡΑΑΕΥ θα μπορούσε να επιβάλει πρόστιμο το 10% επί του συνολικού τζίρου, που αναλογεί άνω του 1 εκατ. ευρώ.
Ο αντιπρόεδρος της ΡΑΑΕΥ κ. Φούρλαρης, ανέβασε το συνολικό πρόστιμο στις 120.000 ευρώ κατά του ΔΕΔΔΗΕ. Οι επιπλέον 40.000 ευρώ αντιστοιχούν στην υπόθεση της ρευματοκλοπής, διότι η ενδιαφερόμενη έκανε καταγγελία στο MyRAAEY.

Η τεκμηρίωση της ρευματοκλοπής

Η ΡΑΑΕΥ αναφέρει με σαφήνεια ότι στον Κώδικα Διαχείρισης Εθνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας – ΚΔΕΔΔΗΕ – υπάρχουν σαφείς προβλέψεις (άρθρο 95) σχετικά με την αντιμετώπιση και διαχείριση της ρευματοκλοπής, η οποία ως πράξη συνίσταται σε αυθαίρετη και με δόλο επέμβαση σε εξοπλισμό ή/και εγκαταστάσεις του δικτύου, με συνέπεια την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς αυτή να καταγράφεται ή χωρίς να αντιστοιχίζεται με εκπρόσωπο φορτίου, επομένως χωρίς να τιμολογείται.

Η ΡΑΑΕΥ αποφάσισε

Η υπόθεση κλείνει με την επιβολή προστίμου ύψους εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ (€) στην Εταιρεία με την επωνυμία «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Ε.» με διακριτικό τίτλο «ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.» για παραβίαση των υποχρεώσεων εφαρμογής της διαδικασίας του άρ. 95 ΚΔΕΔΔΗΕ ως προς τις προϋποθέσεις και τα στάδια ενεργειών κατά τη διαπίστωση ρευματοκλοπής και τη συνεπή ενημέρωση του καταλογιζόμενου χρήστη, καθώς και των αντίστοιχων όμοιου περιεχομένου διατάξεων του Εγχειριδίου Ρευματοκλοπών και των αρχών της αποτελεσματικότητας και διαφάνειας ενεργειών ως προς τον εντοπισμό και την αποτροπή ρευματοκλοπών, για τη μη συνεπή τήρηση της υποχρέωσης εκ του άρθρου. Η σχετική απόφαση έχει αναρτηθεί στην κατηγορία «Αποφάσεις» του κλάδου Ενέργειας με αριθμό Ε-251/2025.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης