Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ανατροπές στις κατασκευές - Τι συμβαίνει με Μυτιληναίο, «σφαγή» στον Άκτωρ, ολλανδικό ερωτηματικό σε ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η JP Άβαξ

Ανατροπές στις κατασκευές - Τι συμβαίνει με Μυτιληναίο, «σφαγή» στον Άκτωρ, ολλανδικό ερωτηματικό σε ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η JP Άβαξ
Ανατροπές σοκ στις κατασκευές  - Δυναμική είσοδος Μυτιληναίου μέσω ΜΕΤΚΑ, «σφαγή» στην Άκτωρ, ολλανδικό ερωτηματικό σε ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ο ρόλος JP Άβαξ και Ιντρακάτ
Σε απόλυτη αλλαγή συσχετισμών οδηγείται ο κλάδος των κατασκευών εν μέσω του πλήγματος που έχει δεχτεί από την καταβολή των προστίμων που έχει επιβάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, των αντιπαραθέσεων μεταξύ βασικών μετόχων και της εισόδου νέων παικτών.
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται έρχονται να αναδείξουν σταδιακά τον όμιλο Μυτιληναίου μέσω της πρώην ΜΕΤΚΑ ως το νέο κυρίαρχο παίκτη στα μεγάλα έργα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος έχει στείλει το μήνυμα στον ανταγωνισμό τονίζοντας κατ’ επανάληψη την αλλαγή στον τρόπο που αναπτύσσει τα έργα του ο κατασκευαστικός κλάδος του ομίλου που πλέον μελετά, κατασκευάζει, χρηματοδοτεί και λειτουργεί project αντί να παραδίδει έργα με το κλειδί στο χέρι.
Μάλιστα εκτός των έργων που διεκδικεί στο εξωτερικό (κυρίως Βόρεια Αφρική) δηλώνει έτοιμος να διεκδικήσει τα έργα που θα τρέξουν στην ελληνική αγορά.
Ο όμιλος Μυτιληναίος ουσιαστικά έρχεται είτε αυτόνομα είτε μέσω της ευελιξίας που διαθέτει να κάνει συνεργασίες όπου απαιτείται και να αναδειχτεί ως το ισχυρό αντίπαλο δέος των παραδοσιακών παικτών του κλάδου οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις βρίσκονται υπό την στενή εποπτεία των τραπεζών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο όμιλος Άκτωρ όπου μαίνεται η αντιπαράθεση μεταξύ των βασικών μετόχων του ομίλου.
Η σύγκρουση μεταξύ των οικογενειών Μπόμπολα-Κούτρα με την οικογένεια Καλλιτσάντση έχει λάβει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις.
Και πλέον η αναπόφευκτη εξέλιξη θα είναι η αποχώρηση της μιας εκ των δύο αντιπαρατιθέμενων πλευρών από τη μετοχική σύνθεση του ομίλου Άκτωρ.
Το ποιος θα αποχωρήσει δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο και όσοι στοιχημάτιζαν κατά το παρελθόν ότι όμιλος Άκτωρ χωρίς την οικογένεια Μπόμπολα δεν μπορεί να υπάρξει ίσως χρειαστεί να αναθεωρήσουν τις εκτιμήσεις τους.
Και αυτό που θα μετρήσει την ώρα του «ξεκαθαρίσματος» είναι ποια πλευρά έχει εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για να αποκτήσει τον έλεγχο των μετοχών της άλλης και να μπορέσει να λειτουργήσει στη συνέχεια την εταιρία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τόσο η πλευρά Καλλιτσάντση όσο και η πλευρά Μπόμπολα-Κούτρα ήδη έχουν προετοιμαστεί για τη μεγάλη μάχη.
Την ίδια στιγμή στον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ η πώληση μετοχών από την οικογένεια Κάμπα στην Reggeborgh Invest έχει επιφέρει θεαματικές αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της εταιρίας και αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα δεδομένης της στενής σχέσης του νέου μετόχου που κατέχει το 9,38% με έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της Ευρώπης, την ολλανδική VolkerWessels ο οποίος προηγουμένως είχε επιχειρήσει να αποκτήσει ισχυρό στρατηγικό ποσοστό στην Άκτωρ χωρίς να επιτύχει να έλθει σε συμφωνία.  
H Reggeborgh Invest είναι πλέον ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη York Capital να ελέγχει 15,66% και τον κ. Γιώργο Περιστέρη, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, το 13,9%.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ένα πολυδιάστατο χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων που τον καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό  και τις τράπεζες να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή και να συνδράμουν στην χρηματοοικονομική αναδιάρθρωση που θα διευκολύνει στην μελλοντική υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης business plan.
Εν τω μεταξύ ο πάλαι ποτέ ισχυρότατος όμιλος Άβαξ φαίνεται ότι έχει χάσει την αίγλη του παρελθόντος καθώς δεν υπάρχει η ανάλογη υποστήριξη από την κοινών συμφερόντων JP Overseas η οποία αντιμετωπίζει σοβαρές δυσχέρειες από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο όμιλος στα έργα που έχει αναλάβει στη Μέση Ανατολή.
Ερωτηματικό αποτελεί και ο ρόλος που θα έχει η Ιντρακάτ στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται στον κλάδο.
Γεγονός είναι πάντως ότι η εταιρία αθόρυβα εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο με portfolio νέων έργων με καλή απόδοση όπως για παράδειγμα η ανάπτυξη των αεροδρομίων που έχει αναλάβει ο όμιλος Fraport.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης