H σκληρή μάχη των αλυσίδων για το 1,5 δισ. ευρώ της αγοράς ψωμιού στην Ελλάδα

H σκληρή μάχη των αλυσίδων για το 1,5 δισ. ευρώ της αγοράς ψωμιού στην Ελλάδα
Στα 42 εκατ ευρώ ο τζίρος της φρυγανιάς
Mε εκσυγχρονισμού του τεχνολογικού τους εξοπλισμού, νέα καταστήματα αλλά και διεύρυνση τις προϊόντικής τους γκάμας, δίνουν την μάχη οι μεγάλες αλυσίδες αρτοποιημάτων.
Ο τζίρος του συγκεκριμένου κλάδου, ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, εκ του οποίου οι πωλήσεις της αγοράς ψωμιού ανέρχονται στα 950 εκατ. ευρώ.
Πρωταγωνιστές και leader της συγκεκριμένης αγοράς οι αλυσίδες Bενέτης, Απολλώνιο και Αττικοί Φούρνοι.
Πέρυσι η αλυσίδα Βενέτης που διαθέτει δίκτυο 70 καταστημάτων εμφάνισε πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου 42,744 εκατ. ευρώ από 38,234 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017 και 40,668 εκατ. ευρώ έναντι 36,415 εκατ. ευρώ σε επίπεδο μητρικής.
Τα κέρδη προ φόρων της ανήλθαν σε 3,458 εκατ. ευρώ από 2,893 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 2,481 εκατ. ευρώ έναντι 1,903 εκατ. ευρώ το 2017.
H αλυσίδα Απολλώνιο το 2018 είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν στα 18,979 εκατ. ευρώ από 19,250 εκατ. ευρώ για το 2017. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζει και ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 19,495 εκατ. ευρώ από 19,762 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, παρουσίασαν μείωση, και διαμορφώθηκαν στα 1,853 εκατ. ευρώ έναντι 2,185 εκτ. ευρώ ενώ το αποτέλεσμα του ομίλου, μετά από φόρους, διαμορφώθηκε σε ζημιά 281 χιλ. ευρώ.
Ανοδικά κινήθηκαν η αλυσίδα ΦΟΥΡΝΟΙ Αττικής με τον τζίρο της να σημειώνει άνοδο κατά 48,16% στα 4,408 εκατ. ευρώ από 2,975 εκατ. ευρώ.
Ο βασικός λόγος αύξησης του τζίρου ήταν το άνοιγμα νέων σημείων πώλησης των προϊόντων.
Ωστόσο τα κέρδη της αλυσίδας υποχώρησαν στα 64.113 ευρώ από 262.559 ευρώ ενώ τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν στα 370.831 ευρώ από 491.944 ευρώ που ήταν στη χρήση του 2017.

Στα 42 εκατ ευρώ ο τζίρος της φρυγανιάς

Σημαντικά είναι και τα έσοδα από τον τομέα της φρυγανιάς καθώς στην στη χώρα μας παράγονται 15.000 τόνοι και η αξία της συγκεκριμένης αγοράς ανέρχεται στα 42 εκατ. ευρώ.
Αλλωστε, η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα σε κατά κεφαλήν κατανάλωση φρυγανιάς, μετά την Ιταλία, και ακολουθούν η Ισπανία και η Γαλλία.
Ηγέτης στην εγχώρια αγορά είναι η Elbisco με τις φρυγανιές Elite με μερίδιο 42%, ενώ το 30% ελέγχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Μάλιστα, η Elbisco εξάγει το 20% της παραγωγής της με σημαντικότερες αγορές την Ιταλία, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Τον Ιούλιο του 2017 η Εlbisco ξεκίνησε η κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής φρυγανιάς στο εργοστάσιο Χαλκίδας όπου και ολοκληρώθηκε μετά από ένα χρόνο, στα μέσα του 2018.
Στο δεύτερο εξάμηνο του 2018 ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του νέου εργοστασίου και προοδευτικά κάλυψε μέρος των
παραγωγικών αναγκών σε φρυγανιά όπου και έκλεισε ο κύκλος αυτός με πλήρη κάλυψη της παραγωγής από τη νέα μονάδα στις αρχές του 2019.
Η λειτουργία της νέας γραμμής θα δημιουργήσει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, οι οποίες θα προέλθουν από την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της φρυγανιάς κατά περίπου 40%.
Στον χώρο των εξαγωγών, η εταιρεία έχει ήδη παρουσία σε περισσότερες από 20 αγορές, με πωλήσεις που εκπροσωπούν το 14% του συνόλου του κύκλου εργασιών στις κατηγορίες των μπισκότων, αλμυρών κράκερ και φρυγανιάς.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS