Το τίμημα της εξαγοράς της FCA, όπως ανακοινώθηκε, ανήλθε σε 65,1 εκατ. ευρώ
International και Jeep.
Το τίμημα της εξαγοράς της FCA, όπως ανακοινώθηκε χθες ανήλθε σε 65,1 εκατ. ευρώ και η συμμετοχή της εισηγμένης ανέρχεται σε 33,2 εκατ. ευρώ.
Προηγουμένως, όμως, οι δυο εταίροι Autohellas, και Samelet τον Δεκέμβριο του 2022 συνέστησαν την Ορνός ΑΕ με κεφάλαιο 12 εκατ. ευρώ, από τα οποία αρχικά καταβλήθηκε από τους δυο μετόχους το 25%, ήτοι 3 εκατ. ευρώ κατά το ποσοστό συμμετοχής τους, η εισηγμένη Autohellas 1,5 εκατ. ευρώ και η Samelet 1,4 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο κεφάλαιο θα καταβληθεί εντός πέντε ετών, σύμφωνα με την συμβολαιογραφική πράξη που ανακοινώθηκε στο ΓΕΜΗ.
Στην συνέχεια, η νέα εταιρεία ΟΡΝΟΣ Α.Ε εξέδωσε ομολογιακό δάνειο, μέχρι του ποσού των 56 εκατ. ευρώ, με με ομολογιούχους την Autohellas και την Samelet.
Οι ομολογίες που εκδόθηκαν περιλαμβάνουν δύο σειρές ομολογιών, η πρώτη ποσού έως 20 εκατ. ευρώ και η δεύτερη έως 36 εκατ. ευρω με επιτόκιο Euribor 3μήνου ή 6μήνου πλέον περιθωρίου 2,5 μονάδων και αποπληρωμή των ομολογιών Σειράς Α στις 31 Οκτωβρίου 2023 και των ομολογιών Σειράς Β σε 8 εξαμηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από 30 Απριλίου 2027.
Με άλλα λόγια, με το σημερινά επιτόκια Euribor το επιτόκιο σήμερα για τις ομολογίες της Σειράς Α στο τρίμηνο είναι συνολικά 5,774% και στο εξάμηνο 6,122 %.
Επειδή, η Ορνός αποτελεί συνδεδεμένο μέρος της Αutohellas, η τελευταία έλαβε υπόψη την έκθεση αξιολόγησης της Deloitte η οποία έκρινε το δίκαιο και εύλογο της συναλλαγής και για τους μετόχους που δεν αποτελούν συνδεδεμένο μέρος, δηλαδή τους μετόχους μειοψηφίας.
Ποια είναι η FCA – Γιατί διάλεξαν το ομολογιακό δάνειο
Η εξαγορά της FCA Hellas αποτέλεσε μια σημαντική είδηση για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς η εταιρεία ήταν θυγατρική τoυ εισηγμένου ομίλου Stelantis Το 2021 ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 114,7 εκατ. ευρώ έναντι 80,3 εκατ. ευρώ, και τα πρό φόρων κέρδη 1,8 εκατ. ευρώ από 1,6 εκατ. ευρώ.
Oι ταμειακές της ροές το 2021 ήταν ισχυρές καθώς ανήλθαν σε 17,7 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 26 εκατ. ευρώ.
Γιατί, όμως, διάλεξαν το ομολογιακό δάνειο η Autohellas και η Samelet; (η οποία έχει ισχυρούς δεσμούς συνεργασίας με την ελληνική εταιρεία )
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, με την διαδικασία – την οποία ακολουθούν συνήθως τα private equity funds - το κόστος εξαγοράς της FCA έγινε χρέος. Με άλλα λόγια τα κεφάλαια (equity ) τα οποία θα έπρεπε να καταβληθούν μετατράπηκαν σε χρέος.
Επίσης, τα οφέλη για Autohellas και Samelet είναι και φορολογικά. Εφόσον, εταιρεία συνεχίσει να εμφανίζει θετικά μεγέθη – λόγω και του μεγάλου μεριδίου αγοράς στην Ελλάδα - αργότερα υπάρχει η και δυνατότητα της συγχώνευσης της Ορνός με την FCA.
Και τότε το χρέος θα μετατραπεί πάλι σε κεφάλαιο.
Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών