Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σπίρτζης: Στην τελική φάση το ν/μ για το Ηλεκτρονικό Μητρώο Υποδομών - Δεν μπορεί κανείς να ρισκάρει με την ασφάλεια των πολιτών

Σπίρτζης: Στην τελική φάση το ν/μ για το Ηλεκτρονικό Μητρώο Υποδομών - Δεν μπορεί κανείς να ρισκάρει με την ασφάλεια των πολιτών
Στο νομοσχέδιο, όπως αναφέρει o Χρ. Σπίρτζης, «θα προβλέπονται και οι διαδικασίες ιεράρχησης των ελέγχων σε κρίσιμες υποδομές»
Στην τελική φάση βρίσκεται το νομοσχέδιο το οποίο θεσμοθετεί το κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Υποδομών που θα περιλαμβάνει τις απαραίτητες μελέτες και προβλέψεις για την ασφάλεια τη συντήρηση και τη λειτουργία κάθε υποδομής, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο Έθνος της Κυριακής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης.
Με το εν σύστημα,  όπως εξηγεί ο υπουργός, θα μπορεί κάθε δημόσιος φορέας να προγραμματίζει εγκαίρως τη συντήρηση και το κόστος της, να προβλέψει το απαιτούμενο προσωπικό και τις δεξιότητές του και ταυτόχρονα οι αρμόδιοι φορείς να έχουν το εργαλείο για τον εποπτικό έλεγχο, τη συντήρηση και την ασφάλεια των υποδομών και των πολιτών, ενώ στο νομοσχέδιο προβλέπεται, επίσης, η θεσμοθέτηση του Παρατηρητηρίου Τιμών και Προδιαγραφών, προκειμένου να υπάρχουν σύγχρονες προδιαγραφές και πραγματικές τιμές και τιμολόγια τεχνικών εργασιών ώστε «να ξέρουμε επιτέλους ότι ο προϋπολογισμός ενός έργου δεν είναι ένα μέγεθος που δεν αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος».
Υπογραμμίζει ότι «στον βωμό του κέρδους και της ψηφοθηρίας, για δεκαετίες, ο τομέας των ιδιωτικών έργων λειτουργούσε χωρίς διαβάθμιση, μητρώα και προδιαγραφές», αλλά και ότι «δεν μπορεί κανείς να ρισκάρει με την ασφάλεια των πολιτών»
Αναφερόμενος στη διακοπή των δρομολογίων του τραμ από τον Ν. Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα εξαιτίας σοβαρών βλαβών στην υπόγεια μη συντηρημένη κοίτη του Ιλισού, ο υπουργός υπογραμμίζει ότι «ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος στον Ιλισό δίνει την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουν όλοι οι φορείς, δημόσιοι και ιδιωτικοί. Προληπτικοί, περιοδικοί έλεγχοι όλων των υποδομών ,τακτικές απαιτούμενες συντηρήσεις, καθορισμένες ευθύνες, προδιαγραφές προσωπικού λειτουργίας».
Στο νομοσχέδιο, όπως αναφέρει, «θα προβλέπονται και οι διαδικασίες ιεράρχησης των ελέγχων σε κρίσιμες υποδομές».
Κληθείς να απαντήσει εάν στις  προθέσεις της κυβέρνησης είναι η αποκρατικοποίηση και άλλων αεροδρομίων που σήμερα είναι κρατικά, απαντά αρνητικά λέγοντας «προφανώς, όχι» και προσθέτει πως «οι προηγούμενες κυβερνήσεις δέσμευσαν τη χώρα με δύο διαγωνισμούς παραχώρησης των κερδοφόρων αεροδρομίων, αφήνοντας τα υπόλοιπα στις πλάτες του ελληνικού λαού.
Δεν θα ακολουθήσουμε αυτή τη λαθεμένη πολιτική.
Ούτε, όμως, μια λαθεμένη πολιτική δογματικού κρατισμού που αφήνει τις κτιριακές υποδομές, τους χώρους στάθμευσης, την προσέλευση εταιρειών στα αεροδρόμια εγκαταλειμμένα και απαξιωμένα.
Σε αυτούς τους τομείς, και μόνο, μπορεί να υπάρχει συνεργασία του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα».
Κατά τον ίδιο, τα κρατικά αεροδρόμια πρέπει να αντιμετωπισθούν ως ενιαίο σύνολο, να αναπτυχθούν με σύγχρονες επαρκείς και ασφαλείς υποδομές και κυρίως να μην κοστίζουν ούτε ένα ευρώ στον ελληνικό λαό.
Σημειώνει δε, ότι «όσα από τα κρατικά αεροδρόμια μπορούν να γίνουν κερδοφόρα θα πρέπει να καλύψουν το κόστος λειτουργίας των υπολοίπων.
Αυτός είναι ο πολιτικός μας στόχος», συμπληρώνοντας ότι «όσοι ονειρεύονται να ιδιωτικοποιηθούν αεροδρόμια ακόμη για να κλείσουν τα υπόλοιπα ή για να πληρώνει ο ελληνικός λαός τη λειτουργία των υπολοίπων ας το ξεχάσουν».
Μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι «πρόθεση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, είναι να ξεκινήσει η κορυφαία διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης με κινήσεις θεσμικής ευθύνης, επιτυγχάνοντας τις μέγιστες δυνατές πολιτικές συναινέσεις», ενώ εκτιμά ότι «όποτε κι αν έρθει η συμφωνία των Πρεσπών στην ελληνική Βουλή θα υπερψηφιστεί» και «το κρίσιμο ερώτημα είναι τι θα γίνει στη ΝΔ και στα κόμματα της αντιπολίτευσης όταν έρθει η συμφωνία προς ψήφιση στο ελληνικό Κοινοβούλιο».
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης