Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Έρχονται ζημιές για τους τηλεοπτικούς σταθμούς - Το φρένο στη διαφημιστική δαπάνη και ο «πόλεμος» που άνοιξε ο ΣΚΑΙ

Έρχονται ζημιές για τους τηλεοπτικούς σταθμούς - Το φρένο στη διαφημιστική δαπάνη και ο «πόλεμος» που άνοιξε ο ΣΚΑΙ
Στα τέλη του έτους αναμένεται οι μέτοχοι να κληθούν να βάλουν εκ νέου το χέρι στην τσέπη για να τηρήσουν της ελάχιστες προϋποθέσεις καθαρής θέσης που προβλέπει ο νόμος

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο ακήρυκτος πόλεμος μεταξύ των μεγάλων τηλεοπτικών σταθμών με επίκεντρο τη μυθοπλασία γεγονός που έχει εκτινάξει τα κόστη στα ύψη σε μια στιγμή που η διαφημιστική δαπάνη φρενάρει λόγω του πολέμου.
Τον ασκό του Αιόλου άνοιξε ο ΣΚΑI όπου επιδόθηκε σε ράλι νέων παραγωγών παρά την αντίθετη άποψη των υπολοίπων σταθμών.
Στη συνέχεια πολύ επιθετικά μπήκε στο παιγνίδι το Mega με νέες σειρές γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να πιεστεί αισθητά ο SKAI και ταυτόχρονα να ενισχυθεί η τηλεθέαση στο Mega.
Το κόστος όμως δεν αυξάνεται μόνο από αυτές καθ αυτές τις μυθοπλασίες αλλά και από την επέκταση της τηλεοπτικής περιόδου που πάλι ξεκίνησε ο ΣΚΑΙ με απόφαση της κας Εύης Κουτσαυτάκη.
Η επέκταση της τηλεοπτικής περιόδου ουσιαστικά αυξάνει την ανάγκη για περισσότερα επεισόδια αλλά και λοιπά κόστη χωρίς αυτό να αποτυπώνεται στην προσέλκυση των ανάλογων διαφημιστικών πακέτων.
Η επέκταση της τηλεοπτικής περιόδου έχει πιέσει συνολικά τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας (εκτός είναι το Open για άλλους λόγους) σε επίπεδο κόστους γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα λόγω της απρόβλεπτα αρνητικής εξέλιξης στη διαφημιστική δαπάνη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Ειδικότερα ενώ το δίμηνο Μαρτίου Απριλίου προβλεπόταν ισχυρή αύξηση της διαφήμισης και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό ήλθε ο Μάρτιος να ψαλιδίσει τις προσδοκίες.
Οι προσδοκίες είχαν καλλιεργηθεί από το γεγονός ότι το πρώτο δίμηνο του έτους η διαφήμιση στην τηλεόραση ενισχύθηκε κατά 13%.
Πλέον μετά τις εξελίξεις στην Ουκρανία ο πήχης της διαφημιστικής  δαπάνης για το 2022 πλέον υποχωρεί αισθητά και στην καλύτερη περίπτωση αντί για διψήφια άνοδο η μεταβολή θα είναι οριακά θετική.
Αυτό έρχεται να ανατρέψει τα budget των καναλιών και να οδηγήσει στην καταγραφή σημαντικών ζημιών καθώς το μεγαλύτερο μέρος του κόστους ουσιαστικά έχει κλειδώσει.

Έτσι στα τέλη του έτους αναμένεται οι μέτοχοι να κληθούν να βάλουν εκ νέου το χέρι στην τσέπη για να τηρήσουν τις ελάχιστες προϋποθέσεις καθαρής θέσης που προβλέπει ο νόμος.
Σημειωτέον ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί επηρεάζονται και από την κατακόρυφη αύξηση του κόστους της ενέργειας.

Νίκος Καρούτζος

nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης