Επιχειρήσεις

Είναι εντυπωσιακό αλλά κανείς δε ρώτησε τη διοίκηση του Ελλάκτωρα για Farallon, Reggeborgh - Καλλιτσάντσης: Θέμα χρόνου να δικαιωθούν οι θυσίες

Είναι εντυπωσιακό αλλά κανείς δε ρώτησε τη διοίκηση του Ελλάκτωρα για Farallon, Reggeborgh - Καλλιτσάντσης: Θέμα χρόνου να δικαιωθούν οι θυσίες
Τα νέα μέτρα έφεραν μείωση στις διελεύσεις της  Αττικής Οδού 12% το Σεπτέμβριο και 13% τον Οκτώβριο του 2020
Δεν είχαν όπως φάνηκε απορίες οι αναλυτές για όλα όσα έχουν δει το τελευταίο διάστημα το φως της δημοσιότητας αναφορικά με την Ελλάκτωρ.
Έτσι η τηλεδιάσκεψη που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο κύλησε χωρίς ερώτηση από τους αναλυτές αναφορικά με τις πληροφορίες για αύξηση κεφαλαίου, για είσοδο των «Ολλανδών» στη διοίκηση ή ακόμα και για το ενδιαφέρον εφοπλιστών.
Το Bankingnews παρακολούθησε την τηλεδιάσκεψη αλλά δε μπόρεσε να κάνει σχετική ερώτηση καθώς οι τηλεδιασκέψεις αφορούν κυρίως αναλυτές και σε αυτούς επιτρέπονται οι ερωτήσεις.
Σε ό,τι αφορά τα πεπραγμένα ο κ.Καλλιτσάντσης, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ανέφερε πως τα τελευταία 2,5 χρόνια η νέα διοίκηση πέτυχε να αυξήσει 66% την εγκατεστημένη ισχύ, να αυξήσει το ποσοστό του ο όμιλος στην Αττική Οδό, να γίνει η συγχώνευση με την Άνεμος, να εκδώσει διεθνές ομόλογο 670 εκατ. ευρώ και να αποκτήσει τη Μαρίνα Αλίμου.
Το σημαντικότερο όμως ήταν η αναδιοργάνωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Ο Άκτωρας υπέφερε από μεγάλες ζημιές και τώρα έχει επιστρέψει σε θετικές ταμειακές ροές και αναλαμβάνει έργα με καλό περιθώριο κέρδους.  
Πλέον από τρίμηνο σε τρίμηνο έρχεται πιο κοντά ο στόχος επιστροφής στην κερδοφορία είπε ο κ.Καλλιτσάντσης.
Αναφορικά με την αύξηση της χρηματοδότησης, τονίστηκε ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις με τις τράπεζες  
Αναφορικά με τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις της πανδημίας, σημειώθηκε πως ο τομέας των παραχωρήσεων όπως και της εκμετάλλευσης ακινήτων έχουν σημαντικά επηρεαστεί από το κλείσιμο της οικονομίας με το δεύτερο lockdown να έχει μικρότερη επίδραση.
Τα νέα μέτρα έφεραν μείωση στις διελεύσεις της  Αττικής Οδού 12% το Σεπτέμβριο και 13% τον Οκτώβριο.
Συνολικά φαίνεται πως η επίδραση είναι 30% μικρότερη στο δεύτερο lockdown σε σύγκριση με το πρώτο.
Τον περασμένο Απρίλιο η μείωση ήταν της τάξης του 72% και το Μάιο 37%.
Στον κατασκευαστικό κλάδος εστιάζει στην Ελλάδα και τη Ρουμανία με το ανεκτέλεστο να είναι στα 1,8 δισ. ευρώ και αναμένεται όφελος από την αναδιάρθρωση 100 εκατ. ευρώ.
Οι ανάγκες χρηματοδότησης μειώνονται καθώς βελτιώνεται η λειτουργική πορεία και η πορεία των ταμειακών ροών.
Το πλάνο μετασχηματισμού για την περίοδο 2020-23 προβλέπει εξοικονόμηση 30 εκατ. ευρώ από μείωση δαπανών από το νέο κέντρο προμηθειών, 32 εκατ. ευρώ από μείωση δαπανών προσωπικού και 38 εκατ. ευρώ από διάθεση μη-λειτουργικών περιουσιακών στοιχείων και είσπραξη παλαιών απαιτήσεων.
Το προσωπικό είναι μειωμένο κατά 5% στον όμιλο και κατά 19% στον κατασκευαστικό κλάδο έναντι του περσινού εννεαμήνου.
Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 1,1 δισ. ευρώ και είναι στις 6,1 φορές ο δείκτης net debt/EBITDA.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com  
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης