Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μπαράζ επενδύσεων στην Κρήτη - Καστέλι και Βόρειος Άξονας αλλάζουν το νησί

tags :
Μπαράζ επενδύσεων στην Κρήτη - Καστέλι και Βόρειος Άξονας αλλάζουν το νησί
Αλλάζει ριζικά ο χάρτης της Κρήτης με επενδύσεις δισεκατομμυρίων
Επενδύσεις πάνω από 3 δισ. ευρώ που αφορούν το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι που η τελετή θεμελίωσης του πραγματοποιήθηκε το Σάββατο από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, αλλά και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αναμένεται να αλλάξουν ριζικά την Κρήτη, ενισχύοντας σημαντικά τον ρόλο της ως τουριστικό προορισμό αλλά και ως κέντρο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Για τον ΒΟΑΚ, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης, οι περιβαλλοντικές μελέτες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους 6 με 9 μήνες, με στόχο το έργο να προκηρυχθεί το 2021.
Το έργο θα ξεκινά απο την Κίσαμο είπε ο κ. Μητσοτάκης ενώ σε ότι αφορά στον τρόπο χρηματοδότησης είπε πως έχει γίνει συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να χρηματοδοτηθεί από πόρους μας τουλάχιστον το πρώτο σκέλος, ενώ εξετάζεται και η συμπλήρωση της χρηματοδότηση από παράταση πόρων άλλων συμβάσεων.
Πάντως ξεκαθάρισε πως θα υπάρχουν διόδια αλλά με μέριμνα για διευκόλυνση εκείνων των κατοίκων που χρησιμοποιούν τον ΒΟΑΚ συχνά για τις μετακινήσεις τους.
Μεταξύ άλλων, είπε, έχει τεθεί στο τραπέζι η χρήση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που επιστρέφονται στη χώρα μας από το Ευρωσύστημα (SMPs και ANFAs).

Έτσι θα είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», ο οποίος βρίσκεται εντός της πόλης του Ηρακλείου, αποτελεί σήμερα το 2ο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα, ακολουθώντας τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τη χωρητικότητα της επιβατικής του κίνησης, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα απορρόφησης περαιτέρω αύξησης της κίνησης (συνολική κίνηση 2019= 8 εκ. επιβάτες).
Το υφιστάμενο αεροδρόμιο αντιμετωπίζει περιορισμούς λόγω συμφόρησης ιδιαίτερα κατά τους μήνες αιχμής, περιορίζοντας μια σημαντική θετική προοπτική. Κατά συνέπεια, οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου μειονεκτούν σε σχέση με τις προδιαγραφές των σύγχρονων αεροδρομίων που εξυπηρετούν δημοφιλείς προορισμούς.
Ο Νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου στην περιοχή του Καστελίου θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με ένα σύνολο τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιήσει τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Μεταξύ των έργων που θα υλοποιηθούν περιλαμβάνονται και οι οδικές συνδέσεις του νέου αεροδρομίου.

Τα οικονομικά μεγέθη

Το κόστος κατασκευής του έργου διαμορφώνεται σε 480 εκατ. ευρώ εξαιρουμένου του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, ο οποίος εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και θα καθοριστεί μετά την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης από κοινού με την ΥΠΑ.
Το αντισταθμιστικό αντάλλαγμα, το οποίο θα καταβάλλεται από την εταιρεία, ετησίως, αντιστοιχεί σε 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου. Από αυτά 1% θα κατευθύνεται στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης (Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου) και 1% στην ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.
Η συμβατική διάρκεια της περιόδου παραχώρησης διαμορφώνεται σε 35 έτη από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης (06/02/2020) και συμπεριλαμβάνει την περίοδο μελέτης-κατασκευής.
Το ελληνικό δημόσιο συμμετέχει με ποσοστό 45,90%, η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. με 32,46% και η GMR Airports Ltd με 21,64%.

Χρονοδιάγραμμα Έργου

Συμβατική διάρκεια Περιόδου Παραχώρησης: 35 έτη από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης (06/02/2020) και συμπεριλαμβάνει την Περίοδο Μελέτης-Κατασκευής.
Συμβατική διάρκεια Περιόδου Μελέτης-Κατασκευής: έως (60) μήνες από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης.
Απασχόληση – Θέσεις Εργασίας
2.000 εργαζόμενοι κατά την Περίοδο Μελέτης-Κατασκευής.
Η στελέχωση της Εταιρείας του Αεροδρομίου, θα περιλαμβάνει το μόνιμο προσωπικό, κατανεμημένο σε διευθύνσεις και τμήματα, ενώ σύμφωνα και με τις συνήθεις πρακτικές των αεροδρομίων, η Εταιρεία προτίθεται να αναθέσει κάποιες παροχές/εργασίες σε τρίτους (πχ εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων, καθαριότητα, συντήρηση πρασίνου, τεχνική (IT) υποστήριξη, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κτλ), προκειμένου να εξασφαλίσει τη βέλτιστη εξυπηρέτηση σε συνδυασμό με τη βέλτιστη ποιότητα.Τι θα περιλαμβάνει το νέο αεροδρόμιο
Το νέο αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει:

-1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων κατηγορίας κατά ICAO 4E

-1 παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους

-8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχοδρομο

-2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου

-Χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)

-1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων περί τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι

-11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου

-Χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)

-Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας

-Οδό πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους

-Χώρο Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400στρ.

Θα έχει ακόμη τη δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews,gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης