Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η ραγδαία αποκλιμάκωση έως 20% των τιμών του πετρελαίου δεν φθάνει στα πρατήρια καυσίμων - Τι συμβαίνει;

Η ραγδαία αποκλιμάκωση έως 20% των τιμών του πετρελαίου δεν φθάνει στα πρατήρια καυσίμων - Τι συμβαίνει;
Ο μεγάλος χαμένος παραμένει ο καταναλωτής ο οποίος πληρώνει τα σπασμένα
Η μαθηματική εξίσωση που περιλαμβάνει την πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου έως και 10 δολάρια το βαρέλι μόλις σε ένα μήνα διαμορφώνει οριακή μείωση στις λιανικές τιμές των καυσίμων διότι ο άγνωστος χ και γνωστός σε όλους η κρατική μηχανή προσπαθεί να μαζεύει χρήματα από τους φορολογούμενους για να συντηρεί την πελατειακή βάση της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ.
Πάντως ο μεγάλος χαμένος παραμένει ο καταναλωτής ο οποίος πληρώνει τα σπασμένα καθώς η τελική τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται μόλις σε ποσοστό 35% από την πορεία των διεθνών τιμών και το υπόλοιπο από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και την προσθήκη του ΦΠΑ.
Τα δημοσιοποιημένα οικονομικά στοιχεία των εισηγμένων εταιρειών Ελληνικών Πετρελαίων και της Μοτορ Όιλ εμφανίζουν ζημιές από τον τομέα διύλισης καυσίμου.
Τα ΕΛΠΕ τον Ιούνιο του 2014 παρουσίασαν ζημιές ύψους 50,5 εκατομμυρίων ευρώ έναντι 172 εκατ. ευρώ το Ιούνιο του 2013. Οριακή πτώση 0,43% παρουσίασε η αξία διύλισης της Μότορ Όιλ και διαμορφώθηκε σε 785 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2014 από 788 εκατ ευρώ το Ιούνιο του 2103.
Ο τομέας διύλισης λοιπόν μόνο ζημιές φέρνει και στους δυο ομίλους.
Έτσι η τιμή της βενζίνης που φεύγει από τα διυλιστήρια βαρύνεται κυρίως με φόρους που πηγαίνουν για το «λάδωμα» της κρατικής μηχανής.
Στέλεχος πετρελαϊκής εταιρείας υποστηρίζει ότι η υψηλή φορολόγηση των καυσίμων οδηγεί σε μαρασμό τις επιχειρήσεις οι οποίες τα τρία τελευταία χρόνια εμφανίζουν ζημιογόνες χρήσεις.
Προσθέτει ότι η αγορά οδηγείται σε αδιέξοδο καθώς αρκετοί επιχειρηματίες προσπαθούν να γίνουν πιο φθηνοί σε όσο περισσότερα προϊόντα με αποτέλεσμα η πλειονότητα των δραστηριοτήτων τους να μη φέρνει τα πολυπόθητα κέρδη.
Τον Ιούλιο του 2014 η αξία της βενζίνης που έφυγε από το διυλιστήριο έφθανε 1.288,21 ευρώ το χιλιόλιτρο και στις 31 Οκτωβρίου η τιμή υποχώρησε στα 1.193,60 ευρώ το χιλιόλιτρο χάρη στην πτώση των τιμών του «μαύρου χρυσού.»
Τον Ιούλιο η τιμή του «μαύρου χρυσού» ήταν στα 106 δολάρια το βαρέλι υποχώρησε στα 85 δολάρια το βαρέλι στις 31 Οκτωβρίου σημειώνοντας πτώση 20%. Η τιμή της βενζίνης μειώθηκε μόλις 10%. Από τα 1,778 ευρώ κατά μέσο όρο η τιμή του λίτρου έπεσε στα 1,59 ευρώ το λίτρο.
Οι τελευταίες μειώσεις των τιμών του πετρελαίου δεν έχουν φθάσει στη λιανική. Να σημειωθεί ότι η τιμή του αργού υποχώρησε εκ νέου στα 76,7 δολάρια το βαρέλι από 89δολάρια που ήταν στις αρχές Νοεμβρίου . Το μπρέντ από τα 93 δολάρια έπεσε στα 82,4 δολάρια το βαρέλι.
Παράγοντας της αγοράς καυσίμων έλεγε ότι από τα 1,7 ευρώ το λίτρο α 1,2 ευρώ τα εισπράττει ως φόρο το κράτος. Η αγορά θα μοιραστεί τα 50 λεπτά ευρώ και τα οποία διανέμονται στα διυλιστήρια στους μεταφορείς και τους πρατηριούχους. Ο ίδιος έκανε λόγο για σπιράλ θανάτου το οποίο σιγά συνθλίβει τους εμπλεκόμενους. Ο μόνος που θα μείνει αλώβητος είναι το κράτος.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης