Τα ερωτήματα για τα οφέλη του ελληνικού δημοσίου και την παρακολούθηση της πολύπλοκης σύμβασης παραχώρησης
Ακόμα και τα πιο ευφάνταστα σενάρια καθώς και τις επίσημες μελέτες μελλοντικής επιβατικής κίνησης έχουν ξεπεράσει οι επιδόσεις της Fraport, η οποία φαίνεται να ανακάλυψε στην Ελλάδα φλέβα χρυσού με τη συμφωνία που υπέγραψε με το ελληνικό δημόσιο καθώς η τελική καταγεγραμμένη επιβατική κίνηση για το έτος 2018 υπερβαίνει τους στόχους που είχαν τεθεί για το 2036 σε πέντε αεροδρόμια.
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι κατά πόσο επωφελείται το δημόσιο από αυτές τις επιδόσεις και αν παρακολουθείται η σύμβαση η οποία έχει ιδιαίτερα πολύπλοκα χαρακτηριστικά.
Χαρακτηριστικό του ράλι αφίξεων είναι το γεγονός πως το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας με συνολική επιβατική κίνηση 3,36 εκ. επιβάτες στο έτος 2018, πέτυχε αύξηση δηλαδή σε ποσοστό άνω του 30% σε σχέση με το 2016 και ξεπέρασε κατά 60.000 επιβάτες από τον στόχο των 3,3 εκ επιβατών για το έτος 2036.
Αντίστοιχη κάλυψη των προσδοκώμενων στόχων του έτους 2036 προκύπτει και στα αεροδρόμια Καβάλας, Κεφαλονιάς, Σαντορίνης και Μυκόνου.
Είναι δε εντυπωσιακό το γεγονός ότι η επίτευξη των στόχων έγινε παρά το ότι μεσούσης της τουριστικής περιόδου 2018, υπήρχε έντονη κατασκευαστική δραστηριότητα και στα 14 αεροδρόμια διαχείρισης FRAPORT
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα το bankingnews προκύπτει εντυπωσιακή αύξηση επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η FRAPORT από το 2017 με κάποια μάλιστα ‘’πρωτοκλασάτα’’ αεροδρόμια να έχουν φτάσει στα επίπεδα του 30% - 40% όπως τα αεροδρόμια Μυκόνου και Σαντορίνης.
Επίσης άλλοι προορισμοί που παρουσιάζουν ακόμα μεγαλύτερη αύξηση που ξεπερνάει το 40% σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία του 2016, είναι το αεροδρόμιο της Καβάλας καθώς και της Κεφαλονιάς.
Επισημαίνεται ότι στη Θεσσαλονίκη φαίνεται να υπάρχει αύξηση στη διετία 2016 έως 2018 μόλις 17% αλλά θα πρέπει να ληφθούν υπό όψιν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν το 2018.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι κατά πόσο επωφελείται το δημόσιο από αυτές τις επιδόσεις και αν παρακολουθείται η σύμβαση η οποία έχει ιδιαίτερα πολύπλοκα χαρακτηριστικά.
Χαρακτηριστικό του ράλι αφίξεων είναι το γεγονός πως το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας με συνολική επιβατική κίνηση 3,36 εκ. επιβάτες στο έτος 2018, πέτυχε αύξηση δηλαδή σε ποσοστό άνω του 30% σε σχέση με το 2016 και ξεπέρασε κατά 60.000 επιβάτες από τον στόχο των 3,3 εκ επιβατών για το έτος 2036.
Αντίστοιχη κάλυψη των προσδοκώμενων στόχων του έτους 2036 προκύπτει και στα αεροδρόμια Καβάλας, Κεφαλονιάς, Σαντορίνης και Μυκόνου.
Είναι δε εντυπωσιακό το γεγονός ότι η επίτευξη των στόχων έγινε παρά το ότι μεσούσης της τουριστικής περιόδου 2018, υπήρχε έντονη κατασκευαστική δραστηριότητα και στα 14 αεροδρόμια διαχείρισης FRAPORT
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα το bankingnews προκύπτει εντυπωσιακή αύξηση επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η FRAPORT από το 2017 με κάποια μάλιστα ‘’πρωτοκλασάτα’’ αεροδρόμια να έχουν φτάσει στα επίπεδα του 30% - 40% όπως τα αεροδρόμια Μυκόνου και Σαντορίνης.
Επίσης άλλοι προορισμοί που παρουσιάζουν ακόμα μεγαλύτερη αύξηση που ξεπερνάει το 40% σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία του 2016, είναι το αεροδρόμιο της Καβάλας καθώς και της Κεφαλονιάς.
Επισημαίνεται ότι στη Θεσσαλονίκη φαίνεται να υπάρχει αύξηση στη διετία 2016 έως 2018 μόλις 17% αλλά θα πρέπει να ληφθούν υπό όψιν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν το 2018.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών