Τελευταία Νέα
Speculator

Ελληνικό και Καστέλι τα πρώτα έργα που μπαίνουν μπροστά το 2020

Ελληνικό και Καστέλι τα πρώτα έργα που μπαίνουν μπροστά το 2020
Για την επόμενη διετία μεταφέρονται οι ελπίδες
Με το project του Ελληνικού και την έναρξη κατασκευής των εργασιών για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, μπαίνει το 2020 για τον κατασκευαστικό κλάδο, μετά από μία ιδιαίτερα κακή χρονιά, όπου ελάχιστα έργα δημοπρατήθηκαν, ενώ μεγάλες ήταν και οι εκπτώσεις (πάνω από 60%) που δόθηκαν σε πολλούς διαγωνισμούς.
Μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, μετά και την πρόσφατη υπογραφή μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΤΕπ της σύμβασης για την χρηματοδότηση 180 εκατ. ευρώ που αφορά την χρηματοδοτική συμβολή του κράτους στην κατασκευή του έργου.
Η κατασκευαστική περίοδο για το αεροδρόμιο  είναι πενταετής, ενώ την λειτουργία και κατασκευή του έχει αναλάβει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει κεντρικό κτήριο επιφάνειας 71.620 τμ με 19 αίθουσες αναμονής επιβατών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 15 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο.
Με την ολοκλήρωση του αναμένεται να ενισχυθεί ο τουρισμός που αποτελεί την ατμομηχανή ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας και να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των πολιτών από και προς την Κρήτη. Ταυτόχρονα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για το σχεδιασμό της ανάπτυξης των εκτάσεων του παλαιού αεροδρομίου και των μη χρησιμοποιούμενων στρατιωτικών εγκαταστάσεων, σε απόλυτη συνάρτηση με τις ανάγκες της περιοχής άμεσης γειτνίασης, της Αλικαρνασσού, η οποία έχει υποστεί τις δυσμενείς επιπτώσεις από τη λειτουργία του επί δεκαετίες.
Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται 1500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και οι χρήσεις".
Μάλιστα, "με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα δημιουργήσει περίπου 7000 – 7500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.α.).
Παράλληλα η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή, το νέο Αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελλίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης".
Στόχος είναι οι μπουλντόζες να μπουν στο Ελληνικό στις αρχές του 2020. Αυτό τουλάχιστον διατείνεται ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδης, με τον διαγωνισμό ωστόσο για το καζίνο να μην έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Mε υπερκάλυψη της αμκ όπου συγκεντρώθηκαν 708 και την έκδοση ομολόγου ύψους 300 εκατ ευρλώ να ακολουθεί, η Lamda Development σχεδιάζει να επενδύσεις περί τα 2 δισ. ευρώ στην πρώτη πενταετία υλοποίησης του έργου.
Οι επενδύσεις αυτές , μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν: την κατασκευή ενός παραθαλάσσιου πολυτελούς ξενοδοχείου (5 αστέρων) 170 περίπου δωματίων.
Επίσης σχεδιάζεται η δημιουργία 800 κατοικιών καθώς και η ανάπτυξη εμπορικού κέντρου εντός του πολεοδομικού κέντρου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, πλησίον της στάσης μετρό «Ελληνικό» και εκτιμώμενη μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια περίπου 72 χιλ. τ.μ.

Για την επόμενη διετία μεταφέρονται οι ελπίδες

Για διετία 2020 - 2021 μεταφέρονται οι προσδοκίες των κατασκευαστικών εταιρειών για το restart των έργων, τα οποία θα τροφοδοτήσουν αφενός μεν με νέο αντικείμενο τους μεγάλους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας και αφετέρου θα ενισχύσουν σημαντικά το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων τους.
Μερικά από τα έργα αυτά είναι το βόρειο τμήμα του Ε65, συνολικού προύπολογισμού 450 εκατ ευρώ, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα των επόμενων ετών και αφορά τη σύνδεση των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό, επίσης ο ΒΟΑΚ όπου μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την χρηματοδότηση του έργου και από που θα προέλθουν τα κεφάλαια για την υλοποίηση του.
Εν αναμονή, βρισκόμαστε και για το έργο της Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος, για το οποίο έχουν ήδη κατατεθεί τρεις προσφορές.
Ο μειοδότης που θα αναδειχτεί θα αναλάβει την εκμετάλλευση του έργου για 30 χρόνια.  Τέλος σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για το νέο σταθμό υπεραστικών λεωφορείων που θα κατασκευαστεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης