Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Συναντήσεις για την τιμή διάθεσης του ΙPO του Ελευθέριος Βενιζέλος και τον κυβερνητικό στόχο των 2,8-3 δισ. ευρώ

Συναντήσεις για την τιμή διάθεσης του ΙPO του Ελευθέριος Βενιζέλος και τον κυβερνητικό στόχο των 2,8-3 δισ. ευρώ
Η αποτίμηση δεν θα είναι μικρότερη των 2,3-2,4 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την αγορά
Σε συναντήσεις με υποψήφιους επενδυτές και αναλυτές προχωρούν τις δυο επόμενες εβδομάδες οι σύμβουλοι του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” (Morgan Stanley, Βank of America ) προκειμένου να προκύψει η τιμή διάθεσης των μετοχών της Δημόσιας εγγραφής.
Η εισαγωγή των μετοχών του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο μέσω Δημόσιας Προσφοράς αναμένεται εντός Φεβρουαρίου και το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να διαθέσει 30%, εκ των οποίων το 19% με Δημόσια προσφορά, ενώ 11% θα διατεθεί στους υφιστάμενους μετόχους (10% στο Καναδικό επενδυτικό ταμείο PSP- AviAlliance 1% όμιλος Δ. Κοπελούζου), έναντι υπερτιμήματος 19% σε σχέση με την τιμή της Δημόσιας προσφοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες και ενδείξεις από τις πρώτες επαφές με επενδυτές, η αποτίμηση των 300 εκατ. μετοχών του ΔΑΑ η οποία θα διαμορφωθεί δεν θα είναι μικρότερη από 2,3 -2,4 δισ. ευρώ. Σ αυτή την αποτίμηση περιλαμβάνονται τα “χρυσά” μερίσματα, ύψους 685 εκατ. ευρώ, τα οποία έλαβαν οι εξής μέτοχοι:
ΤΑΙΠΕΔ 30%., Avialliance- Psp 40%, Υπερταμείο EΕΣΥΠ 25%, Όμιλος Δ. Κοπελούζου 5%.
Μέχρι τώρα κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ στοχεύουν η συνολική αποτίμηση του αεροδρομίου να κινηθεί μεταξύ 2,8-3 δισ. ευρώ, δηλαδή μεταξύ 9,33 – 10 ευρώ ανά μετοχή , ενώ η τιμή διάθεσης του 11% σε PSP και Κοπελούζο θα περιλαμβάνει ένα υπερτίμημα της τάξεως του 19% ήτοι 11,1 – 11,9 ευρώ.
Η κυβέρνηση - όπως δήλωσε ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Θ. Πετραλιάς - προσδοκά το Αεροδρόμιο να αποτελέσει την 7η μεγαλύτερη εταιρεία του Χρηματιστηρίου Αθηνών προκειμένου να περιληφθεί η ελληνική αγορά στις ανεπτυγμένες αγορές σε 1-1,5 χρόνο μετά το καλοκαίρι.

150 εκατ. ευρώ η Ελληνική προσφορά

Τα έσοδα της Δημόσιας προσφοράς (19%) με βάση τις προαναφερόμενες εκτιμήσεις θα κυμανθούν μεταξύ 531 εκατ – 570 εκατ. ευρώ και από την διάθεση του 11% μεταξύ 366 – 392 εκατ. ευρώ, και συνολικά 1 δισ. ευρώ για το ανώτερο εύρος των τιμών διάθεσης.
Σύμφωνα με Έλληνες επενδυτικούς τραπεζίτες, το κομμάτι που θα διατεθεί σε Έλληνες ιδιώτες - θεσμικούς προσφορά δεν θα υπερβεί τα 150 εκατ. ευρώ καθώς η ελληνική αγορά έχει αποδειχθεί ότι δεν “αντέχει” μεγαλύτερα ποσά. Συνεπώς από το εξωτερικό εκτιμάται ότι θα προέλθουν περί τα 420 εκατ. ευρώ.
Στο πρώτο 9μηνο του 2023, τα έσοδα του Διεθνούς Αεροδρομίου ανήλθαν σε 463,6 εκατ. ευρώ από 357,1 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2022. (29,8% ).
Τα λειτουργικά κέρδη ΕBIDTA ανήλθαν σε 322 εκατ. ευρώ από 248,7 εκατ (29,4% ).
Tα δε καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 188,6 εκατ. ευρώ από 131,9 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2022, σημειώνοντας άνοδο 42,9%. Για το σύνολο της περυσινής χρήσης, τα λειτουργικά κέρδη εκτιμώνται σε 370 εκατ. ευρώ, τότε με αποτίμηση η εισαγωγή θα πραγματοποιηθεί 8,1 φορές τα EBIDTA του 2023.
Τα δε καθαρά κέρδη για το 2023 εκτιμώνται στα επίπεδα των 220 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Kroll, για το πρώτο τρίμηνο του 2023, το μέσο P/E του κλάδου των μεταφορών στην Ευρώπη ήταν 12,5, ενώ το P/E του ΔΑΑ βάσει της αποτίμησης των 2,8-3 δισ. ευρώ διαμορφώνεται μεταξύ 12,7-13,7.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης