Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τουρισμός: Ο ανταγωνισμός του καλοκαιριού στη Μεσόγειο αρχίζει από το Πάσχα των Καθολικών

Τουρισμός: Ο ανταγωνισμός του καλοκαιριού στη Μεσόγειο αρχίζει από το Πάσχα των Καθολικών

Βαρόμετρο για τα ταξίδια το ερχόμενο Σαββατοκύριακο – Πως προετοιμάζονται για τη σεζόν και τι αναμένουν «αντίπαλες» αγορές

Σχετικά Άρθρα

Η ταξιδιωτική κίνηση από μεγάλες τουριστικές δεξαμενές ενόψει του Πάσχα των Καθολικών που γιορτάζεται την ερχόμενη Κυριακή, εμφανίζεται αυξημένη μεν σε σχέση με τις δύο χρονιές της πανδημίας  2020 και 2021, αλλά ακόμη μακριά δε, από τις επιδόσεις του 2019 – αν και σε ορισμένες περιπτώσεις δείχνει να τις προσεγγίζει. Για παράδειγμα, μόνο η EasyJet έχει προγραμματίσει μέσα στο Σαββατοκύριακο 1.592 αναχωρήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, άλλες 1.648 η British Airwaysκαι επιπλέον 1.588 η Ryanair. Στο μεταξύ, δεκάδες πτήσεις ακυρώθηκαν στα βρετανικά αεροδρόμια με προορισμό τη Ρώμη, το Παρίσι, το Άμστερνταμ κ.α. λόγω απουσίας προσωπικού από την εργασία ελέω κορωνοϊού, αλλά και των κενών θέσεων που δημιουργήθηκαν μέσα στην υγειονομική κρίση, σε συνδυασμό με την αυξημένη επιθυμία για πασχαλινές διακοπές. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να σχηματίζονται τεράστιες ουρές, αφού σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης αεροπορικών δεδομένων Cirium, οι αναχωρήσεις του Πάσχα που προγραμματίστηκαν, έφτασαν στο 78% των επιπέδων του 2019.  

Η Μαγιόρκα, η οποία αποτελεί αγαπημένο νησί των Γερμανών, καταγράφει πληρότητα για τις ημέρες του Πάσχα που αγγίζει το 85%, σύμφωνα με τους ξενοδόχους. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η έκρηξη του πληθωρισμού δεν αποθαρρύνουν τους δυνητικούς επισκέπτες που δείχνουν αυξημένη ζήτηση για τον προορισμό, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα για τις τουριστικές ροές από Βρετανία και Σκανδιναβία. Στο μεταξύ, οι επιδόσεις του ισπανικού τουρισμού για το 2022, υπολογίζονται κοντά στα επίπεδα του 2019, με τον σύνδεσμό τουριστικών επιχειρήσεων της χώρας, Ecxeltur, να προβλέπει ότι η συνεισφορά του στο ΑΕΠ θα αγγίξει τα 142 δις ευρώ, έναντι των 155 δις ευρώ του 2019, αλλά και των 88 δις ευρώ και 52 δις ευρώ αντίστοιχα του 2021 και του 2020. Μάλιστα η Μαδρίτη υπολείπεται μόνο κατά 7,6% των κρατήσεων της Μεγάλης Εβδομάδας του 2019 την ώρα που το Καθολικό Πάσχα αναμένεται να «ξεκλειδώσει» ουσιαστικά την καλοκαιρινή περίοδο του μεγαλύτερου «ανταγωνιστή» στη Μεσόγειο και να δώσει ώθηση στις προοπτικές ανάκαμψης του ισπανικού τουρισμού – ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τη high season του τρίτου τριμήνου.   

Οι κινήσεις της Τουρκίας

Όσο διαρκεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, η γειτονική Τουρκία που ανέμενε να την επισκεφτούν 7 εκατομμύρια Ρώσοι φέτος και περίπου 2,5 εκατ. Ουκρανοί, καταστρώνει διπλό σχέδιο προκειμένου να μην χάσει το «κομμάτι» της πίτας. Το ένα έχει να κάνει με τον πόλεμο τιμών όπως εκτίμησε πρόσφατα στέλεχος της TUI Ολλανδίας που προέβλεψε ούτε λίγο – ούτε πολύ, ότι τα ξενοδοχεία που έχουν εξάρτηση από τη ρωσο – ουκρανική αγορά μειώνουν αυτή τη στιγμή τις τιμές τους προκειμένου να προσελκύσουν επισκέπτες από την Ευρώπη. Υποστηρίζει μάλιστα ότι αυτό στην πράξη, σημαίνει ότι και άλλα ξενοδοχεία θα αναγκαστούν να προσαρμόσουν αντίστοιχα τις τιμές τους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά και ήδη αρκετοί εν δυνάμει ταξιδιώτες προσδοκούν ότι τα έξοδά τους θα μειωθούν και ότι οι διακοπές τους στην Τουρκία θα γίνουν πολύ φθηνότερες.  

Το άλλο σχέδιο, είναι ότι η κυβέρνηση Ερντογάν με βάση τουρκικά δημοσιεύματα, προτίθεται να δημιουργήσει επιπλέον αεροπορική εταιρεία για τη μεταφορά Ρώσων στα καλοκαιρινά θέρετρα της χώρας, ώστε εν μέσω των κυρώσεων της Δύσης, να καταφέρει να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στο έδαφός της. Ταυτόχρονα οι αρχές σχεδιάζουν την έκδοση δανείου 300 εκατ. δολαρίων για Τούρκους τουριστικούς πράκτορες που δραστηριοποιούνται στη Ρωσία, μέσα στην άνοιξη, αλλά και μια συμφωνία 1,5 εκατ. θέσεων αντίστοιχα μέσω του δικτύου της Turkish Airlines. Σύμφωνα με τη Eurowings, στο επίκεντρο των Γερμανών παραθεριστών που παραμένει η Μεσόγειος, δημοφιλέστεροι (και επικρατέστεροι) προορισμοί τους ωστόσο φέρονται η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ιταλία. Άλλωστε όπως αποκάλυψε η  Deutsche Welle, η στάση της Τουρκίας απέναντι στον πόλεμο άλλαξε τα δεδομένα στις προτιμήσεις της γερμανικής αγοράς και έτσι τα γκρουπ των τουριστών με προορισμό την Αττάλεια για την πασχαλινή αγορά, προβλέπονται μικρότερα από ό,τι αρχικά αναμένονταν.   

 «Ανάσες» αναζητά η Κύπρος  

Η απουσία των Ρώσων θα είναι μεγάλη «τρύπα» για την Κύπρο, επειδή αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 20% του εισερχόμενου τουρισμού και πλέον, εντείνονται οι προσπάθειες, προκειμένου να καλυφθεί από άλλες αγορές. Για τον υφυπουργό Τουρισμού κ. Σάββα Περδίο ο κόσμος του τουρισμού μπορεί ν’ ανησυχεί με τις εξελίξεις της πανδημίας και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, όμως την ίδια ώρα, «είναι διάχυτη η αισιοδοξία από όλους ότι έχει ξεκινήσει η χώρα είτε να διεισδύει σε νέες αγορές, είτε να εδραιώνεται σε άλλες, στις οποίες δεν είχε δώσει την απαραίτητη σημασία κατά την περασμένη δεκαετία». Στην Κύπρο αναμένονται φέτος 40 πτήσεις την εβδομάδα από τη γερμανική αγορά, 20 πτήσεις από τη Γαλλία (από μηδέν πριν από δύο χρόνια) και 30 από τις σκανδιναβικές χώρες. Εκτιμάται δε ότι η σκανδιναβική αγορά θα κινηθεί καλύτερα από το 2019, όπως και η Ελβετία και η Αυστρία, ενώ υπάρχουν αυξημένες ελπίδες και για την πολωνική αγορά, αν και γειτνιάζει με την εμπόλεμη ζώνη.  

Το αρμόδιο υφυπουργείο και άνθρωποι του τουρισμού εκφράζουν την πεποίθηση ότι η Κύπρος θα βρει λύσεις και θα καταφέρει να πάρει «ανάσες» από άλλες αγορές τις οποίες έχει στοχεύσει ιδιαίτερα το τελευταίο οκτάμηνο,  με τα τουριστικά έσοδα σε ποσοστό να αναμένονται περισσότερα από τις αφίξεις. Η εκτίμηση ότι όλες οι αγορές θα πάνε καλύτερα από το 2021 (εξαίρεση η Ρωσία και η Ουκρανία) και με πρώτη αυτή του Ηνωμένου Βασιλείου που βρίσκεται στην κορυφή των εθνικοτήτων, η τουριστική κινητικότητα στην Κύπρο έχει ήδη ξεκινήσει. Μάλιστα ο κ. Περδίος σημειώνει ότι η Κύπρος διαφέρει κατά πολύ από τα ελληνικά νησιά στο ότι μπορεί να έχει τουρισμό όλο το χρόνο, εξαιτίας καλύτερων κλιματολογικών συνθηκών που διαφέρουν από τους αμιγώς καλοκαιρινούς προορισμούς. «Μετά την πανδημία παρατηρήσαμε δύο σημαντικές αλλαγές στις τάσεις του τουρισμού: την στροφή στον αργό τουρισμό (slow tourism) και τον επαναπροσδιορισμό του τουρισμού, με ένα νέο προφίλ επισκέπτη, που θέλει επαφή με την τοπική κοινωνία, αυθεντικές εμπειρίες, περισσότερες δραστηριότητες, περισσότερο χρόνο στον τόπο επίσκεψης, και έχει ευαισθησία για το περιβάλλον», τόνισε στο Οικονομικό Συνέδριο που διεξήχθη στη Λευκωσία.   

Νένα Ουζουνίδου  
www.bankingnews.gr

 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης