Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μέχρι τέλος 2019 οι αποφάσεις για Βόρειο Οδικό Άξονα - Δεδομένη η τοποθέτηση διοδίων

Μέχρι τέλος 2019 οι αποφάσεις για Βόρειο Οδικό Άξονα - Δεδομένη η τοποθέτηση διοδίων
Σύμφωνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την χρηματοδότηση του έργου
Μέχρι το τέλος του έτους 2019 αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με την δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑΚ).
Σύμφωνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την χρηματοδότηση του έργου και από που θα προέλθουν τα κεφάλαια για την υλοποίηση του.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα προβλέπεται η τοποθέτηση διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, παρά τις κατά καιρούς αντιδράσεις που έχουν σημειωθεί σε τοπικό επίπεδο.
Για το θέμα των διοδίων στο ΒΟΑΚ τοποθετήθηκε πρόσφατα η βουλευτής Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία  τόνισε ότι εξ' αρχής είχε δηλώσει πως ένα τέτοιο έργο δεν μπορεί να γίνει χωρίς την επιβολή διοδίων και μάλιστα χαρακτήρισε τη θέση ότι στον ΒΟΑΚ δεν πρέπει να τοποθετηθούν διόδια ως «λαϊκίστικη» και ουτοπική.
Αναφερόμενος στο έργο ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ανεφερε ότι «Το επόμενο διάστημα με τον υπουργό τον κ. Καραμανλή σκοπεύουμε να κατέβουμε στην Κρήτη, ακριβώς για να μπορέσουμε να πούμε προς τον κρητικό λαό το σχέδιο το οποίο υπάρχει για την ανάπτυξη του Βόρειου Οδικού Άξονα. Όπως έχουμε πει, δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα τα τελευταία χρόνια, παρά τις δημόσιες εξαγγελίες της. Εμείς στους τρεις μήνες έχουμε προχωρήσει πάρα πολλές από τις διαδικασίες», ανέφερε χαρακτηριστικά.
 Να σημειωθεί ότι  τα δύο τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης: το Χανιά - Χερσόνησος και το Χερσόνησος - Νεάπολη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας.
Το πρώτο τμήμα, το Χανιά - Χερσόνησος συνολικού μήκους 163 χλμ., ακολουθείται η μέθοδος της 25ετούς παραχώρησης, με προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ.
Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ είναι η επέκταση κατά 20χλμ του δρόμου από Χερσόνησος μέχρι Νεάπολη, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.
Συνολικά με την μελέτη που έχει ήδη εκπονηθεί, θα γίνει αναβάθμιση στο 80% του συνολικού μήκους του Βόρειου Οδικού Άξονα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, προβλέπεται η κατασκευή 40 νέων γεφυρών και οκτώ νέων σηράγγων.
Ακόμη, προβλέπονται νέες χαράξεις στα τμήματα Καλάμι-Καλύβες, Βρύσες-Πετρές-Ατσιπόπουλο, περιοχή Σισών, Αγία Πελαγία-Παλαιόκαστρο και Ταρμαράς-Σεληνάρι.
Σε όλο το μήκος του δρόμου θα υπάρχουν τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία παράπλευρου οδικού δικτύου.
Επίσης, θα υπάρχει κεντρικό προστατευτικό στηθαίο. Με βάση τη μελέτη, θα κατασκευασθούν και 51 ανισόπεδοι κόμβοι όπου θα υπάρχει φωτισμός.
Με βάση τη μελέτη, προκύπτουν χαμηλό κόστος κατασκευής, μικρές απαλλοτριώσεις, μικρό κόστος λειτουργίας, μειωμένο ρίσκο διέλευσης από αρχαιολογικούς χώρους και δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης και εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών.
Σημειώνεται ότι οι πέντε κοινοπραξίες που ανταποκρίθηκαν στην προκήρυξη των δύο έργων και πληρούν τις προϋποθέσεις είναι οι εξής:

Σύμβαση παραχώρησης Χανιά – Χερσόνησος

• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• ΑΒΑΞ
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Vinci

Σύμβαση παραχώρησης Χερσόνησος – Νεάπολη

• ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
• Κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Margeurite
• Κοινοπραξία Μυτιληναίος – Acciona
• Shikun Binui

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης