Πόλεμος Μινωικών με ATTICA - ΑΝΕΚ με φόντο το λιμάνι των Χανίων - Ποια είναι η ουσία της αντιπαράθεσης

Πόλεμος Μινωικών με ATTICA - ΑΝΕΚ με φόντο το λιμάνι των Χανίων - Ποια είναι η ουσία της αντιπαράθεσης
Η αίτηση των Μινωικών, οι αιτιάσεις για μονοπώλιο, η ηλικία των πλοίων και η ουσία της αντιπαράθεσης
Φωτιές ανάβει η σημερινή συζήτηση του αιτήματος των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση του πλοίου ΜΥΚΟΝΟΣ ΠΑΛΑΣ στο λιμάνι των Χανίων στην προγραμματισμένη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Οι Μινωικές γραμμές θεωρούν ότι πρέπει να εγκριθεί χωρίς «δεύτερη κουβέντα» το αίτημά τους  κάνοντας λόγο για  ανισότητα με την οποία αντιμετωπίζονται  σε σχέση με την Κοινοπραξία ATTICA – ANEK, σε ότι αφορά στα δρομολογημένα στο Ηράκλειο πλοία. Ειδικότερα στο ηράκλειο έχουν άδεια για δρομολόγια 11 πλοία ενώ την ίδια στιγμή στα Χανιά τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια είναι δύο.
Κατά τις Μινωικές Γραμμές η γραμμή των Χανίων έχει χαρακτηριστικά μονοπωλίου ενώ επισημαίνεται και  το γεγονός ότι τα πλοία του ανταγωνισμού είναι υπερήλικα σε σχέση με το πλοίο που έχει ζητήσει η εταιρία να δρομολογηθεί στη γραμμή Χανιά Πειραιάς.
Στα Χανιά οι Μινωικές έχουν αιτηθεί να δρομολογήσουν το πλοίο ΜΥΚΟΝΟΣ ΠΑΛΑΣ το οποίο έχει κατασκευαστεί το 2002 ενώ τα  BLUE GALAXY και ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ είναι ηλικίας 26 ετών,
Ωστόσο η διαφορά ηλικίας των πλοίων δεν φαίνεται να στηρίζει τα επιχειρήματα των Μινωικών Γραμμών δεδομένου ότι ήδη τα περισσότερα πλοία που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα στις ακτοπλοϊκές γραμμές δεν είναι νεότευκτα και επιπλέον έχουν ιδιαίτερη σημασία τα χαρακτηριστικά του πλοίου.
Από την άλλη πλευρά είναι σαφές ότι προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι ενώ στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς δραστηριοποιούνται 11 πλοία και 4 ακτοπλοϊκές στα Χανιά οι εταιρίες είναι μόνο δύο όπως και τα πλοία. Ωστόσο δεν είναι σαφές αν η προσθήκη ενός ακόμα πλοίου θα λειτουργήσει υπέρ του ανταγωνισμού όπως ισχυρίζονται οι Μινωικές καθώς στο μεγαλύτερο διάστημα του έτους δεν υπάρχει πληρότητα στις γραμμές των Χανίων.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Νίκος Καρούτζος

BREAKING NEWS