γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Η νέα τάση επιβάλλεται αρχικά από τη διεθνή αγορά και αναμένεται να ακολουθήσει και η εγχώρια
Στροφή στα επώνυμα προϊόντα κάνει η αγορά του λιανεμπορίου.
Πρώτη η εγχώρια βιομηχανία προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα καθώς βλέπει να πέφτει η παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και δίνει.. μάχη να ενισχύσει την γραμμή των επώνυμων προϊόντων.
Η νέα τάση επιβάλλεται αρχικά από τη διεθνή αγορά και αναμένεται να ακολουθήσει και η εγχώρια.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Παπουτσάνης εμφανίζουν πτώση κατά 11% στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διότι οι ενδιαφερόμενοι διαπιστώνουν ότι περιθώριο κέρδους είναι αρκετά χαμηλό σε βαθμό που δεν βοηθά τη διακίνηση των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η εγχώρια αγορά μετά την αποκλιμάκωση των τιμών των επώνυμων προϊόντων όπως είναι των απορρυπαντικών και των καθαριστικών οικιακής χρήσης θα κερδίσει το χαμένο έδαφος έναντι των PL
Τα μέτρα Σκρέκα που τέθηκαν σε εφαρμογή από τις αρχές Μαρτίου στην αγορά των απορρυπαντικών και των ειδών οικιακής χρήσης τα έκαναν πιο φθηνά σε σχέση με τα αντίστοιχα προϊόντα PL.
Οι τιμές των επώνυμων μειώθηκαν έως 30% αλλά οι τιμές των PL παρέμειναν σταθερές διότι δεν είχαν προσφορές.
Το κλείσιμο της ψαλίδας κάνει πιο δύσκολη τη διακίνηση των PL στα ράφια των σούπερ μάρκετ με αποτέλεσμα καθημερινά να διεξάγεται ένας άτυπος «πόλεμος» ανάμεσα στα επώνυμα και στα PL.
Ειδικά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που προωθούν τα δικά τους προϊόντα διαπιστώνουν ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί γα την πορεία των PL διότι οι ισχυροί όμιλοι με τα επώνυμα είναι πιθανόν να δώσουν πιο καλές προσφορές με σκοπό να πάρουν μερίδιο αγοράς από τα ανώνυμα προϊόντα.
Οι διοικήσεις των αλυσίδων super markets βρίσκονται σε «τούνελ» διότι περιορίστηκαν τα οφέλη από τα μέτρα Σκρέκα καθώς οι αμοιβές τους προσδιορίζονται από την λιανική τιμή πώλησης υπολογίζοντας ένα μικρό περιθώριο κέρδους. Όσο μειώνεται η αρχική τιμή περιορίζεται και το δικό τους περιθώριο.
Οι περιορισμοί κατά της ακρίβειας πλήττουν και τα PL
Οι καταναλωτές που την περίοδο των ανατιμήσεων βρήκαν «καταφύγιο» στη κατηγορία των PL σιγά- σιγά θα διαπιστώνουν ότι οι λιανικές τιμές των επώνυμων προϊόντων πλησιάζουν αυτές της «φθηνής» κατηγορίας.
Τα στοιχεία της Circana λένε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είχαν άνοδο τη διετία 2022 – 2023 λόγω των ανατιμήσεων.
Το 2002 ήταν στο 25,8% ενώ τα επώνυμα στο 74,2%.
Το 2023 τα PL ενισχύθηκαν κατά 11,6% φθάνοντας στο 26,3% και τα branded στο 73,7% Τον Ιανουάριο του 2023 τα PL ήταν στο 26,5% και τα branded στο 73,5%. Τον Ιανουάριο του 2024 πριν την εφαρμογή των μέτρων τα PL ήταν στο 27% και τα επώνυμα στο 73%.
Σύμφωνα με στέλεχος του λιανεμπορίου τους επόμενους μήνες αναμένει να υποχωρήσει το ποσοστό των PL και να αυξηθεί το ποσοστό των επώνυμων προϊόντων διότι κλείνει η ψαλίδα των τιμών ανάμεσα στις δύο κατηγορίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι μερίδα καταναλωτών κατέφυγε στα PL ως εναλλακτική λύση στο κύμα των ανατιμήσεων αλλά αναμένει να επιστρέψει στην κατηγορία. Άλλωστε οι εγχώριο καταναλωτές προτιμούν τα επώνυμα ενώ αποφεύγουν αυτά της ιδιωτικής ετικέτας.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Πρώτη η εγχώρια βιομηχανία προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα καθώς βλέπει να πέφτει η παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και δίνει.. μάχη να ενισχύσει την γραμμή των επώνυμων προϊόντων.
Η νέα τάση επιβάλλεται αρχικά από τη διεθνή αγορά και αναμένεται να ακολουθήσει και η εγχώρια.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Παπουτσάνης εμφανίζουν πτώση κατά 11% στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διότι οι ενδιαφερόμενοι διαπιστώνουν ότι περιθώριο κέρδους είναι αρκετά χαμηλό σε βαθμό που δεν βοηθά τη διακίνηση των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η εγχώρια αγορά μετά την αποκλιμάκωση των τιμών των επώνυμων προϊόντων όπως είναι των απορρυπαντικών και των καθαριστικών οικιακής χρήσης θα κερδίσει το χαμένο έδαφος έναντι των PL
Τα μέτρα Σκρέκα που τέθηκαν σε εφαρμογή από τις αρχές Μαρτίου στην αγορά των απορρυπαντικών και των ειδών οικιακής χρήσης τα έκαναν πιο φθηνά σε σχέση με τα αντίστοιχα προϊόντα PL.
Οι τιμές των επώνυμων μειώθηκαν έως 30% αλλά οι τιμές των PL παρέμειναν σταθερές διότι δεν είχαν προσφορές.
Το κλείσιμο της ψαλίδας κάνει πιο δύσκολη τη διακίνηση των PL στα ράφια των σούπερ μάρκετ με αποτέλεσμα καθημερινά να διεξάγεται ένας άτυπος «πόλεμος» ανάμεσα στα επώνυμα και στα PL.
Ειδικά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που προωθούν τα δικά τους προϊόντα διαπιστώνουν ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί γα την πορεία των PL διότι οι ισχυροί όμιλοι με τα επώνυμα είναι πιθανόν να δώσουν πιο καλές προσφορές με σκοπό να πάρουν μερίδιο αγοράς από τα ανώνυμα προϊόντα.
Οι διοικήσεις των αλυσίδων super markets βρίσκονται σε «τούνελ» διότι περιορίστηκαν τα οφέλη από τα μέτρα Σκρέκα καθώς οι αμοιβές τους προσδιορίζονται από την λιανική τιμή πώλησης υπολογίζοντας ένα μικρό περιθώριο κέρδους. Όσο μειώνεται η αρχική τιμή περιορίζεται και το δικό τους περιθώριο.
Οι περιορισμοί κατά της ακρίβειας πλήττουν και τα PL
Οι καταναλωτές που την περίοδο των ανατιμήσεων βρήκαν «καταφύγιο» στη κατηγορία των PL σιγά- σιγά θα διαπιστώνουν ότι οι λιανικές τιμές των επώνυμων προϊόντων πλησιάζουν αυτές της «φθηνής» κατηγορίας.
Τα στοιχεία της Circana λένε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είχαν άνοδο τη διετία 2022 – 2023 λόγω των ανατιμήσεων.
Το 2002 ήταν στο 25,8% ενώ τα επώνυμα στο 74,2%.
Το 2023 τα PL ενισχύθηκαν κατά 11,6% φθάνοντας στο 26,3% και τα branded στο 73,7% Τον Ιανουάριο του 2023 τα PL ήταν στο 26,5% και τα branded στο 73,5%. Τον Ιανουάριο του 2024 πριν την εφαρμογή των μέτρων τα PL ήταν στο 27% και τα επώνυμα στο 73%.
Σύμφωνα με στέλεχος του λιανεμπορίου τους επόμενους μήνες αναμένει να υποχωρήσει το ποσοστό των PL και να αυξηθεί το ποσοστό των επώνυμων προϊόντων διότι κλείνει η ψαλίδα των τιμών ανάμεσα στις δύο κατηγορίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι μερίδα καταναλωτών κατέφυγε στα PL ως εναλλακτική λύση στο κύμα των ανατιμήσεων αλλά αναμένει να επιστρέψει στην κατηγορία. Άλλωστε οι εγχώριο καταναλωτές προτιμούν τα επώνυμα ενώ αποφεύγουν αυτά της ιδιωτικής ετικέτας.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών