Τελευταία Νέα
Οικονομία

Nielsen: Υψηλά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα στο δ΄τρίμηνο του 2019

tags :
Nielsen: Υψηλά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα στο δ΄τρίμηνο του 2019
Υψηλά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο 2019, σύμφωνα με την Nielsen
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με το ποσοστό να φθάνει στο 31% έναντι 14%.
Στην Ελλάδα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο 4ο τρίμηνο 2019 παρέμεινε σταθερός στις 84 μονάδες, πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 86 μονάδες (μειώθηκε 2 μονάδες σε σχέση με το 3ο τρίμηνο 2019).
Και οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με το ποσοστό να φθάνει στο 31%, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.
Επτά στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία (26%).
Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό με 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την καθεμία ανησυχία αντίστοιχα).
Σημειώνεται μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι δύο κύριες ενέργειές τους για συγκράτηση των εξόδων συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018).
Τέλος, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης