Τελευταία Νέα
Οικονομία

Την επιτάχυνση επενδυτικών έργων στον Πειραιά ζητά το ΕΒΕΠ

tags :
Την επιτάχυνση επενδυτικών έργων στον Πειραιά ζητά το ΕΒΕΠ
Η ατζέντα της συζήτησης είχε τις δυσκολίες της «ΟΧΕ», το κόστος της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ, τη δημιουργία της «Ιπποδάμειας αγοράς», το ΦΕΚ για το Δικαστικό μέγαρο στη «Ράλλειο» και την αξιοποίηση του «Πύργου»
Με επιστολή-υπόμνημα στον Υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, ανταποκρίθηκε στο ενδιαφέρον της Κυβέρνησης και ζήτησε την παρέμβασή της για την επίλυση των εκκρεμών θεμάτων και την επιτάχυνση των επενδυτικών έργων στον Πειραιά.
Ως γνωστόν, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, ο Εμπορικός Σύλλογος, ο Δήμος, η Περιφέρεια και οι βουλευτές της Α’ Πειραιά, συναποφάσισαν να δρομολογήσουν, με χρονοδιαγράμμα, την επίλυση των «καυτών» προβλημάτων της πόλης που σχετίζονται με την μελλοντική εικόνα και την επενδυτική ανάπτυξή της.
Η ατζέντα της συζήτησης είχε συγκεκριμένα ζητήματα, όπως τις δυσκολίες της «ΟΧΕ», το κόστος της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ, τη δημιουργία της «Ιπποδάμειας αγοράς», το ΦΕΚ για το Δικαστικό μέγαρο στη «Ράλλειο» και την αξιοποίηση του «Πύργου».
Από την ανταλλαγή απόψεων επί των θεμάτων, διαπιστώθηκαν καθυστερήσεις σε διαδικασίες, αλλά και συναντίληψη για την από κοινού ενεργοποίηση όλων των φορέων, ώστε να αρθούν εμπόδια, να επικαιροποιηθούν σχεδιασμοί και να δρομολογηθούν άμεσα οι ενδεδειγμένες παρεμβάσεις στα συναρμόδια υπουργεία.
Οι προβληματισμοί και οι προτάσεις του Προέδρου του Ε.Β.Ε.Π., τόσο στην επιστολή-υπόμνημα στην Κυβέρνηση, όσο και στην κοινή σύσκεψη με τον Δήμαρχο, την Αντιπεριφερειάρχη και τους Βουλευτές Α’ Πειραιά, επικεντρώθηκαν στα πέντε παρακάτω θέματα:
•    Η «Υπογειοποίηση» των γραμμών, λύση στο Κυκλοφοριακό πρόβλημα
Το θέμα του κυκλοφοριακού απασχολεί σήμερα, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, κατοίκους και επισκέπτες.
Οι γενικότερες παρεμβάσεις αφορούν όχι μόνο στην πόλη και τις παραγωγικές τάξεις, αλλά και στην ΟΛΠ-COSCO. Οι σχεδιασμοί για το εμπορικό και επιβατικό λιμάνι θα πρέπει να συμπεριλάβουν την υλοποίηση της επικαιροποιημένης μελέτης της υπογειοποίησης των γραμμών που ενδιαφέρει όλους. Το θέμα είναι η εξεύρεση κονδυλίων ύψους 70 εκατ. ευρώ τα οποία, επί του παρόντος, η ΣΤΑΣΥ δεν διαθέτει, ενώ η υφιστάμενη περιβαλλοντική μελέτη λήγει το 2022.
•    Η Κυκλοφοριακή μελέτη στα Αντισταθμιστικά της ΟΛΠ στη πόλη
Μετά την παρέμβαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, οι διαχειριστές του λιμανιού φαίνονται διατεθειμένοι να προσφέρουν αντισταθμιστικά οφέλη στην πόλη για να μπορέσουν να διεκδικήσουν την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα. Κατά συνέπεια, μια σύσκεψη Ε.Β.Ε.Π, Ε.Σ.Π., Δήμου και Περιφέρειας με ΟΛΠ, θα μπορούσε να αποτυπώσει προθέσεις και προτάσεις.
Το Ε.Β.Ε.Π. έχει ήδη ζητήσει συνάντηση με το νέο Πρόεδρο της COSCO, ενόψει και της επέκτασης των δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά ως «homeport» κρουαζιέρας της Msc.
•    Η Ανάπλαση περιοχής «Αγίου Διονυσίου»
Παλαιότερη μελέτη που αφορούσε στην αξιοποίηση του Τελωνείου, τότε από το ΥΕΝ, ήθελε να είναι ως λύση η κατεδάφιση και η εξ αρχής ανακατασκευή, από την ενίσχυση των στατικών στοιχείων του παλαιού κτιρίου. Στην περίπτωση της αξιοποίησης του Τελωνείου θα απαιτηθεί υπόγειος χώρος στάθμευσης, που σήμερα δεν υφίσταται, όμως θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι σε βάθος 1,85 μέτρα, το επίπεδο της θάλασσας προσαυξάνει 6,5 φορές το κόστος θεμελίωσης.
Υπενθυμίζω πως, από το 1986, υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που χαρακτηρίζει χώρο πρασίνου το Ο.Τ. 112 του Τελωνείου, η οποία επικαιροποιήθηκε από τέσσερις Δημάρχους, μέχρι το 2015, με αντίστοιχες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων για απαλλοτρίωση από το ΥΠΟΙΚ και με πρόταση των φορέων για δημιουργία θεματικής πλατείας - «ναυτιλιακό πάρκο».
Το δίλημμα της πλατείας-πρασίνου, χωρίς επιπλέον κυκλοφοριακή επιβάρυνση στο λιμάνι ή 22.000 τ.μ. έντονης δραστηριότητας και κίνησης, θα πρέπει να απασχολήσει όσους έχουν την ευθύνη να το κοστολογήσουν και να αποφασίσουν.
Πρέπει, όμως, η πολιτεία να ξανασκεφτεί τη μεταφορά ιδιοκτησίας από το Υπουργείο Οικονομικών στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, αντί στον Δήμο Πειραιά, να υπολογίσει το τεράστιο οικονομικό κόστος θεμελίωσης και κατασκευής λόγω της θάλασσας και της αδυναμίας δημιουργίας υπόγειων χώρων στάθμευσης, όταν αυτές επιβάλλονται κατ’ αναλογία των τ.μ. του όποιου κτίσματος.
•    Η «Ράλλειος» και το Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά
Η τοποθέτηση, ότι το κτίριο της Ραλλείου ήταν λύση ανάγκης για τη μεταφορά των Δικαστηρίων, μετά και την έκδοση σχετικού ΦΕΚ πριν λίγο καιρό, δεν μας ικανοποιεί.
Η αντιπρόταση για «ξενοδοχείο» δεν μας βρίσκει σύμφωνους, αφού δεν προκύπτει οριστική και συνδυαστική λύση στην δημιουργία του Δικαστικού Μεγάρου, μετά τον αποχαρακτηρισμό και την αποδέσμευση της Ραλλείου.
Η εναλλακτική πρόταση συγκέντρωσης όλων των δικαστικών αρχών στο εργοστάσιο του «ΚΕΡΑΝΗ» φαίνεται σωστή ως προς το μέγεθος του ακινήτου, αν και ήρθε λίγο καθυστερημένα, αφού το κτίριο ήταν ιδιοκτησία του Δημοσίου (ΙΚΑ), βγήκε σε πλειστηριασμό και πέρασε στην ιδιοκτησία ιδιώτη, που ίσως όμως να είναι και η μόνη λύση για την άμεση χρηματοδότηση, της όποιας αξιοποίησής του και, μάλιστα, σε συνδυασμό με την απόφαση για υπογειοποίηση των γραμμών του ηλεκτρικού.
•    Η σύνδεση του «Πύργου» με την «Ιπποδάμειο Αγορά»
Η αξιοποίηση του Πύργου αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό το κέντρο της πόλης και την γύρω περιοχή με την προϋπόθεση ότι θα πρέπει να μετεγκατασταθεί η υποτυπώδης αγορά τροφίμων γύρω από τον Πύργο. Κοινά αποδεκτή λύση είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης στεγασμένης αγοράς στο αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ μέσω ΣΔΙΤ με το Υπερταμείο.
Η έλλειψη χώρων στάθμευσης μπορεί να λυθεί με την αξιοποίηση του οικοδομικού τετραγώνου της ΣΤΑΣΥ σε επίπεδο +1, μέχρι το μέτωπο της Ακτής Κονδύλη, μπροστά στο λιμάνι και δίπλα στον σταθμό του ηλεκτρικού και του μετρό, αλλά και σε συνάρτηση με τις στάσεις τραμ και λεωφορείων. Το ενδιαφέρον του αναδόχου του Πύργου να συνδεθούν χρονικά και οικονομικά αυτά τα δύο έργα, παρά τις δυσκολίες, μας χαροποιεί ιδιαιτέρως.
Τέλος, μεγάλο πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι από σοβαρούς επενδυτές έχει εκπονηθεί ειδική περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή μελέτη για την επενδυτική ανάπτυξη του Πειραιά, από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι το ΣΕΦ, την οποία πρέπει να υιοθετήσουμε και να αξιοποιήσουμε.
Το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. δεσμεύεται για όλα τα παραπάνω θέματα να στηρίξει κάθε προσπάθεια εξεύρεσης κοινά αποδεκτών και μόνιμων λύσεων, αλλά με σωστό σχεδιασμό και, κυρίως, μακροχρόνια προοπτική. Το Επιμελητήριο επιθυμεί γρήγορες ενέργειες, αλλά όχι πρόχειρες αποφάσεις και αναγνωρίζει ότι σε μία πόλη-λιμάνι τίποτα δεν είναι εύκολο, αλλά όλα είναι εφικτά, με συνεννόηση και συνεργασία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης