Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλάζει τον χάρτη των δρομολογίων της ακτοπλοΐας, τι λέει η Attica

tags :
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλάζει τον χάρτη των δρομολογίων της ακτοπλοΐας, τι λέει η Attica
Τι θα ζητήσει από την Attica Group
Αναμενόμενη χαρακτήρισε πηγή της Attica group την αρχική εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που μίλησε στο bankingenws, αναφερόμενη στο θέμα της απόκτησης της Hellenic Seaways από την Attica Group μέσω μεταβίβασης των μετοχών από την Τράπεζα  Πειραιώς.
Σύμφωνα με την εισήγηση η εξαγορά της Hellenic Seaways, μπορεί να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού αφού δημιουργείτε ένας ακτοπλοϊκός όμιλος με δεσπόζουσα θέση στις θαλάσσιες μεταφορές.
Πάντως η ίδια πηγή υποστηρίζει ότι οι δυο εταιρείες δεν έχουν ενοποιηθεί και σήμερα λειτουργούν ως δύο ξεχωριστές οντότητες καθώς η κάθε μία εταιρεία λειτουργεί το δικό της ακτοπλοϊκό πρόγραμμα.
Προσθέτει ότι τα ζητήματα του ανταγωνισμού θα προκύψουν όταν προχωρήσει η ενοποίηση των δύο εταιρειών και αυτό, σημείωσε απαιτεί αρκετό χρόνο υλοποίησης ενώ θεωρεί ότι τη φετινή σεζόν είναι δύσκολο να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Ωστόσο η ίδια πηγή τόνισε ότι θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου και ωριμάσουν οι συνθήκες πιθανόν να επανεξεταστούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Στο επίκεντρο θα είναι  τα δρομολόγια του Βόρειου Αιγαίου και οι Κυκλάδες.
Η διοίκηση της Attica είναι σχεδόν έτοιμη να καταθέσει προτάσεις «θεραπείας» έτσι ώστε να μηδενιστεί η επιχειρηματολογία περί δεσπόζουσας θέσης στην αγορά από την Attica  Group.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα φέρει το θέμα στην Ολομέλεια στις 19 Απριλίου 2018, με την αρχική εισήγηση να μη θεωρείται δεσμευτική για την Επιτροπή  Ανταγωνισμού.
Στελέχη της αγοράς λένε ότι η Hellenic Seaways μπορεί να είναι η «ευκαιρία» που θα φέρει σημαντικές αλλαγές στην ακτοπλοΐα αλλά και στη μητρική εταιρεία MIG καθώς οι επερχόμενες εξελίξεις πιθανόν να φέρουν στο προσκήνιο το fund Fortress.
Τα ίδια  θεωρούν ότι είναι ακόμη πολύ πρόωρο να περιγράψουν το υπό διαμόρφωση σκηνικό στην ακτοπλοΐα  
Μας προέτρεψαν να παραμείνουμε στις επικείμενες διεργασίες που ανοίγει η Επιτροπή Ανταγωνισμού που θα έχουν  ως περιεχόμενο τα δρομολόγια της ακτοπλοΐας.

Ο ρόλος της Ακτοπλοΐας

Από τα 100 νησιά τα οποία εξυπηρετούνται Ακτοπλοϊκά στην Ελλάδα μόνο τα 27 διαθέτουν αεροδρόμιο, δηλαδή τα 73 νησιά στην Ελλάδα εξυπηρετούνται μόνο διαθαλάσσης ενώ η ενδοεπικοινωνία επιτυγχάνεται μόνο με τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία.
Στις Ελληνικές Ακτοπλοϊκές και πορθμειακές γραμμές διακινήθηκαν το 2016, 31,6 εκατ. επιβάτες και 8,3 εκατ. ΙΧ οχήματα και 1,3 εκ. φορτηγά αυτοκίνητα.
Σε ότι αφορά τον τουρισμό υπολογίζουμε ότι στα νησιά του Αιγαίου και Ιονίου διακινούνται κάθε χρόνο περισσότεροι από 10 εκ τουρίστες εσωτερικού και εξωτερικού και στην Αδριατική 1 εκατ Με τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία καλύπτονται σχεδόν στο σύνολό τους και οι εμπορευματικές μεταφορές στα νησιά μας και κυρίως οι μεταφορές υλικών και ειδών διατροφής απαραίτητων για τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών αλλά και για τη διαβίωση και τις καθημερινές ανάγκες των νησιωτών και του συνόλου των τουριστών ανεξάρτητα εάν χρησιμοποιούν πλοία ή αεροπλάνα.
Η Ακτοπλοΐα συμμετέχει στο ΑΕΠ με 12,9 δισ. ή με ποσοστό 7,3%, ενώ εάν ληφθούν υπόψη και τα δρομολόγια της Αδριατικής η συμμετοχή ξεπερνά τα 16 δισ. ή το 9,2% του ΑΕΠ.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης