Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΣΕΝΑΒΙ: Η Κυβέρνηση δεν ενεργοποιεί ποινικές ρήτρες κατά της COSCO - Δεν υλοποιεί υποχρεωτικές επενδύσεις

tags :
ΣΕΝΑΒΙ: Η Κυβέρνηση δεν ενεργοποιεί ποινικές ρήτρες κατά της COSCO - Δεν υλοποιεί υποχρεωτικές επενδύσεις

Η COSCO εισπράττει από τους πλοιοκτήτες πολύ υψηλά μισθώματα των υποδομών επισκευής πλοίων, χωρίς να συντηρεί τις υποδομές, όπως έχει υποχρέωση

Στο απυρόβλητο η COSCO από την κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία όπως είναι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το υπουργείο Οικονομικών, τα οποία έχουν την άμεση ευθύνη παρακολούθησης της πορείας των υποχρεωτικών επενδύσεων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) ανεβάζει τους τόνους αντιπαράθεσης με τον κινεζικό γίγαντα, φέρνοντας στο προσκήνιο τους χαμηλούς ρυθμούς επένδυσης της εταιρείας, με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται η συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ στους Κινέζους επενδυτές, αφού δεν υλοποιούν τις προγραμματισμένες επενδύσεις.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βασίλης Κανακάκης λέει στο ΒΝ ότι οι επενδύσεις ύψους 55 εκατ. ευρώ στο Πέραμα βρίσκονται ουσιαστικά στο μηδέν παραβιάζοντας το άρθρο 16.2 της Σύμβασης Παραχώρησης που προβλέπει μία προς μία τις υποχρεωτικές επενδύσεις, για τις οποίες ,όπως σημειώνει προβλέπονται ποινικές ρήτρες και υψηλά πρόστιμα από τα συναρμόδια υπουργεία για τη μη τήρησης των συμβατικών της υποχρεώσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση του ΟΛΠ και τα υψηλόβαθμα στελέχη της Cosco επισκέπτονται τακτικά τα αρμόδια υπουργεία έχοντας ως βασικό θέμα κατά τις συναντήσεις τους, την απόκτηση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο ενώ για την πορεία των επενδύσεων δεν γίνεται καμία συζήτηση.
Πάντως τα αρμόδια στελέχη και ελεγκτές της υλοποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης δεν ανοίγουν το θέμα των επενδύσεων που υπολείπονται έως και 70% , σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας.

Τι προβλέπει η Σύμβαση Παραχώρησης:

Το άρθρο 16.2 της Σύμβασης Παραχώρησης είναι σαφές.
Η μη εκτέλεση ΥποχρεωτικώνΕπενδύσεων συνεπάγεται ποινικές ρήτρες.
Ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι διανύουμε τους τελευταίους δύο μήνες της Περιόδου Α και καταγράφεται η μη εκτέλεση στα επίπεδα του 60-70% των Υποχρεωτικών Επενδύσεων.
Διαπιστώνεται επομένως, σοβαρή παράβαση της Σύμβασης Παραχώρησης, για την οποία προβλέπονται ποινικές ρήτρες.
Ο καταλογισμός των αντιστοίχων ποσών σε βάρος του ΟΛΠ και υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου είναι υποχρεωτικός.
Η πρόοδος υλοποίησης της κάθε Υποχρεωτικής Επένδυσης παρουσιάζεται στον παρακάτω Πίνακα, που περιέχεται στο έγγραφο με Α.Π. 15715 /2-2-2021 του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Τα στοιχεία του Πίνακα αποδεικνύουν μεγάλη υστέρηση στην εκτέλεση των Υποχρεωτικών Επενδύσεων τον περασμένο Φεβρουάριο.
Από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα ελάχιστη έως μηδενική πρόοδος υλοποίησης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων έχει συντελεστεί.
Το ύψος της ποινικής ρήτρας, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης, θα προκύψει από τον Πίνακα του Παραρτήματος 16.2 «Κατάλογος Ποινικών Ρητρών (ΠΡ)» (ΦΕΚ Α’ 126/2016, σελ. 7428) της Σύμβασης Παραχώρησης.
Επιπλέον ο ΟΛΠ προχωρεί στην παραχώρηση σε τρίτους, μη ναυπηγοεπισκευαστές, Βιομηχανικών Χώρων στη Ναυπηγοπισκευαστική Βάση Περάματος.
Το γεγονός αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της Σύμβασης Παραχώρησης (Παράγραφος 11.3), που ορίζει ότι οι χώροι αυτοί παραχωρούνται ΜΟΝΟ σε επιχειρήσεις επισκευής πλοίων.
Η χρήση των χώρων είναι εκ του νόμου βιομηχανική και η αλλαγή τους σε αποθηκευτικούς χώρους είναι παράνομη.
Η μη συντήρηση των ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας.
Η COSCO εισπράττει από τους πλοιοκτήτες πολύ υψηλά μισθώματα των υποδομών επισκευής πλοίων, χωρίς να συντηρεί τις υποδομές, όπως έχει υποχρέωση.
Οι υποδομές στους χώρους επισκευών πλοίων είναι σήμερα στη χειρότερη παρά ποτέ κατάσταση.
Οι εγκαταστάσεις υγιεινής της εργασίας, εν μέσω πανδημίας, είναι κυριολεκτικά υποτυπώδεις με αποκλειστική ευθύνη του ΟΛΠ/COSCO.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης