Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τι αλλάζει στον ισολογισμό της Ελλάκτωρ μετά το deal με Motor Oil και το bonus 85 εκατ. ευρώ

Τι αλλάζει στον ισολογισμό της Ελλάκτωρ μετά το deal με Motor Oil και το bonus 85 εκατ. ευρώ

Οι συνεχιζόμενες δραστηριότητες είχαν κέρδη προ φόρων 5,6 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο και αν τα χρηματοοικονομικά (39,8 εκατ. ευρώ) ήταν μικρότερα τα κέρδη θα ήταν υψηλότερα

Σχετικά Άρθρα

Η σκοπούμενη πώληση του 75% του κλάδου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) του Ομίλου στην Motor Oil αναμένεται να ενισχύσει την ρευστότητα του Ομίλου κυρίως μέσω της σημαντικής μείωσης του δανεισμού και του αναλογούντος χρηματοοικονομικού κόστους, σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας στη λογιστική κατάσταση εξαμήνου.
Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά πως η εν λόγω θετική επίδραση, θα αντισταθμίσει την απώλεια των ταμειακών ροών των ΑΠΕ ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η πιστοληπτική ικανότητα του Ομίλου μέσω της μείωσης του συνολικού δανεισμού και της συνεπακόλουθης ισχυροποίησης της κεφαλαιακής διάρθρωσης του Ομίλου.
Σημειώνεται πως ο όμιλος έχει εκδώσει ομολογιακό ύψους 670 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 6,375%.
Το ποσό αυτό έχει χρηματοοικονομικά έξοδο (τόκους) κάτι παραπάνω από 40 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Ο συνολικός δανεισμός στο τέλος του δευτέρου τριμήνου ήταν στα 1,418 δισ. ευρώ ενώ υπήρχαν ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 458 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο των χρηματοοικονομικών εξόδων στο εξάμηνο ανήλθε στα 45,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 5,7 εκατ. ευρώ αφορούν στη διακοπείσα δραστηριότητα (ΑΠΕ).
Οι συνεχιζόμενες δραστηριότητες είχαν κέρδη προ φόρων 5,6 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο και αν τα χρηματοοικονομικά (39,8 εκατ. ευρώ) ήταν μικρότερα τα κέρδη θα ήταν υψηλότερα.
Υπενθυμίζεται πως 21 Σεπτεμβρίου λήγει και η πρόταση επαναγοράς του ομολογιακού από την Ελλάκτωρ στο 101%.

Το bonus των 85 εκατ. ευρώ

Ο ισολογισμός αναμένεται να βελτιωθεί περαιτέρω από τη συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου με την εισηγμένη για την υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης, η οποία δεν έγινε ποτέ.
Όπως αναφέρεται στη λογιστική κατάσταση η Θερμαϊκή Οδός έχει αναγνωρισμένη απαίτηση ύψους 67,9 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο σε συνέχεια των σχετικών διαιτητικών αποφάσεων που είχαν δικαιώσει την εταιρεία το 2010 και 2012 αναφορικά με την καταγγελία και διακοπή της Σύμβασης Παραχώρησης της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας Θεσσαλονίκης.
Το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε κατά των ανωτέρω διαιτητικών αποφάσεων επτά αγωγές ακυρώσεως και από το Εφετείο Αθηνών εκδόθηκαν αποφάσεις επί των αγωγών αυτών, οι οποίες τις κάνουν δεκτές για λόγους τυπικούς.
Ωστόσο, ο Άρειος Πάγος αναίρεσε τις τέσσερις εφετειακές αποφάσεις (αναμένεται η απόφαση και των υπόλοιπων τριών) αποκτώντας εκ νέου αναδρομική ισχύ οι διαιτητικές αποφάσεις του 2010 και κράτησε τις υποθέσεις για εκδίκαση των ουσιαστικών λόγων που τέθηκαν ενώπιον του.
Μετά από αυτήν την απόφαση, η νέα ακρόαση για να προσδιοριστεί εάν οι παραπάνω διαιτητικές αποφάσεις είναι αμετάκλητα έγκυρες ή άκυρες πραγματοποιήθηκε τελικώς στις 09.11.2020, συζητήθηκαν οι τέσσερις αποφάσεις και στις 14.07.2021 εκδόθηκε απόφαση περί αμετάκλητης απόρριψης των αγωγών ακυρώσεως του Δημοσίου από τον Άρειο Πάγο. Κατά συνέπεια, μετά την έκδοση των τελευταίων αποφάσεων από τον Άρειο Πάγο, οι 4 από τις 7 διαιτητικές αποφάσεις του 2010 είναι αμετάκλητα ισχυρές, παράγουν δεδικασμένο και είναι άμεσα εκτελεστές.
Επιπρόσθετα, η ΘΕΡΜΑΪΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ τον Ιούλιο του 2018 επανάφερε τις διαιτησίες με τις ίδιες απαιτήσεις.
Η εκ νέου διαιτητική απόφαση, που εκδόθηκε τον Ιανουάριο 2019, δικαιώνει την εταιρεία και επιδικάζει αποζημίωση ύψους 65,2 εκατ. ευρώ πλέον τόκων υπερημερίας από 30.01.2011.
Το Δημόσιο επέδωσε αγωγή για την ακύρωση και αίτηση για την αναστολή της ανωτέρω διαιτητικής απόφασης ενώπιον του Εφετείου Αθηνών, η οποία συζητήθηκε στις 10.12.2019. Στις 07.04.2020 εκδόθηκαν οι ΕφΑθ 2128/2020 και ΕφΑθ 2131/2020, οι οποίες απορρίπτουν η πρώτη την αγωγή ακύρωσης και η δεύτερη την αίτηση αναστολής του Ελληνικού Δημοσίου κατά της από 03.01.2020 Διαιτητικής Απόφασης υπέρ της Θερμαϊκής Οδού.
Η εταιρεία εκτιμά, βάσει των συμβατικών όρων και της υφιστάμενης νομολογίας, ότι η απαίτησή της είναι καθόλα βάσιμη και θα εισπραχθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Συμβιβασμός

Την 01.10.2021, σε συνέχεια διαπραγματεύσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Θερμαϊκή Οδός A.Ε., κατατέθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την Θερμαϊκή Οδός A.Ε. Πρόταση Συμβιβαστικής Επίλυσης Διαφοράς.
Στις 23.12.2021 το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ενέκρινε τον συμβιβασμό.
Στις 11.01.2022 εστάλη σχετική επιστολή όπου έγινε εν μέρει δεκτό το αίτημα για συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς, νομίμως υπογεγραμμένο και εγκεκριμένο από τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, με την καταβολή στη Θερμαϊκή Οδό, σε πλήρη και ολοσχερή εξόφληση, αποζημίωσης ύψους 85 εκατ. ευρώ, υπό προβλεπόμενες προϋποθέσεις.
Στις 14.01.2022 η Θερμαϊκή Οδός κατέθεσε επιστολή αποδοχής των όρων του συμβιβασμού, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Πρακτικό της Πλήρους Ολομέλειας του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Η Θερμαϊκή Οδός προέβη στην διεκπεραίωση όλων των προβλεπόμενων προϋποθέσεων.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης