Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τώρα η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Άκτωρ ανταγωνίζεται τον εαυτόν της – Μεγάλο πάρτι…. μήπως να παρέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Τώρα η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Άκτωρ ανταγωνίζεται τον εαυτόν της – Μεγάλο πάρτι…. μήπως να παρέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Τελικά o μεγάλος αρχηγός… για τα έργα αναλαμβάνει ο Γ. Περιστέρης ο οποίος σε ρόλο διαδόχου του Κούτρα, έχει το δακτυλίδι του καρτέλ των κατασκευών και μοιράζει ψίχουλα δεξιά και αριστερά.
Σχετικά Άρθρα

Αυξάνονται οι σοβαρές ενδείξεις για την δραστηριοποίηση νέου καρτέλ κατασκευαστικών εταιρειών που αποφάσισαν ότι είναι προτιμότερο να συνεργάζονται παρά να δίνουν σκληρές μάχες στη διεκδίκηση έργων.

Γιαυτό και ξαφνικά επικρατεί πλήρης ηρεμία, χωρίς προσφορά μεγάλων εκπτώσεων από όσους διεκδικούν έργα αλλά και χωρίς τις αλλεπάλληλες προσφυγές εναντίον αποφάσεων κατακύρωσης διαγωνισμών.
Ο μοναδικός χαμένος από την «κατασκευαστική εκεχειρία» είναι ο φορολογούμενος που παρακολουθεί με απορία τους έως πριν λίγους μήνες σκληρούς αντίπαλους, να ανταλλάσσουν μηνύματα σύμπνοιας και ομοθυμίας.
Είναι σαν να κλείνουν πονηρά το μάτι στους φορολογούμενους λέγοντας το αμίμητο «δεν είναι αυτό που νομίζεις»…

Κι όμως αυτό συμβαίνει και το τελευταίο παράδειγμα καταγράφεται στο εμβληματικό έργο του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Στον πολυδιαφημισμένο αυτό διαγωνισμό που υποτίθεται θα εκδήλωναν ενδιαφέρον όλες οι μεγάλες εταιρείες, τελευταία στιγμή εμφανίστηκε μία κοινοπραξία που θα ανταγωνιστεί τον εαυτόν της.

Πρόκειται για τη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη», μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 360 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Η μοναδική κοινοπραξία, που διεκδικεί το έργο είναι των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις μαζί με τον… νέο μεγάλο «παίκτη», την Intrakat.

Αυτό είναι το νέο «τρίγωνο συνεργασίας» στον τομέα.
Με απλά λόγια επειδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν μπορεί πλέον να αναλάβει κι άλλα έργα, κινητοποιεί τα δεκανίκια και συνεχίζει το πανηγύρι.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά....

Καταρχήν γιατί όσοι διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα, δεν ανησυχούν για την εξάλειψη του ανταγωνισμού που προφανώς κοστίζει στους φορολογούμενους.
Γιατί οι εντεταλμένοι να διασφαλίζουν τους κανόνες ανταγωνισμού δεν προχωρούν σε συγκεκριμένες κινήσεις και περιορίζονται σε επιστημονικές μελέτες. Τι τους κάνει να διστάζουν;
Δυνάμεις που εμφανίζονται ως ανανεωτικές που επιδιώκουν την εξυγίανση του κλάδου όπως η Greenhill των Μπάκου και Καϋμενάκη γιατί δεν κάνουν καταγγελίες στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Τι περιμένουν;

Ειδικά στην περίπτωση της ΒΟΑΚ οι εξελίξεις φαίνεται να έχουν δρομολογηθεί.
Το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί μέσω σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, «Χερσόνησος - Νεάπολη», είναι μήκους 22,5 χιλιομέτρων.
Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου (προβλέπονται 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους).

Το τελευταίο δεκαήμερο του Φεβρουάριου θα υποβληθούν προσφορές για το κομμάτι που προχωρά, με κλασσικό δημόσιο μοντέλο, δηλαδή το τρίτο τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος μήκους 14,5 χλμ., με εκτιμώμενο κόστος 185 εκατ. ευρώ περίπου.

Το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης (ύψους 1,1 δις ευρώ) και τον διαγωνισμό να είναι σε εξέλιξη καθώς αναμένεται μέσα στους προσεχείς μήνες, ενδεχομένως έως τον Μάρτιο, αν όχι νωρίτερα, η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Έτσι, θα ανοίξει ο δρόμος για να περάσει ο διαγωνισμός για το τμήμα «Χανιά – Χερσόνησος (Ηράκλειο)» στην επόμενη φάση με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, το καλοκαίρι του 2022.

Τελικά o μεγάλος αρχηγός… για τα έργα αναλαμβάνει ο Γ. Περιστέρης ο οποίος σε ρόλο διαδόχου του Κούτρα, έχει το δακτυλίδι του καρτέλ των κατασκευών και μοιράζει ψίχουλα δεξιά και αριστερά.
Βασικός συμπρωταγωνιστής του, ο συνέταιρός του Χ. Χόλντερμαν αφού η Reggeborgh εξακολουθεί και έχει ποσοστό στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η αξία του οποίου δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητη.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης