Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ράλι … Μαρίνας στην Ελλάδα με σχέδια για εξαγορές και υψηλή ανάπτυξη

tags :
Ράλι … Μαρίνας στην Ελλάδα με σχέδια για εξαγορές και υψηλή ανάπτυξη
Η κινητικότητα στον κλάδο και το ζητούμενο των ιδιωτικοποιήσεων
Σημαντική είναι η ανάπτυξη που καταγράφει η αγορά των μαρίνων στην Ελλάδα, καταγράφοντας αύξηση 5,5% το 2018, την ίδια στιγμή που ο μέσος όρος παγκόσμια ήταν 3%.
Όπως έγινε γνωστό στην διάρκεια της χθεσινής ημερίδας της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος με τίτλο "Ανάπτυξη των Ελληνικών Τουριστικών Λιμένων", στην Ελλάδα σήμερα υπάρχουν  23.327 θέσεις ελλιμενισμού σε 149 χωροθετημένες εγκαταστάσεις.
Από τις παραπάνω θέσεις ελλιμενισμού  12.769 είναι εν λειτουργία, 10.801 αφορούν χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες και 6.209 έχουν ιδιωτικοποιηθεί μεταξύ 1995-2018 (18 εγκαταστάσεις).
Όπως αναφέρθηκε από τους εκπροσώπους του κλάδου, οι μαρίνες, και το yachting συμβάλουν σημαντικά στον τουρισμό μέσω των σκαφών, των αφίξεων τουριστών και των τουριστικών δαπανών καθώς για το 2018 ελλιμενίστηκαν 23.537 μοναδικά σκάφη, 17.428 ιδιωτικά και  6.109 επαγγελματικά.
Αυτό μεταφράζεται σε 793.465 αφίξεις αλλοδαπών τουριστών που αντιστοιχούν σε 2,64% του συνόλου των τουριστών που αφίχθησαν στη χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέση τουριστική δαπάνη/άφιξη στις μαρίνες yachting είναι 2-5 φορές μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία.
Ως εκ τούτου είναι σημαντική η συμβολή του κλάδου στην οικονομία καθώς συμβάλλει στο ΑΕΠ με 2,7 δισ. Ευρώ που αντιστοιχεί σε 1,41% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας αλλά και στην απασχόληση με 43.626 θέσεις εργασίας που αντιστοιχεί στο 4,41% της συνολικής απασχόλησης.
Τέλος ο κλάδος συμβάλλει στα δημόσια έσοδα με 218 εκατ. ευρώ μέσω του ΦΠΑ και των ασφαλιστικών εισφορών καθώς και με 1,94 δις. Ευρώ στην Περιφερειακή Ανάπτυξη.
Όπως αναφέρθηκε από τα στελέχη, η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του κλάδου μπορεί να συνεισφέρει κατά 479.000 νέες τουριστικές αφίξεις αλλοδαπών τουριστών, 1,3 δισ. ευρώ στην οικονομία,  1% στο ΑΕΠ,  44.389 νέες θέσεις απασχόλησης καθώς και 1,8 δισ. ευρώ με νέες επενδύσεις σε μαρίνες και σκάφη αναψυχής.
Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της ΕΜΑΕ κ.  Σταύρος Κατσικάδης τόνισε ότι «για κάθε ένα ευρώ ελλιμενισμού σε τουριστικό λιμένα, δαπανώνται 5 έως 12 ευρώ στην τοπική οικονομία, σε προμήθειες, τροφοδοσία, ανεφοδιασμό καυσίμων, τεχνικές εργασίες, ναυπηγεία, πρακτορεύσεις και πολλές άλλες υπηρεσίες και δραστηριότητες που αναπτύσσονται γύρω από μία μαρίνα.
Το πιο σημαντικό όμως είναι οι θέσεις απασχόλησης. Πάνω από 43.000 άνθρωποι στη χώρα μας απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στο Yachting και στις μαρίνες. Για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται άμεσα 4 έως 6 νέες θέσεις απασχόλησης και τουλάχιστον 100 έμμεσες στην τοπική κοινωνία»
Όπως είπε «τα μέλη της Ένωσης έχουν επενδύσει πάνω από 250 εκ. ευρώ για τη δημιουργία και την αναβάθμιση υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων, χωρίς να συνυπολογίζονται οι επανεπενδύσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια της μίσθωσης ενώ καταβάλλουν πάνω από 16  εκ. ευρώ ετήσια ανταλλάγματα στο ελληνικό Δημόσιο. Ποσό που αναλογεί στο 30% περίπου του συνολικού τους τζίρου».

Έντονη κινητικότητα στον κλάδο

Έντονη είναι η κινητικότητα που παρουσιάζει ο κλάδος των μαρίνων το τελευταίο διάστημα.
Προ ημερών η LAMDA DEVELOPMENT, απέκτησε από την εταιρεία D-Marinas B.V. του Ομίλου DOGUS, το υπόλοιπο 50% των μετοχών της εταιρίας LAMDA DOGUS INVESTMENTS S.A., που διαχειρίζεται τη Mαρίνα Φλοίσβου προχώρησε στις 23 Ιανουαρίου η Lamda Development.Το τίμημα της συναλλαγή ανήλθε σε 12,39 εκατ. Ευρώ.
Επίσης ολοκληρώθηκε προ ημερών η συμφωνία για την εξαγορά του 40% της Μαρίνας Καλαμάτας από την Κυριακούλης.
Η Κυριακούλης κατείχε το 60% του μετοχικού κεφαλαίου της μαρίνας και το υπόλοιπο 40% κατείχε ο Συνεταιρισμός Τουριστικής Εκμετάλλευσης-Ανάπτυξης Μεσσηνίας.
Τέλος σε διαγωνισμό για την Μαρίνα Ιτέας προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ με την υποβολή των προσφορών να έχει οριστεί για σήμερα 31 Ιανουαρίου.
Παραλληλα το Ταμείο τρέχει το διαγωνισμό για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου για την μαρίνα της Ρόδου. Πρόκειται για μία μαρίνα, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών, που βρίσκεται έξω από μία εκ των πυλών της παλαιάς πόλης από την οποία εξυπηρετούνται και τοπικές ακτοπλοϊκές γραμμές με μικρότερα πλοία.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης