Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στις 22/1 η υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ για το Καστέλι

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στις 22/1 η υπογραφή της δανειακής σύμβασης με την ΕΤΕπ για το Καστέλι
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ την λειτουργία και κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited
Στις 22 Ιανουαρίου αναμένεται να υπογραφεί στην Αθήνα η δανειακή σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 180 εκατ ευρώ για το αεορδρόμιο στο Καστέλι.
Μετά την πογραφή της σύμβασης ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης.
«Χωρίς να θέλω να ευλογήσω τα γένια της Κυβέρνησης, το έργο αυτό επί της ουσίας ξεκινάει τώρα.
Και για πρώτη φορά είχαμε το εξής παράδοξο: Να έχει συμβασιοποιηθεί το έργο από το 2017, να έχει εγκριθεί το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – δηλαδή το δάνειο που χρηματοδοτεί τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου σε αυτό το έργο, που είναι ένα κλασικό έργο σύμβασης παραχώρησης – και η ΚΕΜΚΕ επί ενάμιση χρόνο να μην έχει έρθει σε συνεννόηση με τη DG COMP για να πάρει το πράσινο φως ώστε να αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες», ανέφερε  προ ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής κ. Βασίλη Κεγκέρογλου.
Επομένως, σε ό,τι αφορά τον χρονικό ορίζοντα, η υλοποίηση των έργων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός εξήντα μηνών από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, δηλαδή, το αργότερο μέχρι το Μάιο του 2024», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Καραμανλής.
Η κατασκευαστική περίοδο του έργου είναι πενταετής, ενώ την λειτουργία και κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited. 
Με βάση την συμφωνία, οι δύο μέτοχοι της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» θα εκχωρήσουν ποσοστό 45,9% στο ελληνικό δημόσιο.
Αντίστοιχα η συμμετοχή της ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί περίπου στο 33% και της GMR στο 21%.
Σύμφωνα με την διοίκηση το έργο αναμένεται να έχει πολύ σημαντική συνεισφορά στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι προβλέψεις αναφέρουν ότι στην φάση λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, τα ετήσια μερίσματα από παραχωρήσεις της εταιρείας υπολογίζονται σε 90 εκατ. ευρώ.
Με την ολοκλήρωση του αναμένεται να ενισχυθεί ο τουρισμός που αποτελεί την ατμομηχανή ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των πολιτών από και προς την Κρήτη.
Με την έναρξη του έργου θα δημιουργηθούν 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Μάλιστα, "με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα δημιουργήσει περίπου 7000 – 7500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.α.).
Παράλληλα η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης".
Επίσης για πρώτη φορά, οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν ισχυρά οφέλη, καθώς διπλασιάζονται τα έσοδα από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, φθάνοντας το 2%.
Τα έσοδα αυτά θα διανέμονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, για κοινωφελείς δράσεις.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης