Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

High Season από τα παλιά για τον ελληνικό Τουρισμό

High Season από τα παλιά για τον ελληνικό Τουρισμό
Στο 70% ο Ιούλιος, πάνω από 80% ο Αύγουστος, αναμονή για έναν καλό Σεπτέμβριο
Σχετικά Άρθρα

Ανθεκτικός στους κραδασμούς της πανδημίας αποδεικνύεται ο ελληνικός τουρισμός αφού τα αποτελέσματα του διμήνου Ιουλίου – Αυγούστου, εκπλήσσουν θετικά ακόμη και τους πιο δύσπιστους της αρχής της σεζόν.
Στο μέσον του τελευταίου καλοκαιρινού μήνα οι πληρότητες ξεπέρασαν το 85% στους περισσότερους προορισμούς (Κυκλάδες, Ρόδος, Κρήτη, Πελοπόννησος) και έτσι, ο πήχης των 9 δις μοιάζει να έχει έρθει πιο κοντά από ποτέ, αρκεί βέβαια ο Σεπτέμβριος να είναι αντάξιος των προσδοκιών που καλλιέργησαν μέχρι στιγμής, οι... μέρες Αυγούστου του 2019, όπως επισημαίνουν παράγοντες του τουρισμού.

«Ψήφος εμπιστοσύνης» από τα μέσα Ιουλίου

Τα αντανακλαστικά του καλοκαιριού λειτούργησαν φέτος καλύτερα από πέρυσι, έστω και κάπως αργά, καθώς χάθηκαν δύο και πλέον μήνες από το ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν. Οι αντιδράσεις του ταξιδιωτικού κοινού ωστόσο από τα μέσα Ιουλίου και για ολόκληρο τον Αύγουστο συνέχισαν να είναι ανοδικές, με τη χώρα μας να βρίσκεται σταθερά στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεών τους.
Το ίδιο ισχύει και για τον Σεπτέμβριο σε αρκετές περιπτώσεις, όπως δείχνουν οι τάσεις που διαμορφώνουν τη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι λειτούργησαν οι μισές μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική στιγμή φέτος, με τη δεύτερη χρονιά Covid να υπερέχει αισθητά έναντι της πρώτης, κυρίως λόγω των εμβολιασμών.

Πληρότητες & Τάσεις 2020/ 2021 (πανελλαδικά)

30% τον Ιούνιο του 2020 - 50% τον Ιούνιο του 2021
35% τον Ιούλιο του 2020 – 70% τον Ιούλιο του 2021
50% τον Αύγουστο του 2020 – 80 έως 90% τον Αύγουστο του 2021
40% τον Σεπτέμβριο του 2020 – 50% έως 75% τον Σεπτέμβριο του 2021

Τέλη του επόμενου μήνα ο «λογαριασμός»

‘Ενας μήνας με ειδικό βάρος είναι ο Σεπτέμβριος, στον οποίο οι τουριστικές επιχειρήσεις έχουν εναποθέσει σχεδόν όλες τις ελπίδες τους για να αναπληρώσουν τα κενά που κατέγραψαν περίπου έως τις 15 Ιουλίου. Στη Βόρεια Ελλάδα όπου το ζήτημα του οδικού τουρισμού από τα Βαλκάνια θεωρείται... λήξαν περί τα μέσα του μήνα, οι πληρότητες μόλις και μετά βίας αγγίζουν το 50%, στη Σαντορίνη όμως ο Σεπτέμβριος θυμίζει... Αύγουστο με πληρότητες που αγγίζουν ήδη το 75% και τα έσοδα εμφανίζονται υψηλότερα εξαιτίας της αμερικανικής αγοράς που κάνει τη διαφορά στο οικονομικό σκέλος της δύσκολης εξίσωσης «ελληνικός τουρισμός 2021». Όλα βέβαια κρίνονται last minute και η κατάσταση μπορεί να αλλάξει από εβδομάδα σε εβδομάδα, γι αυτό και «χρειάζεται προσοχή, να τηρούμε πιστά τα μέτρα για την πανδημία και να εμβολιαζόμαστε για να μην έχουμε πισωγύρισμα», επισημαίνουν οι άνθρωποι του τουρισμού.

Το «στοίχημα» του Σεπτεμβρίου σε περιοχές (πληρότητες):

Νότιο Αιγαίο & Κρήτη – 65% η μέση πληρότητα
Κέρκυρα – «Συμπαθητικός» Σεπτέμβριος με πληρότητες που αγγίζουν το 70% στα πεντάστερα και το 50% στις χαμηλότερες κατηγορίες
Αίγινα – Μέχρι 70% έως τα μέσα του μήνα, χαμηλή ροή από τις 17 Σεπτεμβρίου και έπειτα
Θεσσαλονίκη – Αυξημένη κίνηση τα ΣΚ λόγω ΔΕΘ, συγκρατημένες οι πληρότητες τις καθημερινές
Ρέθυμνο – Ανεβάζει «στροφές» ο Σεπτέμβριος μετά τις 15 του μήνα
Ρόδος – Ο Σεπτέμβριος δείχνει δυναμική ανά εβδομάδα

Οι σταθεροί πελάτες και οι εκπλήξεις

Οι Γερμανοί είναι σταθερά πρώτοι στη λίστα με τις εθνικότητες με τις περισσότερες επισκέψεις, η έκπληξη όμως στις αεροπορικές αφίξεις όπως δείχνουν οι κρατήσεις σύμφωνα με ξενοδοχειακές πηγές, έρχεται από την Πολωνία που χαρακτηρίζεται πλέον ως ανερχόμενη δύναμη του εισερχόμενου τουρισμού, ενώ πρώτη στις οδικές αφίξεις αναδεικνύεται η Ρουμανία, με τους περισσότερους να κατευθύνονται στα θέρετρα της Βόρειας Ελλάδας.

Πρώτες εθνικότητες (αεροπορικές αφίξεις)

Γερμανία
Γαλλία
Πολωνία

Πρώτες εθνικότητες (οδικός τουρισμός)

Ρουμανία
Σερβία
Βουλγαρία

Η βρετανική αγορά δεν έδειξε τη συνηθισμένη δυναμική της, αφού τα μπρος – πίσω της κυβέρνησης Τζόνσον προκάλεσαν αναμονή, εκνευρισμό και στο τέλος αλλαγή πλάνων σε αρκετούς επίδοξους ταξιδιώτες. Το ίδιο ισχύει και για τους Ισραηλινούς τουρίστες όπου οι αφίξεις ήταν λιγότερες από αυτές που περίμενε η ελληνική αγορά, όπως και για τις αφίξεις από τη Ρωσία – σε αντίθεση με την Ουκρανία. Οι Αμερικανοί που προσγειώθηκαν φέτος στο «Ελ. Βενιζέλος» κατευθύνθηκαν κατά κύριο λόγο στη Σαντορίνη, δίνοντας το «φιλί της ζωής» και μια σημαντική οικονομική «ανάσα» στα ταμεία των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού. Καλά κινήθηκαν η ολλανδική και η ιταλική αγορά, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως η τελευταία προτίμησε φέτος και τον Ιούλιο για τις διακοπές της στη χώρα μας - και όχι μόνο παραδοσιακά τον Αύγουστο.
Τον τελευταίο καλοκαιρινό μήνα προτίμησαν κυρίως οι Έλληνες, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν τις αρκετές διαθέσιμες κλίνες που υπήρχαν παντού λόγω του ότι άνοιξαν όλα τα ξενοδοχεία, αλλά και τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού και «Τουρισμός για Όλους».

Πυρκαγιές, καραντίνες και μίνι lockdown έφεραν πρόωρες αναχωρήσεις

Στις πυρόπληκτες περιοχές της Βόρειας Εύβοιας το... κοντέρ μηδενίστηκε από τις φωτιές και η μέση πληρότητα 80% που κατέγραφε η περιοχή στις αρχές Αυγούστου, έφτασε να θυμίζει μέρες του 2020 στην Αιδηψό περί τα τέλη του μήνα. Στο Ρέθυμνο, οι ρυθμοί άρχισαν να πέφτουν και ήρθαν πρόωρες αναχωρήσεις όταν εντάχθηκε μαζί με άλλες δημοφιλείς περιοχές στην κατηγορία «υψηλού κινδύνου», από όπου απαιτείται καραντίνα κατά την επιστροφή για τους ανεμβολίαστους Γερμανούς.
Παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις «ότι θα ξεπεράσουμε το στόχο των αφίξεων/ εσόδων του 50% του 2019» υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν ότι «με τις αγορές της Βρετανίας και της Ρωσίας να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα είναι δύσκολο να διορθωθούν προς τα πάνω οι ταξιδιωτικές εισπράξεις.
Το ίδιο συμβαίνει όταν μειώνονται και οι μέρες διαμονής».
Όπως χαρακτηριστικά τονίζει επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο Ρέθυμνο, «η επιβολή τοπικών μέτρων περιοριστικού χαρακτήρα για την πανδημία που επιβλήθηκε στην Κρήτη, έφερε και ακυρώσεις.
Προϋπόθεση για να πιάσουμε το 50% του 2019 είναι να πάει καλά ο Σεπτέμβριος στο νησί μας που είναι το νούμερο 1 destination για το φθινόπωρο».
Την ίδια ώρα, φαίνεται πως η υψηλή τουριστική περίοδος προσέλκυσε επισκέπτες που είχαν τη διάθεση να ξοδέψουν περισσότερα (και αυτό, έχει να κάνει κυρίως με τις αγορές πχ Γερμανία, Γαλλία, ΗΠΑ και όχι τόσο με τις τάσεις), οι περισσότεροι εκ των οποίων κινήθηκαν αυτόνομα και όχι με τουριστικά πακέτα στην υψηλή τουριστική περίοδο,
Η επιμήκυνση της σεζόν όμως θα κριθεί από τις εξελίξεις στο επίπεδο της πανδημίας, ενώ και ο Οκτώβριος «είναι μήνας που θα επηρεάσει τελικά το φετινό ταμείο, αλλά είναι νωρίς ακόμη για να εξάγουμε συμπεράσματα».

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης