Τελευταία Νέα
Πολιτική

Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση «σηκώνει το γάντι» στις προκλήσεις των καιρών - Θα κάνουμε πράξη ό,τι υποσχεθήκαμε στους πολίτες

Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση «σηκώνει το γάντι» στις προκλήσεις των καιρών - Θα κάνουμε πράξη ό,τι υποσχεθήκαμε στους πολίτες
Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε αλλαγές σε όλους τους τομείς και κυρίως σε αυτόν της Παιδείας, τόνισε ο πρωθυπουργός
Η κυβέρνηση είναι απόλυτα αποφασισμένη να κάνει πράξη ό,τι υποσχέθηκε προεκλογικά στους Έλληνες πολίτες, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο Κοινοβούλιο στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός στο ξεκίνημα της ομιλίας του «σήμερα συζητάμε μία τολμηρή και συνεκτική δέσμη μεταρρυθμίσεων, που απελευθερώνουν την εκπαίδευση, καθιερώνουν την αξιολόγηση στα πανεπιστήμια και ενισχύουν την έρευνα», προσθέτοντας ότι «η κυβέρνησή μας σηκώνει το γάντι στις προκλήσεις των καιρών.
Γι' αυτές τις θέσεις άλλωστε μαζί με εκείνες για την οικονομία και την ασφάλεια των πολιτών ψηφίστηκε από τους πολίτες και είναι αποφασισμένη να τις κάνει πράξη».
Συνεχίζοντας ο πρωθυπουργός επεσήμανε «το νομοσχέδιο για την Παιδεία αποτελεί μία τολμηρή και συνεκτική δέσμη μεταρρυθμίσεων που απελευθερώνουν την ανώτατη εκπαίδευση από τον ασφυκτικό έλεγχο του υπουργείου.
Δέσμη μεταρρυθμίσεων που καθιερώνουν την αξιολόγηση στα πανεπιστήμια, συνδέοντας τη χρηματοδότησή τους με την παραγωγή επιστημονικού έργου, και ενισχύουν την έρευνα, αίροντας τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας.
Το τρίπτυχο «σχεδιασμός-αξιολόγηση-ευελιξία» συμπυκνώνει το περιεχόμενο και τους στόχους των νέων διατάξεων που εισηγείται σήμερα η κυβερνητική πλειοψηφία.
Το πνεύμα τους, όμως, είναι πολύ ευρύτερο, καθολικό.
Η Παιδεία αποτελεί εθνικό πεδίο.
Στην αρχή 3ης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η εκπαίδευση παίρνει το χαρακτήρα της πιο σημαντικής εκπαίδευσης για κάθε τόπο.
Η Ελλάδα δυστυχώς εισέρχεται σε αυτόν τον πόλεμο της γνώσης απογυμνωμένη.
Πέρσι χωρίς καμία αξιολόγηση αναδιατάχθηκε ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας».
Επεσήμανε ότι ο ίδιος έχει μεγάλη πίστη στο ελληνικό πανεπιστήμιο, εκτιμώντας ότι «το δημόσιο πανεπιστήμιο αντιστέκεται και παράγει.
Παρά το μεθοδικό ξύλωμα της μεταρρύθμισης του 2014, οι «εργάτες» του επιμένουν να προκόβουν.
Image
Οι νησίδες προόδου και αριστείας είναι εδώ.
Έχω βαθιά πίστη στον ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο το οποίο θα μπορέσει να ανοίξει πραγματικά τα φτερά του, μόνο αν του δοθούν οι δυνατότητες να αποφασίζει το ίδιο για το ταξίδι του στη γνώση και στην έρευνα, κάτι που επιχειρεί να κάνει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.
Είναι μια πρόταση ελευθερίας και ευθύνης για τα δημόσια πανεπιστήμια.
Η χώρα αποκτά Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Ένα όργανο που έρχεται να αντικαταστήσει την παλαιά ΑΔΙΠ με διευρυμένες, με ενισχυμένες αρμοδιότητες.
Να αποτελέσει θεσμικό αντίβαρο στις όποιες παρεμβάσειες εκάστοτε κυβέρνησης, εκάστοτε υπουργού».

Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου

Ο Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε ότι το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας έχει τρία βασικά χαρακτηριστικά, τα οποία είναι τα ακόλουθα:

Ο Έλληνας πρωθυπουργός σημείωσε πως το νέο νομοσχέδιο έχει 3 βασικά χαρακτηριστικά:

1. Η χώρα αποκτά αρχή ανώτατης εκπαίδευσης που θα αντικαταστήσει της ΑΔΙΠ με ενισχυμένες αρμοδιότητες και να αποτελέσει αντίβαρο στις εντάσεις οποιουδήποτε εκάστοτε υπουργού.
Μίλησε δε, για συνεχής αξιολόγηση των ιδρυμάτων που θα προτάσσουν τον κοινωνικό ρόλο των πανεπιστημίων ώστε κάθε σχολή να ακολουθεί τη δική της πολιτική.
2. Σύνδεση της αξιολόγησης των πανεπιστημίων με τη χρηματοδότησή τους ώστε τα κονδύλια του προϋπολογισμού να μη διατίθενται από τις παρεμβάσεις βουλευτών ή ομάδων πίεσης αλλά με βάση τη βαθμολογία τους.
Θα βαθμολογούνται μέσω μίας βεντάλιας κριτηρίων, όπως ο σεβασμός στην ισότητα φύλων, η πρόσβαση στα ΑμΕΑ και οι ακαδημαϊκές επιδόσεις των φοιτητών του.
Κατά 80% η χρηματοδότηση θα είναι με βάση αντικειμενικά δεδομένα και κατά 20% από δείκτες που θα επιλέγουν τα ίδια: ποιότητα διδασκαλίας, πρωτοτυπία έρευνας, εξωστρέφεια και δυναμική.
Όλα αυτά θα αποτελούν κίνητρο για χρηματοδότηση.
3. Απελευθέρωση έρευνας και καινοτομίας. Δύο δείκτες που αποτελούν κεντρική προτεραιότητα για τα κράτη αλλά στην Ελλάδα κοντεύουν να μετατραπούν σε εφιάλτη που κρύβεται πίσω από τα ΕΛΚΕ.
«Είναι μία πρωτοβουλία στην εκπαίδευση που ξεκίνησε με την αποκατάσταση της ασφάλειας στα πανεπιστήμια και συνοδεύονται από την ένταση των συνεργασιών με φημισμένα ιδρύματα άλλων χωρών.
Στα πλαίσια της επίσκεψης στις ΗΠΑ είδαμε το ενδιαφέρον σημαντικών αμερικανικών πανεπιστημίων με ελληνικά πανεπιστήμια.
Σε μια ανοιχτή πρόσκληση που κάναμε για επίσκεψη 12 αμερικανικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, υπήρξε ενδιαφέρον από 190 πανεπιστήμια των ΗΠΑ», κατέληξε ο κ. Μητσοτάκης.

Έντονη αντιπαράθεση κυβέρνησης - αντιπολίτευσης

Της ομιλίας του πρωθυπουργού είχε προηγηθεί έντονη αντιπαράθεση μεταξύ της υπουργού Παιδείας, Ν. Κεραμέως και του πρώην υπουργού Παιδείας, Ν. Φίλη, με αφορμή τη ρύθμιση του υπό ψήφιση νομοσχεδίου για την αναγνώριση της ισοδυναμίας των πτυχίων κολεγίων με εκείνα των δημόσιων ελληνικών πανεπιστημίων για συμμετοχή σε διαγωνισμό του δημοσίου.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο πρώην υπουργός Παιδείας επί ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια, κατήγγειλε «νομοθετική σκευωρία», χαρακτήρισε την τακτική της κ. Κεραμέως «ύπουλη και επικίνδυνη», την επίμαχη ρύθμιση «casus belli» ζητώντας την απόσυρσή της, καταλόγισε στην Υπουργό ψεύδη ως προς την επίκληση ενσωμάτωσης σχετικής κοινοτικής οδηγίας, καταλήγοντας να καταγγείλει την ίδια προσωπικά και την κυβέρνηση ως «ντελίβερι των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων».
«Είναι ψέμα ο ισχυρισμός της Υπουργού ότι επιβάλλεται η ρύθμιση από ευρωπαϊκή οδηγία. Η κυβέρνηση λειτουργεί ως ντελίβερι των κολεγίων χαμηλής στάθμης.
Διαβουλεύεστε ύπουλα και κρυφά σε βάρος των συμφερόντων της νεολαίας. Έπρεπε να διορθώσει η εφημερίδα που έλεγε την υπουργό μεσίτρια ακινήτων αμερικανικού κολεγίου σε πωλήτρια ετοιμοπαράδοτων ξένων πτυχίων με εθνική αναγνώριση. Είστε ντελίβερι των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων. Ντροπή», είπε μεταξύ άλλων σε υψηλούς τόνους ο Νίκος Φίλης.
Η απάντηση κατέφθασε από την κα Κεραμέως η οποία κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για υποκρισία και προσωπικά τον κ. Φίλη για μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
«Πόση υποκρισία.
Τέσσερα χρόνια όλα μέλι γάλα.
Εφάρμοζε ο ΣΥΡΙΖΑ το μέτρο.
Αλλά ήρθε το 2019 που είχαμε εκλογές.
Και τότε λίγους μήνες πριν τις εκλογές, για να γίνει αρεστός σε συγκεκριμένο ακροατήριο, αποφάσισε να κηρύξει τάχα πόλεμο στα κολέγια και ψήφισε διάταξη που απέκλειε τους αποφοίτους κολεγίων από διαγωνισμούς μόνο εκπαιδευτικών», σημείωσε η Νίκη Κεραμέως.
Υπεραμυνόμενη, δε, της προωθούμενης διάταξης, η υπουργός Παιδείας, υποστήριξε ότι αυτή αποτελεί θεμελιώδη αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ελεύθερη κυκλοφορία κι εγκατάσταση των εργαζομένων της Ε.Ε. «Ας βάλουμε τέλος στον λαϊκισμό.
Ίσα μέτρα και ίσα σταθμά στην Ε.Ε.
Εξασφαλίζει η ρύθμιση αυτό που ίσχυε τόσα χρόνια και κατήργησε ο ΣΥΡΙΖΑ», κατέληξε η ίδια. 

www.bankingnews.

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης