Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σπίρτζης: Δώσαμε μεγάλη μάχη ώστε ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι - Τα έργα στην Πελοπόννησο

Σπίρτζης: Δώσαμε μεγάλη μάχη ώστε ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι - Τα έργα στην Πελοπόννησο
Τι ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, για τα οδικά έργα στην Πελοπόννησο, τα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο
«Δώσαμε μία μεγάλη μάχη τέσσερα χρόνια για να μπορέσει επιτέλους ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας και όχι μονοπάτι, αλλά και να ξέρει ποιοι έχουν λαϊκίσει για να κερδίσουν την ψήφο του», ανέφερε  ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, κάνοντας αναφορά στο έργο της ανακατασκευής της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου.
Ο υπουργός, μιλώντας στο αναπτυξιακό συνέδριο Πελοποννήσου, που οργανώνει η εφημερίδα «Πατρίς», στην Αρχαία Ολυμπία, αναφέρθηκε στα υπόλοιπα οδικά έργα στην Πελοπόννησο, στα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, στα υδραυλικά έργα, καθώς και στην αντιμετώπιση του προβλήματος της διάβρωσης των ακτών.
Σημείωσε δε, ότι «δεν είναι δυνατόν τα αιτήματα της κοινωνίας, των υγιών παραγωγικών δυνάμεων, να συζητιούνται σε κλειστά γραφεία στην Αθήνα» και «αυτό που ξεκινήσαμε με τα αναπτυξιακά συνέδρια, δηλαδή να γίνεται ένας δημόσιος διάλογος και να λαμβάνονται υπόψη σε καθοριστικό βαθμό οι θέσεις της αυτοδιοίκησης, αλλά και των κοινωνικών φορέων πρέπει να συνεχιστεί, διότι δεν είναι κάτι που ολοκληρώθηκε με τα αναπτυξιακά συνέδρια».
Σε ό,τι αφορά τα έργα, ο κ. Σπίρτζης για το έργο της ανακατασκευής της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, αφού πρώτα χαρακτήρισε ως εγκληματική την απένταξη του έργου το 2013, έκανε αναφορά στις αιτίες που δεν προχώρησαν οι διαδικασίες το 2014 μιλώντας για κοροϊδία των πολιτών.
Σχετικά με την επιλογή της σημερινής κυβέρνησης για οκτώ εργολαβίες, τόνισε ότι «αν δεν γίνονταν οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες, δηλαδή δεν ανέβαινε ο ανταγωνισμός για να έχουμε έκπτωση του 50%, δεν θα είχαμε αυτοκινητόδρομο, όπως επίσης δεν θα είχαμε χρηματοδότηση του έργου ούτε για μία λωρίδα ανά κατεύθυνση με λωρίδα έκτακτης ανάγκης και σίγουρα χωρίς διαχωριστικό, αν είχαμε έκπτωση του 25% και του 30%», ενώ σχετικά με την πορεία του έργου σημείωσε ότι «χθες στάλθηκαν στη Βουλή οι έξι συμβάσεις, δηλαδή οι διαγωνισμοί των έξι από τα οκτώ τμήματα, ενώ το έβδομο στάλθηκε στις 21 Ιανουαρίου στο Ελεγκτικό Συνέδριο και τις επόμενες 15 ημέρες θα έρθει στο υπουργείο για να οδεύσει και αυτό προς τη Βουλή και μένει το όγδοο, όπου έχουμε ασφαλιστικά μέτρα, άρα έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα 1,5-2 μήνες για να ολοκληρωθεί και αυτός ο διαγωνισμός».
Για τα υπόλοιπα οδικά έργα στην Πελοπόννησο ανέφερε ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 θα δημοπρατηθεί το έργο για τον οδικό άξονα της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου στο τμήμα Καλό Νερό - Τσακώνα που έχει προϋπολογισμό 160 εκατ. ευρώ.
«Στη συνέχεια έχουμε τον οδικό άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη που δημοπρατείται μέσα στους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους και έχει προϋπολογισμό 180 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στο τμήμα Πύργος - Καλό Νερό έχει κατατεθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου ενώ έχει προϋπολογισμό 19,8 εκατομμύρια ευρώ.
Τα επόμενα δύο σημαντικά έργα είναι η παράκαμψη Λαγκαδίων, αλλά και ο οδικός άξονας Τρίπολη - Βυτίνα Αρχαία Ολυμπία», συμπλήρωσε.
Κάνοντας στα έργα του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, είπε ότι «ολοκληρώνεται το Μάρτιο του 2019 η κατασκευή νέας διπλής γραμμής στο τμήμα Κιάτο - Αίγιο, οπότε θα είναι δυνατή η κυκλοφορία συρμών σε αυτό το τμήμα, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου είναι 227 εκατ. ευρώ.
Μέχρι τον Μάιο του 2019 θα έχει συμβασιοποιηθεί γιατί ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης του τμήματος Κιάτο- Αίγιο, όχι μόνο δηλαδή γραμμή αλλά και ηλεκτροκίνηση».
Ακόμη, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, «εξελίσσονται σε ικανοποιητικό βαθμό οι εργασίες της νέας διπλής γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, προϋπολογισμού 389 εκατομμυρίων ευρώ και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι τον Ιούνιο του 2020», ενώ «το δεύτερο τρίμηνο του 2019 θα έχουμε τη συμβασιοποίηση του έργου για την κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός -Λουτράκι με ηλεκτροκίνηση.
Εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί, αφού είναι στην τελική φάση ωρίμανσης, το έργο κατασκευής, επιδομής, σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης και σταθμών από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ και βέβαια εντός του 2019 θα δημοπρατηθεί, με το σύστημα μελέτης - κατασκευής, το έργο κατασκευής της νέας διπλής υπογειοποιημένης γραμμής από το Ρίο μέχρι τον 'Αγιο Διονύσιο της Πάτρας. Έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και είναι πραγματικά ευτύχημα για την πόλη των Πατρών ότι θα έχουμε υπογειοποίηση σε όλο το τμήμα από το Ρίο μέχρι τον 'Αγιο Διονύσιο και στη συνέχεια».
Επιπλέον, μέσα στο 2019 έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση δύο έργων συνολικού προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ που συνδέουν τον άξονα Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
Κατά τον ίδιο, το ένα έργο είναι η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Πάτρα - Πύργος - Αλφειός Ολυμπία και Πύργος - Κατάκολο, ενώ η δημοπράτηση θα γίνει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2019 και το δεύτερο έργο αφορά την αναβάθμιση της γραμμής στα τμήματα Αλφειός - Καλό Νερό - Κυπαρισσία και Καλό Νερό Πύργος, ενώ η δημοπράτηση είναι για το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
Για τα υδραυλικά έργα, ο κ. Σπίρτζης γνωστοποίησε ότι «ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου το έργο φράγματος Πείρου - Παραπείρου στην Πάτρα, ενώ τον Μάιο θα γίνει η έμφραξη της σήραγγας εκτροπής, που σημαίνει ότι το φράγμα θα αρχίσει να λειτουργεί, ώστε να λυθεί το πρόβλημα ύδρευσης της Πάτρας και των γειτονικών δήμων».
Σχετικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος της διάβρωσης των ακτών, ο υπουργός ανέφερε ότι οι μελέτες για την αντιμετώπιση του φαινομένου στην ακτογραμμή του Πεταλιδίου Μεσσηνίας και στην ακτογραμμή του Κορινθιακού κόλπου, θα οδηγήσουν σε έργα συνολικού προϋπολογισμού 34,5 εκατ. ευρώ.
 «Έχουμε ένα εκτεταμένο το πρόγραμμα για την αποκατάσταση ζημιών από τις θεομηνίες σε όλους τους νόμους Πελοποννήσου», τόνισε χαρακτηριστικά.
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης