Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Moody's: Credit Negative για τις γερμανικές τράπεζες τα NPLs των ναυτιλιακών

Moody's: Credit Negative για τις γερμανικές τράπεζες τα NPLs των ναυτιλιακών
«Οι γερμανικές τράπεζες θα πιεστούν να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες προβλέψεις επισφαλών δανείων, κάτι που θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στα κέρδη τους»
Αρνητικά για την πιστοληπτική ικανότητα (Credit Negative) αποτιμά την αυξημένη έκθεση των γερμανικών τραπεζών στα δάνεια των ναυτιλιακών εταιρειών ο οίκος αξιολόγησης Moody's, με αφορμή και την πρόσφατη πρόβλεψη για ζημίες της Commerzbank AG.
Ειδικότερα, η δεύτερη μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα έκανε λόγο την περασμένη Πέμπτη για ζημίες έως και 559 εκατ. ευρώ από τα δάνεια των ναυτιλιακών, όταν η αντίστοιχη πρόβλεψη πέρυσι ήταν 331 εκατ.
Μάλιστα, για το 2017, αναμένει το ποσό να φτάσει τα 600 εκατ. ευρώ!
Ωστόσο, «ομοιοπαθής» είναι και η Deutsche Bank, η μεγαλύτερη τράπεζα της Ευρωζώνης, η οποία μιλά για ζημίες 346 εκατ. ευρώ το 2016 λόγω του αυξημένου κινδύνου στα ναυτιλιακά δάνεια, έναντι 124 εκατ. το 2015.
Η Moody's σημειώνει ότι στην ίδια μοίρα βρίσκονται οι περισσότερες γερμανικές τράπεζες, μεταξύ αυτών και η Norddeutsche Landesbank GZ.
«Οι γερμανικές τράπεζες θα πιεστούν να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες προβλέψεις επισφαλών δανείων, κάτι που θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στα κέρδη τους», εκτιμά.
Καταλήγοντας, ο οίκος υπενθυμίζει τις αρνητικές προοπτικές (outlook) για τον κλάδο των εφοπλιστών το επόμενο 12μηνο.




Η γερμανική τράπεζα NordLB «αλά ελληνικά» - Το 40% των ναυτιλιακών της δανείων είναι NPLs

Όπως έγραφε σχετικά το bankingneew.gr στις 25 Νοεμβρίου 2016, λίγο από… Ελλάδα θυμίζει η γερμανική τράπεζα NordLB, καθώς ο μεγάλος όγκος των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) που διαθέτει συγκρίνεται άνετα με τις αντίστοιχες επιδόσεις των ελληνικών τραπεζικών ιδρυμάτων.
Το κύριο πρόβλημα του γερμανικού δανειστή είναι τα NPLs των ναυτιλιακών εταιρειών, κάτι που αναμένεται να εκτοξεύσει τις ζημίες της για το 2016 ακόμα στο 1 δισ. ευρώ.
Κάποτε οι ναυτιλιακές αποτελούσαν κινητήρια δύναμη για πολλές γερμανικές τράπεζες, ωστόσο τα τελευταία οκτώ χρόνια οι δανειστές έχουν υποστεί τεράστιες απώλειες, καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχει λυγίσει κάτω από το συνδυασμό της χρόνιας πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και της μειωμένης οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα.
Οι ζημίες της NordLB λοιπόν αυξήθηκαν το 2016, λόγω των «κόκκινων» ναυτιλιακών δανείων, με την πρόβλεψη για το σύνολο του 2016 να είναι, όπως προαναφέρθηκε, περίπου 1 δισ. ευρώ.
Τα παραπάνω γεννούν έντονες ανησυχίες για μία ενδεχόμενη διάσωση της τράπεζας στο μέλλον, πιθανότατα από το γερμανικό κράτος.
Τα συνολικά ναυτικά δάνεια της τράπεζας ανέρχονται στα περίπου 19 δισ. ευρώ (προβλέπεται να κλείσουν στα 17 δισ. το 2016), ενώ αναμένεται να μειωθούν στα 12 με 14 δισ. το 2018, αν επαληθευτούν οι αισιόδοξες προβλέψεις της τράπεζας.
Από το τρέχον ποσό των ναυτιλιακών δανείων, περίπου το 40% είναι μη εξυπηρετούμενο.
Να τονιστεί σε αυτό το σημείο πως η NordLB έχει χορηγήσει δάνεια και σε αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές.
Να επισημανθεί πως ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας CET1 της τράπεζας βρισκόταν στο 11,5% στα τέλη του Σεπτέμβρη 2016...
Σημειώνεται πως η NordLB ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο 2016 πως θα εξαγοράσει την Bremer Landesbank, η οποία επίσης αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα με τα NPLs των ναυτιλιακών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης