Τελευταία Νέα
Πολιτική

Καραμανλής (υπ. Μεταφορών): Τα μεγάλα έργα τα αντιμετωπίζουμε ως εργαλεία ανάπτυξης

Καραμανλής (υπ. Μεταφορών): Τα μεγάλα έργα τα αντιμετωπίζουμε ως εργαλεία ανάπτυξης
"Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι κρίσιμα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος θα υλοποιηθούν", τόνισε ο Κ. Αχ. Καραμανλής
«Eίμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε απλώς τον καιρό να περάσει με πυροτεχνήματα, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά όταν ολοκληρώσουμε τη θητεία μας να έχουμε αφήσει πίσω μας έργο χειροπιαστό»,  τόνισε από τη Λάρισα στο πλαίσιο του «ΙΙ Ευρωπαϊκού Forum Ανάπτυξης», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Ο ίδιος σημείωσε πως οι «πολίτες διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, από την ανάληψη των καθηκόντων της, έχει ξεκινήσει μια συστηματική προσπάθεια να επιστρέψει η πατρίδα μας στην κανονικότητα» αλλά και πως «αν δεν διαμορφωθεί με ευρύτερη συναίνεση ένα εθνικό σχέδιο βασισμένο σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο, η Ελλάδα δεν θα ορθοποδήσει.
Είναι ώρα, λοιπόν, να καταστρώσουμε το σχέδιο που θα αναδεικνύει τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της χώρας. Να καταστήσουμε την Ελλάδα κόμβο της ευρύτερης περιοχής».
Υπογράμμισε ότι «τον κρίσιμο στόχο της ανάπτυξης, είμαστε έτοιμοι να τον υπηρετήσουμε κυρίως διότι τα μεγάλα έργα δεν τα αντιμετωπίζουμε ως εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού, αλλά ως εργαλεία ανάπτυξης», αλλά και πως «η  δική μας σχολή βασίζεται στους χαμηλούς τόνους και την υπευθυνότητα.
Υλοποιείται στην πράξη με σχέδιο και συστηματική προσπάθεια που καμιά φορά μπορεί να φαίνεται ότι αργεί, αλλά τελικά αποδίδει καρπούς.
Και μόνο αυτή η υπεύθυνη σχολή πολιτικής έχει τα εχέγγυα να δημιουργήσει στην πράξη ανάπτυξη για τη χώρα και καλύτερη ποιότητα ζωής για τους πολίτες».
 Ο υπουργός αναφέρθηκε σε τέσσερις βασικές προτεραιότητες σχεδίου, τις οποίες, όπως εξήγησε, έχει ξεχωρίσει, γιατί και οι τέσσερις υπηρετούν τον ίδιο μεγάλο στόχο: την ανάπτυξη.
Κάνοντας μια σύντομη αναφορά στις 4 βασικές προτεραιότητες, ανέφερε: πρώτον, να δώσουμε οριστικές λύσεις σε μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, αλλά πολλά από αυτά τα παραλάβαμε να αντιμετωπίζουν πολύπλοκα προβλήματα.
«Ιδίως προβλήματα που χρόνιζαν, από το Πάτρα-Πύργος μέχρι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, λύνονται με εντατική μελέτη, σφαιρική αντιμετώπιση και τελικά εύστοχες, ρεαλιστικές παρεμβάσεις.
Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι κρίσιμα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος θα υλοποιηθούν. Με υψηλή ποιότητα, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το συντομότερο δυνατό και όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος», είπε χαρακτηριστικά.
Δεύτερον, πρόσθεσε, «στοχευμένες θεσμικές παρεμβάσεις, για το καθεστώς ανάθεσης, υλοποίησης και λειτουργίας των έργων», τρίτον ανέφερε πως «αναλαμβάνουμε συγκεκριμένες δράσεις που εκσυγχρονίζουν τη χώρα και την καθημερινότητά μας.
Από τη διαλειτουργικότητα των διοδίων, για να σταματήσει αυτό το αστείο, για να πας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη να πρέπει να έχεις 3-4 διαφορετικούς πομποδέκτες για τα διόδια… Έως σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα και παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα, τα υδατοδρόμια, και βέβαια την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού μας δικτύου», ενώ τέταρτον, «προετοιμάζουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας.
Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους – οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα».
 Σε άλλο σημείο της ομιλίας του υπογράμμισε ότι ο σχεδιασμός των περισσότερων μεγάλων έργων που κατασκευάζονται στη χώρα μας μέχρι σήμερα έγιναν το 2004-2009, με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και Υπουργό Δημοσίων Έργων τον Γιώργο Σουφλιά.
«Από τότε, από τον σχεδιασμό αυτών των έργων που άλλαξαν την εικόνα της χώρας, έχει να γίνει ανάλογη δουλειά.
 Και αυτό το μεγάλο κενό, αυτή την ολιγωρία ιδίως της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ευθύνη μας να την καλύψουμε σήμερα», είπε χαρακτηριστικά.
Για τη Θεσσαλία, ο ίδιος σημείωσε πως το θέμα του Αχελώου απασχολεί σοβαρά και την κυβέρνησή και μάλιστα προ ημερών έγινε ευρεία σύσκεψη στην οποία μετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι υπουργοί.
«Μελετάμε όλες τις απόψεις και επανεξετάζουμε πολλές πτυχές του έργου. 'Αλλωστε, οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας δημιουργούν συγκεκριμένο πλαίσιο και συγκεκριμένα περιθώρια για το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να γίνει.
Γενικότερα μιλώντας, πολλά μπορεί να κάνει μια κυβέρνηση, αλλά εκείνο που δεν έχει κανένα νόημα είναι να προχωρήσει αγνοώντας το ΣτΕ ή την Ευρωπαϊκή Επιτροπή», συμπλήρωσε.
Ακόμη, ο υπουργός αναφέρθηκε στη συνέχεια σε συγκεκριμένα δεδομένα που αφορούν την Θεσσαλία, λέγοντας ότι «το πρώτο είναι ότι η Θεσσαλία αντιμετωπίζει ένα σοβαρότατο και επείγον υδατικό και οικολογικό πρόβλημα, εξαιτίας της υπεραντλήσεως μη ανανεούμενων υπόγειων υδάτινων αποθεμάτων. Δεν μπορούμε να ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον και να το αγνοούμε αυτό, ούτε να συζητάμε για βιώσιμη ανάπτυξη και να μην λύνουμε ένα τέτοιο πρόβλημα.
Το άλλο δεδομένο, για το οποίο δεν έχω ακούσει πειστικό αντίλογο, είναι ότι το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την ήπια μεταφορά από τον Αχελώο ποσότητας νερού μικρότερης από το 10% των υδάτων του ποταμού που ούτως ή άλλως χύνονται στη θάλασσα.
Και το τρίτο και αναμφισβήτητο δεδομένο είναι ότι για το σύνολο των έργων του Αχελώου μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί πάνω από 650 εκατομμύρια ευρώ - τα οποία θα πάνε οριστικά χαμένα αν εγκαταλειφθεί πλήρως το έργο. Συγκεκριμένα, 352 για το φράγμα της Συκιάς που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και άλλα 300 για το φράγμα της Μεσοχώρας, της ΔΕΗ, που έχει ολοκληρωθεί αλλά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία».
Συνέχισε μιλώντας για το ίδιο έργο και για ένα ακόμη δεδομένο, «ότι το νέο σχέδιο διαχείρισης των υδάτων της λεκάνης απορροής Αχελώου που εγκρίθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ στο τέλος του 2017, προβλέπει μηδενική μεταφορά υδάτων προς τη Θεσσαλία.
Μηδέν…
Αυτό που πρέπει να γίνει, συνεπώς, είναι να εξετασθεί και διερευνηθεί η δυνατότητα τροποποίησης του υφιστάμενου σχεδιασμού του φράγματος Συκιάς, λαμβάνοντας υπόψη τις μελέτες για μία ήπια μερική μεταφορά υδάτων από τον Αχελώο.
Στην πράξη, αυτό που κάνουμε σήμερα, είναι ότι έχουμε δρομολογήσει τις εργασίες συντήρησης των ημιτελών έργων του Αχελώου και συγκεκριμένα του καθαρισμού των σηράγγων εκτροπής του φράγματος Συκιάς, της επισκευής της επένδυσής τους και των επεμβάσεων στην είσοδο - έξοδο της σήραγγας.
Για τις εργασίες αυτές έχει δοθεί Περιβαλλοντική Απαλλαγή.
Είμαστε σε διαδικασία ελέγχου των Τευχών Δημοπράτησης, ώστε γύρω στο τέλος Μαρτίου να δημοπρατηθεί το έργο, που είναι απαραίτητο για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής και την προστασία των υφισταμένων κατασκευών».
Υπογράμμισε ότι «το θέμα πρέπει να λυθεί μια και καλή.
Με σύνεση, σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
Και όταν έρθει στη Βουλή, θα πρέπει να τοποθετηθούμε όλοι μας -και όλα τα κόμματα- χωρίς «ναι μεν αλλά» και χωρίς υστεροβουλίες. Με μόνο κριτήριο το καλό του τόπου».
Κάνοντας αναφορά και σε άλλα σημαντικά έργα στην ευρύτερη περιοχή, μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι το μεγαλύτερο θα είναι  η κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία), μήκους 60 περίπου χλμ, που θα ενώσει το κατασκευασμένο τμήμα Ξυνιάδα –Τρίκαλα και το υπό κατασκευή τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα του Ε65 με την Εγνατία Οδό.
Μάλιστα, όπως είπε, για τη χρηματοδότηση του έργου ο Παραχωρησιούχος και το Ελληνικό Δημόσιο έχουν έρθει σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG-COMP) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις.
Ακόμη, τόνισε ότι εκτελούνται οι εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από θεομηνία στα αλιευτικά καταφύγια του Αϊ Γιάννη, του Στομίου, της Κουτσουπιάς και του Αγιόκαμπου, καθώς και στο παραλιακό μέτωπο των Αγ. Σαράντα, οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί κι αναμένεται να ολοκληρωθούν το Μάιο του 2021.
Επίσης, σε διαδικασία ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται η σύμβαση για το έργο της αποκατάστασης των ζημιών στο αλιευτικό καταφύγιο του Χορευτού, ενώ εντός του 2020 θα δημοπρατηθούν τα έργα για τα αρδευτικά δίκτυα του φράγματος Ταυρωπού.
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη, αν αυτή δεν διαχέεται και δεν στηρίζεται σε όλες τις περιφέρειες της χώρας», κατέληξε ο υπουργός.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης