Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

«Σύννεφα» στα οικονομικά του ΟΛΠ εξαιτίας των Houthis - Το α' τρίμηνο 2024 θα έχει πτώση έως 20% στις δραστηριότητές του

«Σύννεφα» στα οικονομικά του ΟΛΠ εξαιτίας των Houthis - Το α' τρίμηνο 2024 θα έχει πτώση έως 20% στις δραστηριότητές του
Η Εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει με απόλυτη συνέπεια τον σχεδιασμό για το λιμάνι του Πειραιά
Η παρουσία των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και οι αλλαγές των δρομολογίων της ναυσιπλοΐας τα οποία πλέον φτάνουν με καθυστέρηση στο λιμάνι του Πειραιά από 7 έως 10 ημέρες, αναμένεται να διαμορφώσουν αρνητικό πρόσημο στα οικονομικά δεδομένα του ΟΛΠ στο α' τρίμηνο του 2024.
Η διοίκηση προσδιόρισε ότι η προβλήτα 2 και προβλήτα 3 θα εμφανίσουν μια πτώση 11% και η προβλήτα 1 να έχει αρνητικό πρόσημο  στο 20% ωστόσο συνέστησε υπομονή στα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, καθώς θα δούμε πως θα αποτυπωθούν στα οικονομικά στοιχεία  του πρώτου τριμήνου.  
Η χθεσινή ενημέρωση του ΟΛΠ από τον γενικό διευθυντή του τμήματος οικονομικής διαχείρισης κ. Jin Hui, έθεσε ως στόχο το λιμάνι να είναι ένα «πράσινο λιμάνι», διαμορφώνοντας τις αντίστοιχες υποδομές τόσο για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων όσο  και για τη μετάβαση στο LNG για την ακτοπλοΐα. Τόνισε  ότι  προχωρά σε επενδύσεις που θα του δώσουν τη δυνατότητα να αυξηθεί η δυνατότητα αποθήκευσης και παραμονής των αυτοκινήτων που έρχονται από άλλες χώρες.
Η δυναμικότητα του Πειραιά φτάνει σήμερα σε 350.000 και αναμένεται να αυξηθεί σε 750.000 αυτοκίνητα.   
Οι προοπτικές της κρουαζιέρας για φέτος είναι ενθαρρυντικές καθώς υπάρχουν  προκρατήσεις στα επίπεδα του +20% σε σχέση με πέρυσι ενώ δεν ήταν σε θέση  να αξιολογήσει και τις προοπτικές της επιβατικής κίνησης.

Ο ανταγωνισμός  του ΟΛΠ

Η διοίκηση του ΟΛΠ θεωρεί ότι οι στρατηγικές επιλογές της έχουν ως σκοπό να εξυπηρετούν την πελατειακή τους βάση με τον ανταγωνισμό να λαμβάνει ένας μέρος  των υπηρεσιών από περιφερειακά λιμάνια αλλά ο ΟΛΠ παραμένει ισχυρός αφού δεν έχει  χάσει μέρος της δραστηριότητάς του.

Μέρισμα ύψους 1,34 ευρώ να  μετοχή

Η εισήγηση της διοίκησης προς τα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, σημειώνοντας ότι το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή  θα ανέλθει σε 1,34 ευρώ ανά μετοχή αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2022 όπου ήταν 1,04. Οι υψηλές επιδόσεις της εταιρείας δεν καταγράφονται μόνο συνολικά, αλλά σημειώνονται και σε  όλες τις επιμέρους δραστηριότητες του λιμένα, την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Η Εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει με απόλυτη συνέπεια τον σχεδιασμό για το λιμάνι του Πειραιά, υλοποιώντας τα έργα και τις απαραίτητες επενδύσεις που το εκσυγχρονίζουν και το καθιστούν διαχρονικά πλέον ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης στο οποίο παρέχονται υψηλές υπηρεσίες για το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων. 
Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα της χρήσης ανήλθαν σε € 219,8 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση ποσού 25,2 εκατ. ευρώ  ή ποσοστό 12,9%, σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022 (194,6 εκατ.). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 96,2 εκατ. έναντι 74,7 εκατ. της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €66,8 εκατ. αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα 52,9 εκατ. της χρήσης του 2022.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης