Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ιρλανδία: Στο στόχαστρο η Google για αποστολή προσωπικών δεδομένων σε διαφημιστές

Ιρλανδία: Στο στόχαστρο η Google για αποστολή προσωπικών δεδομένων σε διαφημιστές
Η Google κατηγορείται για «κρυφή» αποστολή προσωπικών δεδομένων σε διαφημιστές
H Google κατηγορείται ότι χρησιμοποιεί κρυμμένες ιστοσελίδες οι οποίες τροφοδοτούν διαφημιστικές εταιρείες με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της, παρακάμπτοντας τους κανόνες της Ε.Ε. για την ιδιωτικότητα.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρέδωσε στην ιρλανδική ρυθμιστική αρχή η Brave, ένας μικρός ανταγωνιστής της Google, ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός «εκμεταλλεύεται προσωπικά δεδομένα χωρίς επαρκή έλεγχο ή μέριμνα για την προστασία δεδομένων».
Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, η ρυθμιστική αρχή, η οποία εποπτεύει την ευρωπαϊκή δραστηριότητα της Google, διερευνά κατά πόσον η αμερικανική εταιρεία χρησιμοποιεί ευαίσθητα δεδομένα όπως η φυλή, η υγεία και οι πολιτικές αντιλήψεις των χρηστών της, για να τους προβάλει τις κατάλληλες διαφημίσεις.
Ο Τζόνι Ράιαν, στέλεχος της Brave, ανέφερε πως ανακάλυψε τις κρυμμένες ιστοσελίδες καθώς προσπαθούσε να βρει πώς τα δεδομένα του συναλλάσσονταν στο διαφημιστικό «χρηματιστήριο» της Google, το Authorized Buyers.
Ο κ. Ράιαν διαπίστωσε πως η Google τον είχε ταυτοποιήσει με έναν αναγνωριστικό ανιχνευτή (tracker) τον οποίο τροφοδοτούσε σε άλλες εταιρείες, οι οποίες συνδέονταν σε μια κρυμμένη ιστοσελίδα.
Η ιστοσελίδα δεν είχε κάποιο περιεχόμενο αλλά είχε μια μοναδική διεύθυνση, η οποία τη συνέδεε με τη δραστηριότητα του κ. Ράιαν στο διαδίκτυο.
Χρησιμοποιώντας τον ανιχνευτή της Google, ο οποίος βασίζεται στην τοποθεσία του χρήστη και τη συγκεκριμένη ώρα της περιήγησης στο διαδίκτυο, οι εταιρείες μπορούσαν να ταιριάξουν τα προφίλ τους για τον κ. Ράιαν και τη διαδικτυακή συμπεριφορά του με προφίλ από άλλες εταιρείες, ώστε να του προβάλλουν συγκεκριμένες διαφήμισες.
Ο κ. Ράιαν εντόπισε έξι διαφορετικές ιστοσελίδες που προωθούσαν τον ανιχνευτή του μετά από μια ώρα περιήγησης στο διαδίκτυο μέσω του Google Chrome.
Ο ανιχνευτής περιείχε τη φράση «google push» και είχε σταλεί σε τουλάχιστον οκτώ διαφημιστικές εταιρείες.
«Η πρακτική αυτή είναι κρυφή με δύο τρόπους: πρώτον, η Google δημιουργεί μια σελίδα την οποία ο χρήστης δεν βλέπει ποτέ, είναι κενή, δεν έχει περιεχόμενο αλλά, δεύτερον, επιτρέπει σε τρίτα μέρη να παρακολουθούν τον χρήστη» σημείωσε ο κ. Ράιαν.
«Δεν είχα ιδέα ότι συνέβαινε αυτό» τόνισε.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης