Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κραχ στην παγκόσμια ναυτιλία και την ενέργεια λόγω κορωνοϊού – Ξεκινά η νέα μεγάλη κρίση

tags :
Κραχ στην παγκόσμια ναυτιλία και την ενέργεια λόγω κορωνοϊού – Ξεκινά η νέα μεγάλη κρίση
Οι διαταραχές της ζήτησης και της προσφοράς από την Κίνα κινδυνεύουν να προκαλέσουν την επόμενη οικονομική κρίση
Οι επιπτώσεις του Covid-19 στην παγκόσμια οικονομία, τις αγορές ενέργειας και τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι απολύτως καταστροφικές, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι ήδη έχει σημάνει η επόμενη οικονομική κρίση.
Ο ΟΠΕΚ μείωσε την πρόβλεψη για την πετρελαϊκή ζήτηση κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα και η Goldman Sachs εκτίμησε ότι η τιμή του πετρελαίου θα υποχωρήσει κατά 10 δολάρια έως τα 53 δολάρια γι' αυτό το έτος, εξαιτίας του «σοκ στη ζήτηση».
Η πτώση της ζήτησης ενέργειας στην Κίνα, η οποία, παρεμπιπτόντως, είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου παγκοσμίως, "πάγωσε" τα φορτία πετρελαίου στα ανοικτά των ακτών της χώρας.
Τα εργαλεία της παγκόσμιας οικονομίας έχουν μπλοκαριστεί, καθώς οι διαταραχές της ζήτησης και της προσφοράς από την Κίνα κινδυνεύουν να προκαλέσουν την επόμενη οικονομική κρίση.
Η παράλυση εξελίσσεται ταχέως σε ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία, καθώς οι λιμένες στην Κίνα έχουν μειωμένη δραστηριότητα.
Όταν οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν αποκοπεί, οι οικονομίες και στις δύο πλευρές του κόσμου επηρεάζονται σημαντικά.
Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS), Guy Platten, οι μειώσεις των εσόδων έχουν ήδη πλήξει τις ναυτιλιακές φέτος.
Ο Platten δήλωσε ότι τα margin των δεξαμενόπλοιων είχαν βυθιστεί πάνω από το 80% από τότε που ξεκίνησε η εκδήλωση του ιού τον περασμένο μήνα, καθώς η ζήτηση για πρώτες ύλες από αναδυόμενες και ανεπτυγμένες οικονομίες έχει επιβραδυνθεί δραματικά.
"Στην πλευρά των τελικών προϊόντων, τα μεταποιημένα προϊόντα δεν εξέρχονται από την Κίνα, επηρεάζοντας όλη την αλυσίδα εφοδιασμού σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία", είπε.
"Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι υπήρξε μια απόλυτη πτώση των τιμών για διάφορες κατηγορίες πλοίων...
Γνωρίζουμε ότι οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κάνουν κενά δρομολόγια.
Εκατοντάδες δολάρια κινδυνεύουν τώρα", σύμφωνα με τον Platten.
Άλλωστε, η Moller-Maersk A / S, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρία εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι τα εργοστάσια στην Κίνα λειτουργούν επί του παρόντος κάτω από το μισό της δυναμικότητάς τους, παραλύοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
"Καθώς τα εργοστάσια στην Κίνα είναι κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το συνηθισμένο, αναμένουμε μια αδύναμη αρχή του έτους", προειδοποίησε η Maersk.
Ο Noel Hacegaba, ο Αναπληρωτής Εκτελεστικός Διευθυντής Διοίκησης και Λειτουργίας του Λιμένα Long Beach της Καλιφόρνιας, προειδοποίησε ότι το Long Beach, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, αντιμετωπίζει αδυναμία όγκου.
Για το τρίμηνο, δήλωσε, ότι το λιμάνι θα μπορούσε να σημειώσει πτώση 12% ετησίως.
Συνοψίζοντας, το ξέσπασμα του ιού έχει συντρίψει την οικονομία της Κίνας, με αποτέλεσμα να βυθιστεί η ζήτηση για εμπορεύματα / ενεργειακά προϊόντα σε ολόκληρο τον κόσμο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης