Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

“Γκάζια” για την ιδιωτικοποίηση του 30% του Ελ.Βενιζέλος

tags :
“Γκάζια” για την ιδιωτικοποίηση του 30% του Ελ.Βενιζέλος
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει την απαλοιφή του σταδίου της κατάθεσης των μη δεσμευτικών προσφορών, κάτι που σημαίνει ότι η διαδικασία οδηγείται στο πιο κρίσιμο στάδιό της
Την επίσπευση των διαδικασιών, με απευθείας είσοδο στο στάδιο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τη διαδικασία πώλησης του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», φαίνεται να προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ.
Η διοίκηση του Ταμείου, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει την απαλοιφή του σταδίου της κατάθεσης των μη δεσμευτικών προσφορών, κάτι που σημαίνει ότι η διαδικασία οδηγείται στο πιο κρίσιμο στάδιό της, τις δεσμευτικές προσφορές, οι οποίες εκτιμάται ότι θα οριστούν για τις αρχές του 2020.
Ως γνωστόν, η διαδικασία ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, καθώς δέκα επενδυτικά σχήματα μεγάλων ξένων οργανισμών εκδήλωσαν ενδιαφέρον.
Ο ανταγωνισμός -που το πλήθος υποψηφίων συνεπάγεται- εκτιμάται πως μπορεί να προσαυξήσει σημαντικά το τίμημα, ενδεχομένως ακόμα και στα επίπεδα του 1,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς.
Κάτι τέτοιο έχει ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στον προϋπολογισμό του 2020, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει τη σημασία που αποδίδουν οι ξένοι επενδυτές στην ανάκαμψη της οικονομίας αλλά και στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού.
Μεταξύ των ομίλων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τόσο η καναδικών συμφερόντων Avi Alliance (που ανήκει στην Investments) που ελέγχει ήδη το 40% και το management του ΔΑΑ, αλλά και το αυστραλέζικο επενδυτικό κεφάλαιο Macquarie Capital, που θεωρείται εκ μεγαλύτερων επενδυτών σε υποδομές παγκοσμίως.
Ακόμα ενδιαφέρον εκδήλωσαν γαλλικοί και αμερικανικοί όμιλοι, αλλά και ισπανική κατασκευαστική.
Η πριν από μερικούς μήνες χρονική επέκταση κατά 20 χρόνια της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την καταβολή συνολικού τιμήματος 1,403 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) από τον ΔΑΑ έχει επαυξήσει σημαντικά την αξία της παραχώρησης.

Η αποτίμηση
Η επίσημη αποτίμηση δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Παράλληλα, οι σύμβουλοι αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ για το συγκεκριμένο έργο (Deuteche Bank, Eurobank Ergasias, Your Legal Partner, Δρακόπουλος Βασαλάκης και Arup Partnerahip), αξιολογώντας τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, έχουν υποβάλει την εισήγησή τους προς το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.
Θα ακολουθήσει η συνήθης διαδικασία ερωταπαντήσεων επί της συμφωνίας πώλησης μετοχών και της συμφωνίας μετόχων και κατόπιν θα δοθεί προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Εκτιμάται πως κατόπιν θα ζητηθούν και βελτιωμένες προσφορές. Η όλη διαδικασία μέχρι το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί σε ορίζοντα περίπου έξι μηνών.

Κέρδη και μέρισμα
Η υψηλή κερδοφορία του ΔΑΑ και το επίσης σημαντικό μέρισμα που διανέμει στους μετόχους ετησίως αποτελούν ισχυρότατο κίνητρο για την προσέλκυση θεσμικών επενδυτών που αναζητούν αποδόσεις για τα κεφάλαιά τους, σε ένα διεθνές περιβάλλον που χαρακτηρίζεται σήμερα από πολύ χαμηλές αποδόσεις.
Και ως τέτοιο μάλλον θα κριθεί το τίμημα για την πώληση του 30% ΔΑΑ, δηλαδή ως μερισματοφόρος επένδυση, παρά ως περιουσιακό στοιχείο προς διαχείριση, αφού το management, διά της συμφωνίας μετόχων που συνοδεύει το πακέτο που θα διατεθεί, ασκεί η πλευρά του καναδικού ασφαλιστικού ταμείου PSP Investments, το οποίο κατέχει και το 40% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, ο ΔΑΑ παρουσίασε το 2018 αύξηση κατά 10,4% στα 478,7 εκατ. ευρώ.
Το ποσό αυτό δεν περιλαμβάνει τις επιδοτήσεις του τέλους εκσυγχρονισμού & ανάπτυξης του αεροδρομίου (ΤΕΑΑ), γνωστό και ως σπατόσημο.
Τα κέρδη EBITDA για την περσινή χρήση ανήλθαν σε 325,5 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας έτσι σε περιθώριο κέρδους ΕΒΠΌΑ 68%.
Τα κέρδη ΕΒΠΌΑ ήταν αυξημένα κατά 14,4% σε σχέση με το 2017, ενώ αύξηση κατά 22,1% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 171 εκατ. ευρώ.
Εν μεταξύ, η ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου της Αθήνας παραμένει θετική, αλλά σε μονοψήφιο ποσοστό. Την περίοδο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου η αύξηση ανήλθε στο 6%.
Συνολικά, στο 11μηνο του 2019 η κίνηση έφτασε τα 23,94 εκατομμύρια επιβάτες. Η επιβατική κίνηση, τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε άνοδο 0,7% και 8,5% αντίστοιχα.
Τον Νοέμβριο σημειώθηκε άνοδος της τάξης του 2,7%, φθάνοντας το 1 ,67 εκατ. επιβάτες.
Οι διεθνείς επιβάτες σημείωσαν άνοδο 6,6%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση 5,6%, λόγω μειωμένων δρομολογίων εσωτερικού, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χειμερινή περίοδο.

Χάρης Κισαμίτης
Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης