Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ποιο σχήμα θα επικρατήσει στην κορωνίδα των παραχωρήσεων, την Αττική Οδό; - Ξεχωρίζουν 3 όμιλοι

Ποιο σχήμα θα επικρατήσει στην κορωνίδα των παραχωρήσεων, την Αττική Οδό; - Ξεχωρίζουν 3 όμιλοι

Ποιες κοινοπραξίες θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό

Σχετικά Άρθρα
Νέο σκηνικό αναμένεται να προκύψει στις παραχωρήσεις, αλλά και στον κατασκευαστικό κλάδο μετά την σημερινή κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για μια από τις μοναδικές παραχωρήσεις στην Ευρώπη η οποία θα αποδώσει στο νικητή υψηλές αποδόσεις, εν μέσω ενός πιεστικού περιβάλλοντος αύξησης επιτοκίων.
Αν και για τα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης, τα διόδια θα μειωθούν σε 2,5 ευρώ έναντι 2,8 ευρώ – και θα επηρεάσουν ως ένα βαθμό το τίμημα - οι υψηλές κυκλοφορίες του αυτοκινητόδρομου, οι νέες επενδύσεις αναμένεται να διατηρήσουν υψηλές ταμειακές ροές και μερίσματα τα οποία ουσιαστικά ισοδυναμούν σχεδόν με μια… γενναία αύξηση κεφαλαίου ή ανακεφαλαιοποίηση.

Όπως παραδέχονται, υποψήφιοι της παραχώρησης για 25 χρόνια, ο νικητής, εκ των πραγμάτων, χρειάζεται να “κτίζει” σχέσεις ευρείας αποδοχής από το κοινό, μ ότι αυτό σημαίνει.
Εξαρχής, για την ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου περιουσιακού στοιχείου από το ΤΑΙΠΕΔ, έχει τεθεί υψηλά ο πήχης.
Σύμφωνα με το ταμείο το αναμενόμενο τίμημα να διαμορφωθεί άνω των 2 δισ. ευρώ, ιδιαίτερα εάν συγκριθεί με προηγούμενες ιδιωτικοποιήσεις όπως το 49% του ΔΕΔΔΗΕ
.
Προφανώς, οι υψηλές αποδόσεις σε τέτοιας μορφής παραχωρήσεις (25 έτη) μεγιστοποιούνται από την δυνατότητα εξασφάλισης χαμηλού δανεισμού από τις διεθνείς κοινοπραξίες, η καθεμιά από τις οποίες διαφορετική διαπραγματευτική ισχύ με τις εγχώριες τράπεζες.
Ας δούμε, όμως, τις υποψήφιες κοινοπραξίες οι οποίες θα διαγκωνιστούν για το μεγαλύτερο έργο παραχώρηση στην Ελλάδα :

1. Η ΓΕΚ – Τέρνα- Fs Ark Hold co.
Aν και η εισηγμένη αναμενόταν να έχει εταίρο στο έργο με την First Sentier, ωστόσο η εν εξελίξει πώληση της Τέρνα Ενεργειακή στην τελευταία άλλαξε τα δεδομένα.

2. Η υφιστάμενη κοινοπραξία Ελλάκτωρ (Άκτωρ Παραχωρήσεις)- Άβαξ- Meridian απολαμβάνει υψηλά μερίσματα και θα συνεχίσει να εισπράττει μέχρι το φθινόπωρο του 2024.

3. Η Ένωση των εταιρειών Brisa – Rubicone bidco (Πορτογαλία – Aγγλία αντίστοχα) με την Intrakat η οποία αύξησε πρόσφατα το ποσοστό της στην κοινοπραξία σε 49%.
Οι ξένοι εταίροι διαθέτουν εμπειρία σε αυτοκινητοδρόμους και η Intrakat με την συνεχή κινητικότητα των μετόχων της στις κατασκευές δίνει περιθώριο ελιγμών στον διαγωνισμό.

4. Η συμμαχία του Macquarie fund – Fincop Infrastructure (όμιλος Κοπελούζου).
Η κοινοπραξία του Αυστραλιανού fund διαθέτει παρουσία στην Ελλάδα όπως και ο ελληνικός όμιλος (αεροδρόμια).
Και οι δυο συνεργάζονται με την Alpha bank.

5. Η κοινοπραξία του ελληνικού Ομίλου Μυτιληναίος με την Γαλλική Vinci.
Η τελευταία διαθέτει παρουσία στις ελληνικές παραχωρήσεις. Οι Γάλλοι φημίζονται ότι, δεν προχωρούν σε υπερβολές στις προσφορές τους, ωστόσο το έργο παραχώρησης αποτιμάται διαφορετικά και για τους δυο εταίρους.

6. Η Ισπανική εταιρεία αυτοκινητοδρόμων Abertis, η οποία ανήκει κατά ένα μέρος στην Hoctief θα κατεβάσει αυτόνομα προσφορά στον διαγωνισμό, Δηλώνει, όμως, πως σε περίπτωση επικράτησης θα πωλήσει μειοψηφικό ποσοστό σε Έλληνα συνεταίρο, εξέλιξη η οποία ενδέχεται να οδηγήσει σε ανατροπές. Η ισπανική εταιρεία έχει ως τραπεζικούς συνεργάτες τις τράπεζες Εθνική και Eurobank.

7. Αυτόνομα κατεβαίνει στον διαγωνισμό και η Ιταλική Inc spa

8. Η Γαλλικών συμφερόντων κοινοπραξία Egis- Vauban- Dif.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης