Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Οι επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ των τελευταίων 15 ετών αποδίδουν καρπούς στη Μότορ Όιλ

tags :
Οι επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ των τελευταίων 15 ετών αποδίδουν καρπούς στη Μότορ Όιλ
Το συνολικό μέρισμα των 10 ευρώ ανα μετοχή που έχει διανεμηθεί και το ρεκόρ πωλήσεων του 2015
Επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. ευρώ έχει πραγματοποιήσει η Μότορ Όιλ τα τελευταία 15 χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου της Κορίνθου και την ίδια στιγμή η συνολική αξία των μερισμάτων που έχει διανεμηθεί ανέρχεται στο 1,040 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα η αξία του μερίσματος μαζί με την επιστροφή κεφαλαίου φθάνει τα 10 ευρώ ανά μετοχή.
Η τιμή της μετοχής κινείται στην περιοχή των 9 ευρώ έναντι 4 ευρώ τον Ιούνιο του 2012.
Η εμπιστοσύνη των επενδυτών αποτυπώνεται τόσο στη μετοχή όσο και στο εταιρικό ομόλογο το οποίο διαπραγματεύεται στις 100 μονάδες βάσης δίνοντας απόδοση 4,75% σηματοδοτώντας ότι μία ελληνική εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει το επενδυτικό ρίσκο της χώρας.
Η στρατηγική των επενδύσεων οι οποίες να σημειωθεί πραγματοποιήθηκαν χωρίς αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου αποδίδουν καρπούς καθώς η Μότορ Όιλ είναι σε θέση να αγοράζει πετρέλαιο απευθείας από τους παραγωγούς το οποίο δίνει υψηλότερα περιθώρια κέρδους .
Το διυλιστήριο της Μότορ Όιλ Κατατάσσεται στη 2 θέση της Ευρώπης.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Πέτρος Τζανετάκης, στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών αναφέρθηκε στα οικονομικά επιτεύγματα της εταιρείας τη χρονιά που πέρασε.
«Το 2015 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την Motor Oil, όχι μόνο γιατί το περιβάλλον ήταν ευνοϊκό, αλλά και εξ’ αιτίας της αποτελεσματικής δουλειάς που κάνουμε εδώ και τόσα χρόνια».
Ειδικότερα, ο κ. Τζανετάκης αναφέρθηκε σε αρκετά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Motor Oil.
Μεταξύ αυτών είναι: Η πολύ υψηλή κατάταξη του διυλιστηρίου της Κορίνθου, καθώς σύμφωνα με μελέτη της Salomon Associates για την αποτελεσματικότητα των διεθνών διυλιστηρίων, εντάσσεται στο καλύτερο 25% (βαθμίδα 1) σε όλους σχεδόν τους εξεταζόμενους παράγοντες.
Λόγω της ποιότητας του διυλιστηρίου της, η MOH μπορεί να αγοράζει «βαρύ (άρα και φθηνότερο) πετρέλαιο», ενώ λόγω των ισχυρών της οικονομικών επιδόσεων έχει τη δυνατότητα απ’ ευθείας συναλλαγής με τους προμηθευτές της μέσα από το μοντέλο της ανοιχτής πίστωσης.
Η Motor Oil αύξησε πέρυσι τον όγκο των πωλήσεών της (και τις εξαγωγές της) ξεπερνώντας για μια ακόμη φορά το ονομαστικό μέγιστο της ετήσιας παραγωγικής της δυναμικότητας. Το ίδιο θα επιχειρηθεί να γίνει και φέτος.

Η πορεία των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά 

Οι εγχώριες πωλήσεις απευθύνονται κατά περίπου 95% στις ασφαλείς θυγατρικές της Shell, Avin και Cyclon με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κίνδυνος επισφαλειών λόγω της υπάρχουσας αβεβαιότητας.
Παράλληλα κατά τα τελευταία χρόνια, ο θυγατρικός εμπορικός εγχώριος τομέας (και ιδίως η Shell, μέσα από αναβαθμισμένη εμπορική πολιτική και υποκατάσταση των συνεργαζόμενων πρατηρίων με ιδιόκτητα ) έχει διευρύνει σημαντικά το μερίδιο αγοράς του.
Η Shell κατέχει το 22% της εγχώριας αγοράς και η Avin καταλαμβάνει το 12%.
Ο κ Τζανετάκης αποκάλυψε οι πωλήσεις τις βενζίνης είναι μειωμένες σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό από τις αρχές του έτους όπως είπε χαρακτηριστικά.
Όσο για το πετρέλαιο θέρμανσης σχεδόν έχουν σταματήσει λόγω του καλού καιρού που επικρατεί στη χώρα.
Ο κύριος όγκος των πωλήσεων πραγματοποιείται στο εξωτερικό.
Από το σύνολο της παραγωγής που φθάνει τα 12,8 εκατομμύρια τόνους τα 8,7 εκατ. τόνους πωλούνται σε ξένες πελάτες και μόλις τα 2,4 εκατ. κατευθύνονται στην εγχώρια αγορά εκ των οποίων οι 0,6 εκατ. τόνοι αγοράζονται από τη ΔΕΗ.
Ο κ. Τζανετάκης σημείωσε ότι δεν μπορεί ξαφνικά μια εταιρεία να πει ότι αύριο θα κάνω εξαγωγές και θα έχω κέρδη. Δεν είναι όλα τόσο εύκολα, συμπλήρωσε.

Η κερδοφορία και η μείωση του δανεισμού του Ομίλου

Ο Όμιλος κατά την τελευταία πενταετία βελτιώνει σταδιακά τα προσαρμοσμένα λειτουργικά της κέρδη (adjusted EBITDA), τα οποία από 278,2 εκατ. το 2011 διαμορφώθηκαν σε 545,8 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Επίσης, κατά την τετραετία 2012-2015, ο καθαρός δανεισμός της μητρικής εταιρείας μειώθηκε από τα 863,3 στα 452,3 εκατ. ευρώ.
Πέρα από το υψηλό της ταμείο, η εισηγμένη προτίθεται να αναχρηματοδοτήσει δύο δάνειά ύψους 120 εκατ. ευρώ (το ένα έχει ήδη συμφωνηθεί) που λήγουν φέτος, ενώ οι λήξεις του 2017 περιορίζονται μόλις στα 7 εκατ. ευρώ.

Τα περιθώρια διύλισης 

Τα περιθώρια διύλισης κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο παραμένουν ικανοποιητικά.
Αν και όχι τόσο ισχυρά όσο εκείνα του δευτέρου και του τρίτου τριμήνου του 2015, είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα του τελευταίου τετάρτου της περυσινής χρονιάς.
Η επάνοδος του ιρανικού πετρελαίου στις αγορές θα αυξήσει την προσφορά και γενικότερα όσο η τιμή του μαύρου χρυσού παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, τόσο τα διυλιστήρια έχουν τη διαπραγματευτική δυνατότητα να επιτυγχάνουν εκπτώσεις τιμών από τους παραγωγούς.
Επειδή πέρυσι αρκετά ξένα διυλιστήρια δεν διέκοψαν την λειτουργία τους για απαιτούμενες εργασίες συντήρησης (προκειμένου να ευνοηθούν από τη θετική συγκυρία) φέτος αναμένονται περισσότερες τέτοιες διακοπές, όταν οι αντίστοιχες διακοπές στην Motor Oil δεν θα είναι σημαντικές.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr 

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης