Δεδομένης της μεγάλης αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου κατά το 2021, η εταιρεία επέλεξε να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά καύσιμα στο διυλιστήριο
Τα πρόσφατα γεγονότα και οι στρατιωτικές ενέργειες στην Ουκρανία καθώς επίσης και οι ενδεχόμενες κυρώσεις προς την Ρωσία που επηρεάζουν τις διεθνείς αγορές ενέργειας, δεν αναμένεται να έχουν σημαντικές επιπτώσεις στις δραστηριότητες της Motor Oil.
Σύμφωνα με την εταιρεία οι πωλήσεις προς την Ρωσία και την Ουκρανία για το 2020 καθώς και για το 2021 είναι λιγότερο από 1% των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου.
Επίσης δεν υπάρχουν αγορές από την Ουκρανία ενώ οι αγορές Ρωσικού αργού πετρελαίου (Ural) αντιπροσωπεύουν περίπου το 5,5% επί των συνολικών αγορών αργού πετρελαίου του Ομίλου και περίπου 3,5% επί των συνολικών αγορών του Ομίλου.
Οι αγορές αυτές δε, γίνονται μέσω διεθνών εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών.
Ως προς τις επιπτώσεις από την αύξηση του ενεργειακού κόστους διευκρινίζεται ότι το Διυλιστήριο της εταιρείας διαθέτει την απαραίτητη ευελιξία αναφορικά με την επιλογή του μίγματος πρώτων υλών και καυσίμων η οποία κατ’ εξοχήν αξιοποιείται σε περιόδους ακραίων διακυμάνσεων των τιμών.
Δεδομένης της μεγάλης αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου κατά το 2021, η εταιρεία επέλεξε να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά καύσιμα στο διυλιστήριο, όπως μαζούτ, νάφθα και υγραέριο.
Από τον Οκτώβριο δε χρησιμοποίησε φυσικό αέριο, αλλά όπως είπε η διοίκηση επηρεάστηκε σε ό,τι αφορά το κόστος, αλλά σε μικρότερο βαθμό.
Το κόστος για αγορές δικαιωμάτων ρύπων αυξήθηκε επίσης σημαντικά το 2021.
Από την άλλη η ισχυροποίηση του δολαρίου την ευνοεί.
Η διοίκηση στην ενημέρωση των αναλυτών ανέφερε πως τα περιθώρια διύλισης αυτήν την περίοδο είναι πολύ ισχυρά όπως και ισχυρή είναι η ζήτηση στην Ελλάδα.
Έτσι το πρώτο τρίμηνο του 2022 αναμένεται καλό.
Αναζητά ευκαιρίες στις ΑΠΕ είτε μέσω των αδειών που έχει αποκτήσει αλλά και μέσω νέων έργων.
Επενδύσεις 175 εκατ. ευρώ το 2022
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Motor Oil για τη χρήση 2022 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 175 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά: α) την ολοκλήρωση της κατασκευής και τη λειτουργία του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας, β) την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, συνολικού προϋπολογισμού 60 εκατ., για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του Διυλιστηρίου σε 142MW (από 85MW) με σκοπό τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας του στα νέα δεδομένα μεγέθους και, γ) τις συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous).
Σε επίπεδο Ομίλου θα επιδιωχθεί η περαιτέρω ενδυνάμωση του μεριδίου αγοράς στον κλάδο λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων με τη συμβολή των ποιοτικών δικτύων AVIN - CYCLON και CORAL και η επέκταση των δραστηριοτήτων της τελευταίας σε νέες αγορές στα Βαλκάνια και την Κύπρο.
Στην κατεύθυνση αυτή, τη χρήση 2021 το εγχώριο δίκτυο πρατηρίων υγρών καυσίμων της AVIN και της CORAL αυξήθηκε κατά 27 και 24 πρατήρια αντίστοιχα ενώ επιχειρείται και η ανάπτυξη του δικτύου των θυγατρικών της CORAL που δραστηριοποιούνται στις αγορές του εξωτερικού.
Ειδικότερα, τη χρήση 2021 η CORAL SRB D.O.O. Beograd με έδρα το Βελιγράδι λειτούργησε 4 επιπλέον πρατήρια υγρών καυσίμων ενώ η CORAL – FUELS DOOEL Skopje με έδρα τα Σκόπια λειτούργησε τα πρώτα 2 νέα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση το 2021 η NRG εισήλθε δυναμικά στην αγορά και ανέπτυξε το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα μέσω των πρατηρίων Shell και AVIN OIL.
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης της εταιρείας.
Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν 1.000 σημεία φόρτισης μέχρι το τέλος του 2022 και 2.000 σημεία σε μια πενταετία.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών