Reuters: Η ΕΚΤ ερευνά τα δάνεια τραπεζών της ευρωζώνης προς τον «ασθμαίνοντα» ναυτιλιακό τομέα

Reuters: Η ΕΚΤ ερευνά τα δάνεια τραπεζών της ευρωζώνης προς τον «ασθμαίνοντα» ναυτιλιακό τομέα
«Έρχονται» αυξήσεις στα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών με «ανοίγματα» στη ναυτιλία, αλλά και στις προβλέψεις τους έναντι επισφαλών ναυτιλιακών απαιτήσεων
Εκτεταμένη έρευνα για τη δανειοδότηση του ναυτιλιακού τομέα - που αντιμετωπίζει τη δική του κρίση - από τράπεζες της ευρωζώνης ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), σύμφωνα με ρεπορτάζ του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters.
Όπως τονίζει, η έρευνα της ΕΚΤ έχει προκαλέσει την ανησυχία των τραπεζών - ιδιαίτερα στη Γερμανία - ότι θα χρειαστεί να αυξήσουν τα εποπτικά τους κεφάλαια, αλλά και τις προβλέψεις τους έναντι επισφαλών απαιτήσεων από τον ναυτιλιακό τομέα.
Σύμφωνα με το Reuters, στο τέλος της περασμένης εβδομάδος (13-19.6.2016) η ΕΚΤ ζήτησε από πολλές τράπεζες της ευρωζώνης λεπτομέρειες για τα δάνειά τους προς τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς και την κατάσταση των προβλέψεών τους για επισφαλείς απαιτήσεις, ως ένα «πρώτο βήμα» μιας ευρύτερης διερεύνησης του τραπεζικού δανεισμού προς τη ναυτιλία.
Πριν την κρίση του 2008, η Γερμανία ήταν ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή κέντρα χρηματοδότησης της ναυτιλίας, με τις πέντε γερμανικές τράπεζες που διατηρούν τους στενότερους δεσμούς με τον ναυτιλιακό κλάδο να διατηρούν σήμερα στο χαρτοφυλάκιό τους ναυτιλιακά δάνεια συνολικής αξίας περίπου 80 δισ. ευρώ.
Η γερμανική τράπεζα NordLB ανακοίνωσε νωρίτερα τον Ιούνιο του 2016, ότι σχεδιάζει να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της θυγατρικής της τραπέζης Bremer Landesbank λόγω των ολοένα και μεγαλύτερων ζημιών της από ναυτιλιακά δάνεια.
Επίσης, η HSH Nordbank και η Commerzbank έχουν ήδη προχωρήσει σε διαγραφές μη εξυπηρετούμενων ναυτιλιακών δανείων τους, ενώ παράλληλα έχουν αυξήσει και τις προβλέψεις τους για επισφαλείς απαιτήσεις από τον ναυτιλιακό κλάδο.
Αν και ο τομέας των δεξαμενόπλοιων (tankers) έχει ανακάμψει λόγω της ανόδου της τιμής του πετρελαίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματο-κιβωτίων (container ships) και ξηρού χύδην φορτίου (dry bulk ships) συνεχίζουν να υποφέρουν από τον υπερπληθυσμό τους, την αναιμική παγκόσμια ανάπτυξη και την αδύναμη καταναλωτική ζήτηση.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS