Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Eντός του Απριλίου η προκήρυξη του διαγωνισμού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Eντός του Απριλίου η προκήρυξη του διαγωνισμού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Οι φρεγάτες αναθερμαίνουν το ενδιαφέρον
Σχετικά Άρθρα

Η παραγγελία του Πολεμικού Ναυτικού για 4 φρεγάτες ξεκλειδώνουν τον διαγωνισμό του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά και την ίδια στιγμή προσδιορίζουν το μέλλον των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών λέει στο ΒΝ ότι η νέα προκήρυξη διαγωνισμού για το 50% της έκτασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα έχει δοθεί στη δημοσιότητα μέσα στον Απρίλιο έτσι ώστε να προετοιμαστούν οι υποψήφιοι.
Η ίδια πηγή εκτιμά ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί, διατυπώνοντας την προσδοκία ότι η όλη διαδικασία θα εξελιχθεί ομαλά.
Ακόμη ανέφερε ότι δεν θα υπάρχει κατώτατο τίμημα και προσδοκά σε «καλές» οικονομικές προσφορές από τους ενδιαφερόμενους.
Η προσδοκία και η ελπίδα είναι να δώσουν το παρόν τουλάχιστον 2 υποψήφιοι και με τις τρέχουσες συνθήκες (προμήθεια φρεγατών) είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν περισσότεροι.
Οι σχετικά υψηλές προσδοκίες τους βασίζονται στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού το οποία ανεξάρτητα από την επιλογή τύπου φρεγάτας, οι τρείς θα γίνουν σε ελληνικά ναυπηγεία καθώς η κυβέρνηση το έχει επιβάλει μέσα από την πρόσκληση που έχει στείλει προς τους ενδιαφερόμενους.
Οι φρεγάτες είναι το κλειδί για την επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά.

Οι κινήσεις της ΕΤΑΔ

Την ίδια στιγμή η διοίκηση της ΕΤΑΔ που ελέγχει το υπόλοιπο 50% του ναυπηγείου θα προχωρήσει σε ανακοίνωση της νέας προκήρυξης αφού ο πρώτος ήταν άγονος διότι δεν κατατέθηκε καμία πρόταση επειδή είχε οριστεί ως κατώτερο τίμημα τα 55 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία αναμένεται να υλοποιηθεί από τα μέσα Μαΐου έτσι ώστε να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο από τον διαγωνισμό του υπουργείου Οικονομικών.
Να σημειωθεί ότι ενδιαφέρον εκδηλώθηκε μόνο από τον όμιλο του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου μέσω της εταιρείας «Pyletech» προσφέροντας τίμημα 15,1 εκατ. ευρώ αλλά απορρίφθηκε από την γενική συνέλευση των πιστωτών.
Οι πωλητές του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά ( υπουργείο Οικονομικών και ΕΤΑΔ) πρέπει να αναζητήσουν μια αποδεκτή λύση δηλαδή ένα τίμημα που θα είναι πρόθυμοι να δώσουν οι ενδιαφερόμενοι. Στο ενδεχόμενο να αναληφθεί υψηλό ρίσκο για καλύτερο τίμημα το ναυπηγείο πιθανόν να μείνει στα χέρια τους με το ελληνικό κράτος να πληρώνει υψηλό πρόστιμο στην Ε.Ε. διότι χρηματοδοτήθηκε με κρατικό χρήμα κάτι που απαγορεύεται δια ροπάλου από την Κομισιόν.
Την ίδια στιγμή στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και οι διεργασίες της ONEX του κ. Ξενοκώστα έχουν παγώσει διότι το ζήτημα για τα ναυπηγεία είναι τα υψηλά χρέη που άφησε ο πρώην βασικός μέτοχος κ. Ταβουλάρης άφησε κρυφά χρέη που ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ όπως περιέγραφε επιστολή της διοίκησης προς των πρωθυπουργό και υπουργούς και απαιτούσε την παρέμβαση της κυβέρνησης για τη διάσωση του ναυπηγείου. Να σημειωθεί ότι το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά πωλείται χωρίς χρέη και ο πωλητής απαιτεί τίμημα ενώ στο Ναυπηγείο Ελευσίνας δεν υπάρχει τίμημα αλλά ο επενδυτής πρέπει να αναλάβει την εξόφληση μέρους του χρέους για να περάσει στην κατοχή του.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης