Ζημίες 600 εκατ. δολαρίων για τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Ιαπωνίας, τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας

Ζημίες 600 εκατ. δολαρίων για τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Ιαπωνίας, τον πρώτο κιόλας χρόνο λειτουργίας
Ζημίες 600 εκατ. δολαρίων αναμένει η Ocean Express Network
Ζημίες ύψους 600 εκατ. δολαρίων αναμένει για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας (έως τον Απρίλιο 2019) της η Ocean Express Network, εξαιτίας των υψηλότερων τιμών στα καύσιμα και της υπερπροσφοράς στον ναυτιλιακό κλάδο μεταφοράς προϊόντων.
Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Ιαπωνίας δημιουργήθηκε μόλις τον περασμένο Απρίλιο, έπειτα από τη συγχώνευση των τριών κολοσσών της χώρας, τη Mitsui O.S.K. Lines, την Kawasaki Kisen Kaisha και τη Nippon Yusen Kaisha.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, προηγουμένως, η εταιρεία είχε προβλέψει ύψους 110 εκατ. δολαρίων για το πρώτο οικονομικό έτος.
Τα αδύναμα οικονομικά αποτελέσματα αφορούν όχι μόνο την ΕΟΝ, αλλά ολόκληρο τον κλάδο.
Ενδεικτικά, οι γιγαντιαίες Moeller-Maersk και Hapag Lloyd ανακοίνωσαν τις χειρότερες επιδόσεις των τελευταίων ετών, το πρώτο εξάμηνο 2018.
Η Moody's Investors Service έχει θέσει σε σταθερές τις προοπτικές (outlook) για την παγκόσμια ναυτιλία, αναμένοντας μέση αύξηση (EBITDA) κερδών της τάξεως του 4%-5% για τις εταιρείες του κλάδου, το σύνολο του τρέχοντος έτους.
Ο αμερικανικός οίκος κάνει λόγο για βελτίωση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης στους τομείς των ξηρών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, οι προοπτικές για το τμήμα δεξαμενόπλοιων παραμένουν αρνητικές, καθώς η προσφορά παραμένει υψηλή και τα ποσοστά ναύλωσης χαμηλά.
«Οι πρόσφατοι δασμοί από πλευράς Ηνωμένων Πολιτειών και τα αντίποινα που ακολουθούν, αποτελούν κίνδυνο για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο», υπογραμμίζεται.
Στο τμήμα ξηρού φορτίου, κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών έως τον Απρίλιο του 2018, το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε κατά μόλις 1%.
Στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η ευρεία μακροοικονομική ανάπτυξη σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του εμπορίου, θα στηρίξουν τη ζήτηση.
Η μεγάλη αύξηση της προσφοράς, όμως, ιδίως κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018, πιθανότατα θα αποτρέψει σημαντικές περαιτέρω αυξήσεις των ναύλων.
Σε έκθεσή της στα τέλη του περασμένου έτους, η Moody's εκτιμούσε ότι η ενοποίηση των εταιρειών, μέσω συνεργασιών ή συγχωνεύσεων, αναμένεται να στηρίξει τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ενισχύσουν το μερίδιο αγοράς, να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και να χειριστούν τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και την υπερπροσφορά.
«Η ενοποίηση θα συμβάλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και θα επιτρέψει στις εταιρείες να συγκεντρώσουν πόρους για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα, χωρίς την ανάγκη αύξησης των χρεών και μεταβολής των ισολογισμών, επισημαίνεται.
Βέβαια, αν και οι πρόσφατες συγχωνεύσεις, μεταξύ των οποίων αυτή των Hapag-Lloyd και CSAV, αλλά και των CMA και NOL, έχουν οδηγήσει σε συνέργειες, η επιτυχία των μελλοντικών συγχωνεύσεων δεν εγγυάται παρόμοιο αποτέλεσμα».
Η Moody's σημείωνε ότι τα κέρδη EBITDA για τις ναυτιλιακές εταιρείες, συρρικνώθηκαν περαιτέρω το 2017, κατά περίπου 3%.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS