Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

H μεγάλη αναταραχή στις κατασκευαστικές εταιρίες έχει μια μοναδικότητα – Ποιοι κέρδισαν από τις εξελίξεις στον Ελλάκτωρ;

H μεγάλη αναταραχή στις κατασκευαστικές εταιρίες έχει μια μοναδικότητα – Ποιοι κέρδισαν από τις εξελίξεις στον Ελλάκτωρ;
Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά, αλλά η αλήθεια είναι ότι η μεγάλη αναταραχή στον κατασκευαστικό κλάδο έχει μια σπάνια μοναδικότητα
Σχετικά Άρθρα

Ποιο το μέλλον του Ελλάκτωρ;
Τι σηματοδοτεί η έλευση της Motor Oil;
Τι σχεδιάζουν οι εφοπλιστές που πούλησαν έναντι 182 εκατ.;
Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πολλά, αλλά η αλήθεια είναι ότι η μεγάλη αναταραχή στον κατασκευαστικό κλάδο έχει μια σπάνια μοναδικότητα.
Είναι μια υπόθεση από την οποία βρέθηκαν να έχουν κερδίσει όλες οι πλευρές που συμμετείχαν.
Κυρίως ωφελήθηκε ο όμιλος Βαρδινογιάννη που κατάφερε να αποσπάσει μια μεγάλη ευκαιρία, την ΕΛΤΕΧ Άνεμος, βεβαίως οι εφοπλιστές που είχαν μια πολύ καλή απόδοση στην επένδυσή τους αλλά και ο ολλανδός που βγήκε από μια διαμάχη που προκαλούσε προβλήματα.
Οι εφοπλιστές σχεδιάζουν πάντως να επενδύσουν στην Ελλάδα περί τα 500 εκατ ευρώ το επόμενο διάστημα και με μόχλευση το τελικό ποσό της επένδυσης μπορεί να ξεπεράσει τα 700-800 εκατ ευρώ.

Βεβαίως στο προσεχές μέλλον θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα όσον αφορά το μέλλον του Ελλάκτωρ, τον διαγωνισμό για την διαχείριση της Αττικής οδού αλλά και την εξέλιξη της δημόσιας πρότασης στον Ελλάκτωρ που αφορά των 29,6% των ελεύθερων μετοχών ή 104 εκατ. μετοχές σε σύνολο 348 εκατ. μετοχών χωρίς τις μετοχές της Reggeborgh, Motor Oil και Atlas…
Ο όμιλος Ελλάκτωρ εμφανίζει κεφαλαιοποίηση στο ελληνικό χρηματιστήριο 516 εκατ. ευρώ.

Σε ένα περιβάλλον μετοχικού χάους συνέβη μια σημαντική εξέλιξη οι εφοπλιστές Μπάκος και Καϋμενάκης που κατείχαν 104 εκατ. μετοχές ή 29,87% του μετοχικού κεφαλαίου του Ελλάκτωρ αποφάσισαν να πουλήσουν τις μετοχές τους στην Motor Oil.
Ουσιαστικά όμως δεν ήταν πωλητές καθώς είχαν υποβάλλει πρόταση στην Reggeborgh για να αγοράσουν οι εφοπλιστές το 30% των Ολλανδών στα 1,50 με 1,55 ευρώ.
Η πρόταση συγκεκριμένα περιλάμβανε τιμή άνω των 1,50 ευρώ.
Η πρόταση των εφοπλιστών απορρίφθηκε από την Reggeborgh.

Έτσι τις τελευταίες ημέρες υπήρχαν διεργασίες και εμφανίστηκε το ενδιαφέρον του ομίλου Βαρδινογιάννη.
Το deal έκλεισε στα 1,75 ευρώ ανά μετοχή ή 182 εκατ. ευρώ που σημαίνει καθαρό κέρδος 130 εκατ. κόστος επένδυσης και 52 εκατ. η διαφορά μεταξύ επένδυσης και πώλησης.
Το κέρδος ήταν 52 εκατ. ή απόδοση 40% σε διάστημα 14 μηνών.

Καθοριστικός ήταν ο ρόλος του Αλέξανδρου Εξάρχου που συμμετείχε ενεργά σε όλες αυτές τις διεργασίες και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις συμμετέχει και θα συντονίζει τις επενδυτικές κινήσεις του επιχειρηματικού δίδυμου.
Βέβαια υπάρχουν πολλά ανοικτά ζητήματα που πρέπει να διευκρινιστούν το επόμενο διάστημα.
Ήδη ορισμένα από αυτά αρχίζουν να αποσαφηνίζονται:

Α)Η δημόσια πρόταση που θα υποβάλλει η Reggeborgh στον Ελλάκτωρ για 241,91 εκατ. μετοχές στα 1,75 ευρώ.

Β)Το γεγονός ότι συστήνεται εταιρία στην οποία θα υπαχθεί η ΕΛΤΕΧ Άνεμος και στην οποία το 75% θα κατέχει η Motor Oil και 25% ο Ελλάκτωρ.
Πρακτικά ο Ελλάκτωρ φαίνεται να δίνει έμφαση στην Άκτωρ δηλαδή την κατασκευαστική εταιρία.

Γ)Τι θα συμβεί με το ομολογιακό δάνειο των 670 εκατ. ευρώ που αποτελεί ένα ουσιώδες ζήτημα – πρόβλημα για τον Ελλάκτωρ.
Στην δημόσια πρόταση δεν θα συμμετάσχει η Motor Oil και πρακτικά σε σύνολο 348 εκατ. μετοχών αφαιρούνται από την δημόσια πρόταση οι 106 εκατ. μετοχές της Reggeborgh και οι 104 εκατ. μετοχές της Motor Oil.

Οι απαντήσεις

Η δημόσια πρόταση λοιπόν αφορά μετοχές 138 εκατ. μετοχές ή κατά το ορθότερο θα πρέπει να αφαιρεθεί και το 10% της Atlas δηλαδή 34,8 εκατ. μετοχές που επί της ουσίας είναι μετοχές της Reggeborgh.
Η δημόσια πρόταση αφορά 103 εκατ. μετοχές σχεδόν το 29,6% με 29,8%
Είναι πιθανό ο Ελλάκτωρ να βγει από το ελληνικό χρηματιστήριο, δεν είναι 100% βέβαιο αλλά η πιθανότητα πλέον είναι μεγάλη.
Η σύσταση εταιρίας στην οποία η Motor Oil θα αποκτήσει το 75% και ο Ελλάκτωρ το 25% και στην οποία θα μεταφερθεί η ΕΛΤΕΧ Άνεμος αποτελεί μια πολύ σημαντική εξέλιξη καθώς η Motor Oil αποκτάει την ΕΛΤΕΧ Άνεμος.
Να σημειωθεί ότι μετά από μια διετία η Motor Oil μπορεί να πουλήσει 52 εκατ. μετοχές σε σύνολο 104 εκατ. μετοχών που κατέχει στον Ελλάκτωρ σε τιμή 1,75 εκατ. στην Reggeborgh η οποία θα πληρώσει τότε 91 εκατ. ευρώ.
Η Motor Oil λοιπόν πήρε την ΕΛΤΕΧ Άνεμος και δυνητικά μπορεί να πάρει πίσω 91 εκατ. από επένδυση 182 εκατ. που πραγματοποίησε στον Ελλάκτωρ αγοράζοντας τις μετοχές.
Ο Ελλάκτωρ θα παραμείνει αυτόνομος και θα έχει λόγο ύπαρξης μόνο εάν καταφέρει και αποκτήσει την Αττική Οδό, στην διαγωνιστική διαδικασία στην οποία συμμετέχει.
Το ομολογιακό δάνειο του Ελλάκτωρ στα 670 εκατ. ουσιαστικά θα αποπληρωθεί μέσω της ΕΛΤΕΧ Άνεμος και μεν ο Ελλάκτωρ θα έχει χάσει την εταιρία Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αλλά θα έχει καλύψει και την μεγάλη υποχρέωση των 670 εκατ.

Ποια η αποτίμηση του Ελλάκτωρ;

Ο Ελλάκτωρ έχει σήμερα 516 εκατ. ευρώ συνολική χρηματιστηριακή αξία ή 1,4840 ευρώ ανά μετοχή.
Με 348 εκατ. μετοχές και τιμή στα 1,75 ευρώ που πούλησαν οι εφοπλιστές και θα πραγματοποιηθεί η δημόσια πρόταση ο Ελλάκτωρ θα αποτιμάται 610 εκατ. ευρώ δηλαδή σχεδόν 100 εκατ. υψηλότερα.

Το bankingnews με τα αποκαλυπτικά του ρεπορτάζ συνέβαλλε πιστεύουμε καθοριστικά ώστε να δρομολογηθούν ευρύτερες εξελίξεις.
Το προσεχές διάστημα αναμένονται εκπλήξεις… τις οποίες θα τις πληροφορηθείτε από το bankingnews.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης